Результати дослідження щодо почуття безпеки дітей в закладах освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

61% учнів мають у школі «безпечного дорослого» (найчастіше класного керівника) — результати дослідження

Рівень почуття безпеки серед дітей в школі

Як навчити дітей дбати про свою безпеку

36% опитаних учнів і учениць в школі переважно почувають себе спокійно. Утім, 7% дітей (фактично кожен десятий учень) вказали, що постійно відчувають тривогу під час навчання.

Таку інформацію зазначено в дослідженні «Школа, безпечна для дитини», яке презентувала Дослідницька агенція Fama на замовлення в партнерстві з Центром гідності дитини УКУ.

Детальніше ознайомитися з результатами дослідження та їх презентацією за посиланням

Відповідно до даних експертів, 68% опитаних учнів і учениць переконані, що найбільше на почуття безпеки в школі впливають:

  • доброзичливі стосунки з вчителями й однокласниками;
  • відсутність булінгу;
  • наявність друзів.

Зокрема, згідно з результатами опитування, учасники освітнього процесу по-різному трактують поняття безпеки:

  • для дітей — це про дружні стосунки;
  • для батьків — про захист від зовнішніх загроз;
  • вчителі й адміністрація шкіл пов’язують безпеку із запобіганням психологічних загроз, підтримкою здоров’я та співпрацею з батьками для ефективного виховання дітей. 

Також половина опитаних учнів зауважили, що їхні вчителі часто або завжди реагують на випадки бійок між школярами й допомагають вирішити ситуацію. Проте, лише 36% опитаних дітей і підлітків вважають, що всі конфлікти в їхніх закладах освіти вирішують справедливо.

За результатами дослідження, більшість учнів і учениць (61%) мають у школі безпечного дорослого (найбільше довіряють класним керівникам — 69% опитаних). 59% школярів і школярок також переконані, що спеціально підготовлений вчитель з питань безпеки був би більш корисним для спокою в школі, ніж поліціянт.

Окрім того, найбільшу тривогу школярі відчувають в кабінеті директора (21% опитаних). В 20% дітей тривогу також викликають сторонні люди, що перебувають на території закладу освіти. Власне, 17% школярів і школярок вказали, що до їхньої школи іноді можуть потрапляти сторонні.

Також більшість дітей (68%) відчувають у школі хороше ставлення до себе. Ще 6% учнів відповіли навпаки, а 16% школярів вказали, що щодня спостерігали, як вчителі ставилися до одних учнів значно краще, аніж до інших.

Результати опитування показали, що діти відчувають себе дещо спокійніше під час перерв, аніж під час уроків (79% і 65% відповідно). А ось батьки вважають навпаки: 88% оцінили відчуття безпеки дитини під час занять позитивно.

За матеріалами НУШ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168896

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71903

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді