Плани МОН щодо розвитку дошкільної освіти в Україні

Підвищення заробітної плати вихователів, доступ до освіти та безпека в дитсадках: у МОН презентували стратегію дошкільної освіти до 2030 року

Розвиток дошкільної освіти України

Як поінформувати працівника про умови трудового договору

На кінець 2022 року 66,1% дітей мали доступ до дошкільної освіти, а 30% садочків призупинили свою діяльність. Загалом унаслідок російської агресії були знищені 440 закладів дошкільної освіти.

Таку інформацію зазначила заступниця міністра освіти і науки України з дошкілля та інклюзії Євгенія Смірнова під час Серпневої конференції. 

Презентуючи візії та стратегії дошкільної освіти до 2030 року, представниця МОН зауважила, що якісна й доступна освіта для дітей раннього та дошкільного віку є фундаментом для реалізації потенціалу дитини, суспільства й держави.

Однак серед основних проблем у дошкільній освіті вона назвала низьку оплату праці, адже «вихователі в кращому випадку отримують 7 500 гривень на місяць».

«Люди, які приходять у садочки несуть кримінальну відповідальність за життя й здоров’я дітей. І така заробітна плата абсолютно нерелевантна, навіть порівняно з іншими ланками освіти», — акцентувала заступниця очільника відомства.

Окрім того, вона підкреслила, що держава, крім субвенції, має шукати додаткові механізми для забезпечення гідної оплати праці педагогів.

Через малу заробітну плату з садочків відбувається відтік кадрів, а професія вихователя має низький престиж. Відповідно до даних МОН, за 2018-2021 роки кількість вихователів до 35 років скоротилася на 17,8%. Водночас за цей період на 19,1% виросла кількість вихователів від 60 років.

Зокрема, Євгенія Смірнова виокремила наступні необхідні зміни у сфері дошкільної освіти України:

  • забезпечення легкого входу в професію вихователя;
  • забезпечення умов для якісного підвищення кваліфікації та професійного зростання працівників дошкілля;
  • створення умов для залучення волонтерів;
  • забезпечення місця в садочку для кожної дитини, у тому числі й для дітей з особливими освітніми потребами;
  • узаконення нових форм закладів дошкільної освіти (мобільних, сімейних) та підтримка комунальних закладів;
  • перехід від догляду до розвитку дитини;
  • впровадження цифрової системи АІКОМ.

За словами представників Міносвіти, наразі безпека дітей і педагогів у закладах освіти — пріоритет №1, але разом із тим це — надскладна задача. Адже зважаючи на вік, дошкільнята можуть не зуміти вчасно та правильно зреагувати в критичній ситуації, а тому допомога й підтримка вихователів особливо цінна для наймолодших. 

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4920

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді