Розвиток комунікативних навичок педагогів: план роботи
Соціальний статус вчителів впливає на бажання молоді йти в цю професію, а згодом залишатися в ній.
Таку тезу зазначила ексміністерка освіти і науки України 2016–2019 Лілія Гриневич під час дискусії «Трансформація підготовки вчителів» під час форсайту «Педагогічна освіта -2030» від команди проєкту MentorMe.
«Поки в країні соціальний статус вчителя не буде таким, який потрапляє принаймні в середній клас, це завжди демотивуватиме навчатися за цією професією. Бо будь-який абітурієнт під час визначення своєї професійної освітньої траєкторії мислить про те, який статус має ця професія на ринку праці. І тут, без сумніву, держава повинна доопрацювати питання статусу», — акцентувала Лілія Гриневич.
Зокрема вона зауважила на досвіді 2017 року, коли в Україні відбулося значне зростання зарплати педагогів. Як зауважила ексміністерка, тоді це значно позначилося також на конкурсній ситуації на педагогічних спеціальностях, коли попит на професію вчителя підвищився.
Чи почувалися ви коли-небудь невпевнено під час заняття абосвята? Чилегко наважувалися на експерименти, знаючи, що не всім вони будуть до вподоби? Якщо відповідь— так, гортайте дайджест. Порадидопоможуть вам подолати внутрішні професійні страхи.
Інше питання — якою буде сама педагогічна освіта. За словами фахівчині, потрібно започаткувати більш розширену підготовку майбутніх вчителів на базі класичної освіти, коли студенти задумуватимуться про вибір спеціалізації, починаючи з третього курсу.
«Майбутнім педагогам важливо усвідомити вчительську ідентичність. Це і про відповідальність, й академічну свободу, і працю з дітьми. […] І щоб це усвідомити, людина має мати певні філософські основи. А для цього треба дати час», — наголосила Лілія Гриневич і додала, що педагогічна освіта також має бути сучасною та цікавою.
Окрім того, важливо відходити від ізоляціонізму в педагогічних колективах, а натомість запроваджувати горизонтальну взаємодію між вчителями (як початківцями, так і педагогами зі стажем).
«Наразі характерним явищем для нас є саме ізоляціонізм, коли кожен вчитель працює окремо. У колективі мають відчуватися взаємопідтримка, горизонтальний розвиток для всіх та проводитися дискусії «рівний-рівному», — зазначила ексміністерка освіти і науки.
Також Лілія Гриневич підкреслила, що для досягнення всього цього потрібен зустрічний рух як в академічному, вчительському середовищах, так і з боку держави та медіа, особливо в контексті підтримки соціального статусу професії вчителя.
Джерело: НУШ