Визначили ключові кроки у сфері інклюзивної освіти

Під час засідання Ради безбар’єрності за участю Першої леді Олени Зеленської та Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля було погоджено План заходів на 2021-2022 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні

Визначили ключові кроки у сфері інклюзивної освіти

Галузева угода на 2021—2025 роки: ЩО В ПРІОРИТЕТАХ

Таку інформацію повідомили на сайті МОН.

До Плану заходів включено понад 250 ініціатив, які планують втільти протягом найближчих двох років.

«Безбар’єрність – це філософія суспільства без обмежень. Це про внутрішню готовність створювати середовище, у якому буде комфортно всім. До Плану заходів залучена потужна команда – це представники влади разом із представниками громадськості. Я б навіть назвала це не План заходів, а План змін. І це про зміни, які можуть бути втілені в найближчі два роки та мають сприяти тому, щоб безбар’єрність стала новою суспільною нормою», – зауважила Перша леді Олена Зеленська.

Як організувати інклюзивне навчання в закладі освіти

7 ключових проєктів цього Плану, які відповідають за найбільші виклики, пов'язані з суспільними бар'єрами. Серед них і питання освіти:

  • «Стандарти інфраструктурної безбар'єрності України» (Міністерство інфраструктури України);
  • «Інформаційна кампанія «Україна без бар'єрів» (Міністерство культури та інформаційної політики України);
  • «Доступ до Інтернету в українських селах» (Міністерство цифрової трансформації України);
  • «Фізична доступність громадських будівель» (Міністерство розвитку громад та територій України);
  • «Ветеранська підприємницька ініціатива G2VEI» (Міністерство у справах ветеранів України);
  • «Впровадження в Україні Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров'я» (Міністерство охорони здоров'я України);
  • «Шкільна освіта для всіх» (Міністерство освіти і науки України).

    Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет зазначив, що мета проєкту МОН «Шкільна освіта для всіх» – це створення та функціонування в Україні освітньої моделі, що забезпечує підтримку в освітньому процесі всіх дітей, які цього потребують.

    «Результатом наших дій має бути забезпечення всіх інклюзивно-ресурсних центрів сучасними методиками для проведення комплексної оцінки дітей раннього віку. Також заплановано запровадження роботи шкіл багаторівневої підтримки в освітньому процесі. Важливим є й підвищення кваліфікації фахівців ІРЦ, престижності їх праці та конкурентоспроможності. Окрім того, ще одним важливим завданням є забезпечення безперервним освітнім процесом дітей, які перебувають на довготривалому лікуванні», – підкреслив Сергій Шкарлет.

    Серед основних завдань МОН на 2021-2022 роки:

    • оновлення Положення про інклюзивно-ресурсний центр;
    • оновлення положень про організацію інклюзивного навчання в закладах дошкільної та загальної середньої освіти;
    • створення нових інклюзивно-ресурсних центрів та забезпечення їх сучасними методиками для проведення комплексної оцінки дітей раннього віку;
    • розроблення методичних рекомендацій щодо багаторівневої підтримки в освітньому процесі.

      Статичний блок для новин

      Статті за темою

      Усі статті за темою

      Ресурси для організації якісного інклюзивного навчання

      Забезпечити інклюзивний освітній простір — одне з завдань розбудови якісної школи, визначених у рекомендаціях «Абетка для директора». Державна служба якості освіти пропонує керівникам закладів освіти поради, які ресурси задіяти для організації якісного інклюзивного навчання.
      2252

      Iзотерапевтичні техніки у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами

      Діти з особливими освітніми потребами можуть навчатись у школі на два роки більше. А щоб налагодити взаємодію з дітьми з особливими освітніми потребами, скористайтеся ізотерапевтичними техніками.
      20593

      Гарячі запитання

      Усі питання і відповіді