Робота з цивільного захисту: як організуватиДискримінації через походження з іншої культури українські учні бачать у школах значно менше, ніж учні в більшості сусідніх країн.
Таку інформацію зазначили в результатах міжнародного дослідження PISA, яке переклав та опублікував Український центр оцінювання якості освіти.
Під час моніторингу була зібрана інформація щодо того, як підлітки і директори шкіл оцінюють ставлення вчителів до інших культур.
Відповідно до результатів дослідження, учні в містах-мільйонниках частіше помічають прояви дискримінації з боку вчителів, ніж в інших населених пунктах. Також опитування директорів показало, що в Україні найбільш позитивні мультикультурні переконання мають учителі з містечок і невеликих міст, а також із ліцеїв, гімназій і спеціалізованих шкіл.
Складаєте інструкції з охорони праці, але не знаєте, які нормативні вимоги врахувати? Як оформити й зареєструвати? Впораєтеся з цим завданням легко. Експерти склали для вас сім правил, які легко запам’ятати.
Окрім того, на думку українських підлітків, ніхто з їхніх учителів не схильний до традиційних проявів дискримінації, заснованих на стереотипах та упередженнях щодо людей з інших культурних груп. Трохи менше учнів уважають, що дехто з їхніх учителів негативно відгукується про людей з інших культур або має спотворені уявлення про їхню історію, звинувачує їх у проблемах, що є в Україні, та має занижені очікування щодо успішності таких учнів. Ще 10–15% учнів уважають, що більшість або всі вчителі їхніх шкіл є гомофобами.
Водночас близько 100 % керівників закладів освіти зазначають, що більшість учителів з їхніх шкіл дотримуються мультикультуралістських поглядів.
Що стосується ситуації в інших країнах, то в них учні з низьким і середнім соціально-економічним статусами частіше повідомляють про прояви дискримінації у своєму закладі освіти з боку вчителів, ніж їхні однолітки з більш сприятливими умовами життя. В Україні соціально-економічний статус учнів істотно не впливає на думку учнів про вияви дискримінації з боку вчителів у закладі освіти.
У висновку результати дослідження показали, що в розвинутих країнах що частіше учні стикаються з проявами дискримінації в закладі освіти, то меншою мірою вони демонструють якості, необхідні для життя в глобалізованому світі.
Українські вчителі мають вищий рівень мультикультурних переконань, ніж учителі в більшості сусідніх країн і в середньому вчителі в розвинутих країнах. Серед сусідніх країн найбільше відчувають прояви дискримінації з боку своїх учителів учні Словаччини, а найменше — Білорусі.