Як розподілятимуть кошти на оновлення та ремонт харчоблоків у школах

Державна субвенція на оновлення й ремонт харчоблоків у закладах освіти: як відбуватиметься розподіл коштів

Оновлення харчоблоків у закладах

Календар ідей на травень

18 травня 2024 року Кабінет Міністрів України схвалив зміни до Порядку надання громадам державної субвенції на оновлення й ремонт їдалень (харчоблоків) у закладах загальної середньої освіти. Зокрема, цьогоріч на відповідні потреби в державному бюджеті передбачили 1,5 мільярда гривень.

Цього року розподіл субвенції на облаштування й ремонти їдалень (харчоблоків) у закладах освіти проходитиме за допомогою платформи DREAM. Для того, щоб отримати фінансування, органи місцевого самоврядування чи місцеві державні адміністрації повинні самостійно подати в систему проєкти та електронні заяви й завантажити необхідну документацію.

Насамперед для модернізації базової кухні кількість учнів у закладі освіти має бути:

  • не менше, ніж 600 учнів — для Києва й обласних центрів;
  • не менше, ніж 300 учнів — для міських територіальних громад і закладів спільної власності обласних рад;
  • не менше, ніж 200 учнів — для сільських і селищних територіальних громад.

Щодо оновлення опорної кухні в ЗЗСО, то має бути:

  • не менше, ніж 1 500 учнів — для Києва та обласних центрів;
  • не менше, ніж 1 000 учнів — для міських територіальних громад і закладів спільної власності обласних рад;
  • не менше, ніж 700 учнів — для сільських і селищних територіальних громад.

Окрім того, основні вимоги для отримання коштів на оновлення обладнання й проведення реконструкції / капітального ремонту приміщень їдалень (харчоблоків) наступні:

  • наявність проєктно-кошторисної документації (ПКД) або технічного завдання на проєктування;
  • створення протягом року або наявність у регіоні фабрики-кухні, у якій запланували реалізацію проєкту;
  • наявність кількох прилеглих закладів освіти-отримувачів послуг до ЗЗСО, у якому буде опорна кухня;
  • безпечність умов навчання (очна / змішана форма, наявність укриттів або їх облаштування до кінця календарного року);
  • забезпечення співфінансування з місцевих бюджетів;
  • комплексний підхід, який передбачає придбання обладнання, реконструкцію та/або капітальний ремонт приміщень;
  • можливість завершити проєкт до кінця 2024 року.

Також у Міністерстві освіти і науки опублікували покроковий процес розподілу субвенції у 2024 році. 

  1. МОН розміщує на своєму офіційному вебсайті оголошення про початок добору проєктів.
  2. Громади / області реєструються в системі DREAM”, вносять проєкти й подають їх на конкурс для отримання державної субвенції.
  3. Відбувається автоматична пріоритезація проєктів за бальною системою на платформі DREAM, після чого система формує перелік проєктів (щодо кожного типу технологічної моделі організації харчування).
  4. Перелік дібраних екосистемою DREAM проєктів розглядають ОВА або КМДА: перелік погоджують за замовчуванням або ж надають МОН зауваження чи пропозиції стосовно рейтингового переліку.
  5. Комісія МОН розглядає рейтинговий перелік проєктів, оцінює їхню відповідність умовам і критеріям, розглядає пропозиції ОВА або КМДА (у разі наявності) та формує остаточний перелік проєктів, які можуть отримати субвенцію.
  6. МОН передає фінальний перелік на затвердження уряду.
  7. Кабінет Міністрів затверджує розподіл коштів.
  8. Відбувається перерахування коштів до бюджетів громад / областей.
  9. Стартує реалізація проєктів.
  10. Розпорядники коштів подають щомісячні та щоквартальні звіти про виконання робіт через систему DREAM;
  11. Реалізація проєктів замовниками завершується до 31 грудня 2024 року.

Джерело: МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Підготовка до засідання педагогічної ради школи

Засідання педагогічної ради — важлива складова роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо її функції та особливості підготовки до засідань
43119

Відпустки – 2024: особливості надання

З 2022 року було введено норми щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану. Це стосувалося і відпусток. 2024 рік вніс свої корективи. Що залишилося сталим, а що зазнало змін – розбираємося у статті
143412

З чого починати цивільний захист у закладі освіти

Все частіше об’єктами уражень ворога стає цивільне населення. Убезпечити найвразливішу категорію – наших дітей – від ракетних атак, зберегти їх життя – ось найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у навчальному закладі і як організувати цей процес – читаймо далі
86611

Щорічний звіт директора школи

Звітування можна провести в актовому залі, а можні і онлайн. Дізнайтеся, що врахувати для виступу онлайн, як його побудувати і що допоможе зробити його вдалим. Про що звітує директор і за якою структурою — у статті
47056

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді