Як навчити дітей дбати про свою безпеку
36% опитаних учнів і учениць в школі переважно почувають себе спокійно. Утім, 7% дітей (фактично кожен десятий учень) вказали, що постійно відчувають тривогу під час навчання.
Таку інформацію зазначено в дослідженні «Школа, безпечна для дитини», яке презентувала Дослідницька агенція Fama на замовлення в партнерстві з Центром гідності дитини УКУ.
Детальніше ознайомитися з результатами дослідження та їх презентацією за посиланням.
Відповідно до даних експертів, 68% опитаних учнів і учениць переконані, що найбільше на почуття безпеки в школі впливають:
- доброзичливі стосунки з вчителями й однокласниками;
- відсутність булінгу;
- наявність друзів.
Зокрема, згідно з результатами опитування, учасники освітнього процесу по-різному трактують поняття безпеки:
- для дітей — це про дружні стосунки;
- для батьків — про захист від зовнішніх загроз;
- вчителі й адміністрація шкіл пов’язують безпеку із запобіганням психологічних загроз, підтримкою здоров’я та співпрацею з батьками для ефективного виховання дітей.
Також половина опитаних учнів зауважили, що їхні вчителі часто або завжди реагують на випадки бійок між школярами й допомагають вирішити ситуацію. Проте, лише 36% опитаних дітей і підлітків вважають, що всі конфлікти в їхніх закладах освіти вирішують справедливо.
За результатами дослідження, більшість учнів і учениць (61%) мають у школі безпечного дорослого (найбільше довіряють класним керівникам — 69% опитаних). 59% школярів і школярок також переконані, що спеціально підготовлений вчитель з питань безпеки був би більш корисним для спокою в школі, ніж поліціянт.
Окрім того, найбільшу тривогу школярі відчувають в кабінеті директора (21% опитаних). В 20% дітей тривогу також викликають сторонні люди, що перебувають на території закладу освіти. Власне, 17% школярів і школярок вказали, що до їхньої школи іноді можуть потрапляти сторонні.
Також більшість дітей (68%) відчувають у школі хороше ставлення до себе. Ще 6% учнів відповіли навпаки, а 16% школярів вказали, що щодня спостерігали, як вчителі ставилися до одних учнів значно краще, аніж до інших.
Результати опитування показали, що діти відчувають себе дещо спокійніше під час перерв, аніж під час уроків (79% і 65% відповідно). А ось батьки вважають навпаки: 88% оцінили відчуття безпеки дитини під час занять позитивно.
За матеріалами НУШ