Освітні програми 2021/2022: що рекомендує МОН
Про нормативне підґрунтя формування системи забезпечення якості освіти у дитячих садках розповіла заступниця Голови Служби Алла БОНДАР, «Пріоритетним завданням Державної служби якості освіти та її територіальних органів є сприяння закладам дошкільної освіти у створенні внутрішньої системи забезпечення якості освіти, налаштуванні освітніх й управлінських процесів задля постійного вдосконалення своєї діяльності», – зазначила Алла БОНДАР.
Алгоритм формування системи забезпечення якості представив директор департаменту інституційного аудиту Служби Юрій ВЕРГУН, підкресливши, що важливим компонентом цього процесу є самооцінювання. Оскільки саме його результат визначає подальшу діяльність закладу, планування роботи, визначення шляхів удосконалення та стратегії розвитку дитячого садочку.
МОН роз’яснило, як організувати діяльність школи в 2021/2022 навчальному році. Редакція підготувала для вас корисну таблицю.
Існує чотири моделі проведення самооцінювання закладів дошкільної освіти:
- щорічне комплексне з урахуванням завдань, визначених планом роботи закладів дошкільної освіти на рік та літній період або ж, у разі потреби, за всіма напрямами, що визначені в критеріях;
- щорічне за певними напрямами освітньої діяльності закладу;
- комплексне перед початком роботи щодо розроблення програми розвитку закладу дошкільної освіти;
- інша модель, визначена закладом.
Практичні кейси та корисні поради щодо налаштування освітніх процесів й управлінської діяльності у дитячих садочках презентувала Ніна ОМЕЛЬЯНЕНКО, голова Асоціації працівників дошкільної освіти. Зокрема, очільниця Асоціації нагадала про розроблений спільно з Службою електронний порадник для директора закладу дошкільної освіти, який можуть використовувати як керівники закладів, так і органи місцевого самоврядування, засновники, педпрацівники.
Зокрема Порадник для директора закладу дошкільної освіти допоможе:
- змінити підходи до забезпечення як якості освіти, так і якості освітньої діяльності;
- підтримати керівників закладів на етапі становлення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- сформувати спільне розуміння якості освіти і відповідальності за неї.
Довідково:
- Порадник для директора закладу дошкільної освіти «Як створити внутрішню систему заберпечення якості освіти»
Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджені наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2021 № 01-11/71 (https://bit.ly/3AW1n8l)