Результати опитування серед учителів щодо ефективності реформи НУШ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Міносвіти опублікували результати дослідження щодо ефективності реалізації реформи «Нова українська школа»
Ефективність освітньої діяльності НУШ
Мальопис за методикою: Хто відповідальний за підготовку свята?

Міністерство освіти та науки України спільно з ДНУ «Інститут освітньої аналітики» оприлюднили результати дослідження щодо стану реалізації НУШ в пілотних закладах освіти.

Дослідження питання проводилося в сім етапів протягом 2017–2021 років, останній етап було реалізовано в травні 2021 року.

Одним із способів збору інформації було опитування вчителів пілотних класів.

Передусім учителі оцінювали набуття учнями ключових компетентностей, закріплених у Державному стандарті початкової освіти.

84% респондентів зазначили, що під час пілотування найбільше уваги приділялося формуванню мовної компетентності (володіння державною мовою). У фокусі також лишалися математична (80%), культурна (81%) компетентності та навчання протягом життя (80%).

Відповідно до результатів, три з чотирьох виділених компетентностей пов’язані з викладанням конкретних предметів (українська мова, мистецтво та математика), що, на думку дослідників, свідчить про недостатню увагу до цілісної інтеграції компетентностей у загальний освітній процес і натомість збереження тенденції до попредметного викладання.

Окрім того, вчителі також акцентували на тому, що певні компетентності, зазначені в Держстандарті, лишалися поза увагою освітян або їм не було приділено достатньої уваги.

Таким чином, було виділено «антилідерів», серед яких:

  • формування підприємливості та фінансової грамотності (відзначали 57% респондентів),
  • здатність спілкуватися рідною (якщо це не українська) та іноземними мовами,
  • інформаційно-комунікаційна компетентність (попри те, що в умовах дистанційного та змішаного навчання її формування мало би бути у фокусі навчання).

Найбільший позитивний вплив на освітній процес вчителі пілотних класів убачають у запровадженні дослідницьких методів навчання (97% опитаних), інтегрованого та проєктного підходів, пошукових завдань (93%), навчальних ігор (89%). А 91% учителів пілотних класів вважають корисним розв’язування завдань, що пов’язані з повсякденним життям.

Однак, ухвалення учнями самостійних рішень щодо вибору книжок для читання, завдань до виконання, можливість самостійно пересуватися навчальним середовищем під час уроків педагоги вважають не надто вдалим рішенням, адже це послаблює дисципліну в класі та може спричинити зниження вчительського контролю та робочого налаштування класу.

Моніторинг показав, що менше половини респондентів (47%) позитивно оцінили скасування бального оцінювання в початковій школі. Решта вважають, що традиційне бальне оцінювання більш зрозуміле всім учасникам освітнього процесу, мотивує до навчання та привертає увагу батьків до освітнього процесу їхніх дітей.

Натомість про переваги рівневого оцінювання зазначили 52% учителів. Хоча й наголосили на недоліках нинішньої системи, серед яких недосконалість загалом, незрозумілість деяких формулювань та завелика кількість індексів у свідоцтві досягнень. Частина опитаних учителів вважають, що з 3 класу варто починати бальне оцінювання, аби зберегти мотивацію учнів до навчання.

Понад 80% педагогів вважають позитивним та корисним формувальне оцінювання, оскільки це допомагає учням виявляти сильні сторони, акцентувати на тому, над чим ще треба попрацювати, формує комунікативні навички, вміння аргументувати, висловлювати думку, дискутувати, вчить відповідальності й академічній доброчесності.

Окрім того, учителі відмітили, що важливими моментами формувального оцінювання є самооцінювання (85%), оцінювання учнями одне одного (84%) та спільної з учнями розробки критеріїв оцінювання (69%).

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Тиждень фінансової грамотності в дитячому садку

Цікаві активності економічної спрямованості допоможуть дитині осягнути основи фінансових відносин. Використайте ігри, цікаві завдання та інші активності, щоб залучити дітей до доступного практичного досвіду поводження з грошима та виконання соціально-економічних ролей
2060

Батьківські збори в 1 класі: як допомогти дитині адаптуватися

Роз’ясніть, як батьки можуть підтримати дитину в адаптаційний період. Ознайомте їх із фізіологічними й психологічними особливостями адаптації дитини до школи. Запропонуйте виконати практичні вправи. Налагодьте партнерські відносини з батьками
19527

Перший раз у перший клас: як допомогти дитині адаптуватися до школи

Щоденні навчальні заняття першокласників потребують напруженої розумової праці, активізації уваги і зосередження. Все це впливає на емоційний стан школярів. Скористайтеся інформацією та методиками, що допоможуть з'ясувати стан адаптації першокласників та допомогти їм швидко адаптуватися до умов навчання
42541

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4136

Як атестувати практичних психологів та соціальних педагогів

Атестаційні комісії якого рівня проводять атестацію практичних психологів і соціальних педагогів, де вони мають бути утворені? Які кваліфікаційні категорії та педагогічні звання можна присвоювати?
19660

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді