В Україні необхідно підвищувати соціальний статус професії вчителя

«Державі потрібно підвищувати соціальний статус вчителя» — Лілія Гриневич

Соціальний статус педагогів України

Розвиток комунікативних навичок педагогів: план роботи

Соціальний статус вчителів впливає на бажання молоді йти в цю професію, а згодом залишатися в ній.

Таку тезу зазначила ексміністерка освіти і науки України 2016–2019 Лілія Гриневич під час дискусії «Трансформація підготовки вчителів» під час форсайту «Педагогічна освіта -2030» від команди проєкту MentorMe.

«Поки в країні соціальний статус вчителя не буде таким, який потрапляє принаймні в середній клас, це завжди демотивуватиме навчатися за цією професією. Бо будь-який абітурієнт під час визначення своєї професійної освітньої траєкторії мислить про те, який статус має ця професія на ринку праці. І тут, без сумніву, держава повинна доопрацювати питання статусу», — акцентувала Лілія Гриневич.

Зокрема вона зауважила на досвіді 2017 року, коли в Україні відбулося значне зростання зарплати педагогів. Як зауважила ексміністерка, тоді це значно позначилося також на конкурсній ситуації на педагогічних спеціальностях, коли попит на професію вчителя підвищився.

Інше питання — якою буде сама педагогічна освіта. За словами фахівчині, потрібно започаткувати більш розширену підготовку майбутніх вчителів на базі класичної освіти, коли студенти задумуватимуться про вибір спеціалізації, починаючи з третього курсу.

«Майбутнім педагогам важливо усвідомити вчительську ідентичність. Це і про відповідальність, й академічну свободу, і працю з дітьми. […] І щоб це усвідомити, людина має мати певні філософські основи. А для цього треба дати час», — наголосила Лілія Гриневич і додала, що педагогічна освіта також має бути сучасною та цікавою.

Окрім того, важливо відходити від ізоляціонізму в педагогічних колективах, а натомість запроваджувати горизонтальну взаємодію між вчителями (як початківцями, так і педагогами зі стажем).

«Наразі характерним явищем для нас є саме ізоляціонізм, коли кожен вчитель працює окремо. У колективі мають відчуватися взаємопідтримка, горизонтальний розвиток для всіх та проводитися дискусії «рівний-рівному», — зазначила ексміністерка освіти і науки.

Також Лілія Гриневич підкреслила, що для досягнення всього цього потрібен зустрічний рух як в академічному, вчительському середовищах, так і з боку держави та медіа, особливо в контексті підтримки соціального статусу професії вчителя.

Джерело: НУШ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Булінг у школі: що робити педагогам

Учні часто забувають про дисципліну та повагу до педагогів. Підготуйтеся до різних ситуацій. Адже булінг часто проявляється й у ставленні учнів до педагогів
32351

Яка структура 2024/2025 навчального року

Навчальний рік 2024–2025 стартує 2 вересня. Дізнайтеся, коли завершитися навчальний рік, яка його структура та на що звернути увагу в умовах війни
247951

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді