Омбудсмен роз’яснив отримання золотих і срібних медалей серед випускників шкіл

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Золоті та срібні медалі, свідоцтва з відзнакою: переваги при вступі чи спадок радянщини?

Отримання золотих і срібних медалей у школі

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Випускники 11-х класів, які отримали золоту чи срібну медаль, а також випускники 9-х класів, котрі успішно навчалися, отримують свідоцтво про здобуття повної або відповідно базової загальної середньої освіти з відзнакою. 

Саме тому до Офісу освітнього омбудсмена надходять запити на пояснення щодо претендування на золоту чи срібну медаль, її отримання, а також значення медалі при вступі до закладу вищої освіти.

Насамперед зазначимо вимоги до претендентів на отримання золотої та срібної медалі:

  • Золотою медаллю нагороджуються випускники закладів освіти, які за період навчання у старшій школі (тобто в 10-12 класах) досягли високих успіхів у навчанні та за результатами семестрового, річного оцінювання і державної підсумкової атестації мають із предметів навчального плану 10-12 балів. Також за цих умов такою медаллю нагороджуються учні, які продовжують здобувати повну загальну середню освіту в закладах професійно-технічної та вищої освіти I-II рівнів акредитації.
  • Срібною медаллю нагороджуються випускники закладів освіти, які за період навчання у старшій школі (тобто в 10-11 класах) досягли високих успіхів у навчанні та за результатами семестрового, річного оцінювання і державної підсумкової атестації мають досягнення у навчанні 10-12 балів та достатній рівень (не нижче 9 балів) не більше ніж з двох предметів навчального плану.  Також за цих умов такою медаллю нагороджуються учні, які продовжують здобувати повну загальну середню освіту в закладах професійно-технічної та вищої освіти I-II рівнів акредитації.

Зокрема, рішення про надання таких медалей приймає педагогічна рада на спільному засіданні, а затверджує керівник закладу освіти відповідним наказом. 

Як зауважили в Офісі освітнього омбудсмена, нагородження золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» та срібною медаллю «За досягнення у навчанні» є видом морального стимулювання випускників закладів освіти. 

Тобто наразі наявність медалі та свідоцтва з відзнакою не надає ніяких переваг під час вступу до закладу вищої освіти, окрім вступу до закладів професійної (професійно-технічної) освіти. 

У 2023 році під час вступу не враховувався середній бал свідоцтва про освіту. А при рівній кількості балів у двох абітурієнтів значення мала пріоритетність заяв вступу.

Однак власники медалей мали привілеї під час вступу в 2014 році. Тоді випускники, які здобули повну загальну середню освіту та були нагороджені золотою або срібною медаллю, а також випускники основної школи, які мають свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою, мали право на першочергове зарахування до закладів вищої освіти.

Важливе зауваження омбудсмена, якщо учень має з усіх предметів відмінні оцінки, а з одного предмету було скориговано семестрову оцінку, тоді така дитина не має права на отримання золотої або срібної медалі. 

Окрім того, на виготовлення медалей за досягнення в навчанні виділяються кошти з державного бюджету. За даними «Prozorro», у 2023 році Державне підприємство «Інфоресурс» замовило 21300 медалей випускникам (16 700 золотих та 4 600 срібних) на суму 1 868 950 грн. Якщо узагальнено порахувати, то в середньому у 2023 році виготовлення однієї медалі коштувало державі 87 грн. 

Також у Офісі освітнього омбудсмена наголосили, що в країнах Європи відзнака у формі золотої або срібної медалі відсутня. А відзнака у формі медалі залишається поширеною в пострадянських країнах Азії та інших пострадянських країнах. 

За інформацією Офісу освітнього омбудсмена

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
2553

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81848

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77199

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53779

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19183

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді