Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище
Міністерство освіти і науки спільно з представництвом Save the Children International в Україні активно працюють над забезпеченням безпеки та добробуту дітей у дошкільних закладах. Тому в межах меморандуму про взаєморозуміння, відбулася зустріч Safeguarding Policy Workshop, на якій були представники семи пілотних закладів дошкільної освіти, ключові партнери та консультанти проєкту, а також команда МОН на чолі з заступницею міністра освіти і науки Євгенією Смірновою.
Зокрема до заходу долучилася Гюлай Тунчер, голова департаменту гарантування безпеки в Save the Children в Україні. Представниці об'єднали зусилля та висловили вдячність учасникам проєкту. Вони акцентували увагу на важливості гарантування безпеки дітей під час освітнього процесу, розглядаючи її як багатогранне поняття, що включає фізичний, емоційний та соціальний комфорт.
Одним із ключових пріоритетів сьогодення є гарантування безпеки дітей під час освітнього процесу. Безпека — багатогранне поняття і залежить від різних чинників, зокрема фізичного, емоційного та соціального комфорту.
Створення safeguarding policy надає можливість мати чіткі рекомендації та процедури реагування в разі жорстокого та зневажливого поводження з дітьми, а також організує безпечне та сприятливе середовище для оптимального зростання та розвитку дошкільнят.
Також проєкт повинен:
- сформувати надійну систему для забезпечення захисту дошкільнят;
- установити мінімальні стандарти, яких повинні дотримуватися всі заклади дошкільної освіти, щоб виконувати обов’язки щодо захисту та сприяння добробуту дітей і їхньої безпеки під час навчання та розвитку;
- вжити заходів для забезпечення захисту вихованців від насильства.
Зустріч була спрямована на розроблення та поліпшення Політики захисту дітей у сфері розвитку та догляду за дітьми раннього віку, а також обговорення ідей для досягнення спільного розуміння проблем безпеки дошкільнят.
Учасники заходу підготували драфт політики безпеки, що містить детальні описи механізмів реагування на жорстоке та зневажливе поводження з дітьми дошкільного віку. Також визначили подальші кроки для реалізації проєкту, спрямованого на створення безпечного та сприятливого середовища для оптимального зростання та розвитку дітей.
Джерело: МОН