Розбудова системи забезпечення якості освіти в дошкільних закладах – вимога часу

21 жовтня 2021 року за участі керівництва Державної служби якості освіти України відбувся вебінар «Розбудова системи забезпечення якості освіти в дошкільних закладах»

Освітні програми 2021/2022: що рекомендує МОН

Про нормативне підґрунтя формування системи забезпечення якості освіти у дитячих садках розповіла заступниця Голови Служби Алла БОНДАР, «Пріоритетним завданням Державної служби якості освіти та її територіальних органів є сприяння закладам дошкільної освіти у створенні внутрішньої системи забезпечення якості освіти, налаштуванні освітніх й управлінських процесів задля постійного вдосконалення своєї діяльності», – зазначила Алла БОНДАР.

Алгоритм формування системи забезпечення якості представив директор департаменту інституційного аудиту Служби Юрій ВЕРГУН, підкресливши, що важливим компонентом цього процесу є самооцінювання. Оскільки саме його результат визначає подальшу діяльність закладу, планування роботи, визначення шляхів удосконалення та стратегії розвитку дитячого садочку.

Існує чотири моделі проведення самооцінювання закладів дошкільної освіти:

  • щорічне комплексне з урахуванням завдань, визначених планом роботи закладів дошкільної освіти на рік та літній період або ж, у разі потреби, за всіма напрямами, що визначені в критеріях;
  • щорічне за певними напрямами освітньої діяльності закладу;
  • комплексне перед початком роботи щодо розроблення програми розвитку закладу дошкільної освіти;
  • інша модель, визначена закладом.

Практичні кейси та корисні поради щодо налаштування освітніх процесів й управлінської діяльності у дитячих садочках презентувала Ніна ОМЕЛЬЯНЕНКО, голова Асоціації працівників дошкільної освіти. Зокрема, очільниця Асоціації нагадала про розроблений спільно з Службою електронний порадник для директора закладу дошкільної освіти, який можуть використовувати як керівники закладів, так і органи місцевого самоврядування, засновники, педпрацівники.

Зокрема Порадник для директора закладу дошкільної освіти допоможе:

  • змінити підходи до забезпечення як якості освіти, так і якості освітньої діяльності;
  • підтримати керівників закладів на етапі становлення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • сформувати спільне розуміння якості освіти і відповідальності за неї.

Довідково:

  • Порадник для директора закладу дошкільної освіти «Як створити внутрішню систему заберпечення якості освіти»
  • Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджені наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2021 № 01-11/71 (https://bit.ly/3AW1n8l)

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Булінг у школі: що робити педагогам

Учні часто забувають про дисципліну та повагу до педагогів. Підготуйтеся до різних ситуацій. Адже булінг часто проявляється й у ставленні учнів до педагогів
32351

Яка структура 2024/2025 навчального року

Навчальний рік 2024–2025 стартує 2 вересня. Дізнайтеся, коли завершитися навчальний рік, яка його структура та на що звернути увагу в умовах війни
247951

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді