Розбудова системи забезпечення якості освіти в дошкільних закладах – вимога часу

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

21 жовтня 2021 року за участі керівництва Державної служби якості освіти України відбувся вебінар «Розбудова системи забезпечення якості освіти в дошкільних закладах»

Освітні програми 2021/2022: що рекомендує МОН

Про нормативне підґрунтя формування системи забезпечення якості освіти у дитячих садках розповіла заступниця Голови Служби Алла БОНДАР, «Пріоритетним завданням Державної служби якості освіти та її територіальних органів є сприяння закладам дошкільної освіти у створенні внутрішньої системи забезпечення якості освіти, налаштуванні освітніх й управлінських процесів задля постійного вдосконалення своєї діяльності», – зазначила Алла БОНДАР.

Алгоритм формування системи забезпечення якості представив директор департаменту інституційного аудиту Служби Юрій ВЕРГУН, підкресливши, що важливим компонентом цього процесу є самооцінювання. Оскільки саме його результат визначає подальшу діяльність закладу, планування роботи, визначення шляхів удосконалення та стратегії розвитку дитячого садочку.

Існує чотири моделі проведення самооцінювання закладів дошкільної освіти:

  • щорічне комплексне з урахуванням завдань, визначених планом роботи закладів дошкільної освіти на рік та літній період або ж, у разі потреби, за всіма напрямами, що визначені в критеріях;
  • щорічне за певними напрямами освітньої діяльності закладу;
  • комплексне перед початком роботи щодо розроблення програми розвитку закладу дошкільної освіти;
  • інша модель, визначена закладом.

Практичні кейси та корисні поради щодо налаштування освітніх процесів й управлінської діяльності у дитячих садочках презентувала Ніна ОМЕЛЬЯНЕНКО, голова Асоціації працівників дошкільної освіти. Зокрема, очільниця Асоціації нагадала про розроблений спільно з Службою електронний порадник для директора закладу дошкільної освіти, який можуть використовувати як керівники закладів, так і органи місцевого самоврядування, засновники, педпрацівники.

Зокрема Порадник для директора закладу дошкільної освіти допоможе:

  • змінити підходи до забезпечення як якості освіти, так і якості освітньої діяльності;
  • підтримати керівників закладів на етапі становлення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • сформувати спільне розуміння якості освіти і відповідальності за неї.

Довідково:

  • Порадник для директора закладу дошкільної освіти «Як створити внутрішню систему заберпечення якості освіти»
  • Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджені наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2021 № 01-11/71 (https://bit.ly/3AW1n8l)

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168905

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71911

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8131

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді