Галузева угода на 2021—2025 роки: ЩО В ПРІОРИТЕТАХ
Таку інформацію повідомили на сайті МОН.
До Плану заходів включено понад 250 ініціатив, які планують втільти протягом найближчих двох років.
«Безбар’єрність – це філософія суспільства без обмежень. Це про внутрішню готовність створювати середовище, у якому буде комфортно всім. До Плану заходів залучена потужна команда – це представники влади разом із представниками громадськості. Я б навіть назвала це не План заходів, а План змін. І це про зміни, які можуть бути втілені в найближчі два роки та мають сприяти тому, щоб безбар’єрність стала новою суспільною нормою», – зауважила Перша леді Олена Зеленська.
⇒ Як організувати інклюзивне навчання в закладі освіти
7 ключових проєктів цього Плану, які відповідають за найбільші виклики, пов'язані з суспільними бар'єрами. Серед них і питання освіти:
- «Стандарти інфраструктурної безбар'єрності України» (Міністерство інфраструктури України);
- «Інформаційна кампанія «Україна без бар'єрів» (Міністерство культури та інформаційної політики України);
- «Доступ до Інтернету в українських селах» (Міністерство цифрової трансформації України);
- «Фізична доступність громадських будівель» (Міністерство розвитку громад та територій України);
- «Ветеранська підприємницька ініціатива G2VEI» (Міністерство у справах ветеранів України);
- «Впровадження в Україні Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров'я» (Міністерство охорони здоров'я України);
- «Шкільна освіта для всіх» (Міністерство освіти і науки України).
Хто розробляє індивідуальну програму розвитку, на основі якої інформації та які частини він має містити?
Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет зазначив, що мета проєкту МОН «Шкільна освіта для всіх» – це створення та функціонування в Україні освітньої моделі, що забезпечує підтримку в освітньому процесі всіх дітей, які цього потребують.
«Результатом наших дій має бути забезпечення всіх інклюзивно-ресурсних центрів сучасними методиками для проведення комплексної оцінки дітей раннього віку. Також заплановано запровадження роботи шкіл багаторівневої підтримки в освітньому процесі. Важливим є й підвищення кваліфікації фахівців ІРЦ, престижності їх праці та конкурентоспроможності. Окрім того, ще одним важливим завданням є забезпечення безперервним освітнім процесом дітей, які перебувають на довготривалому лікуванні», – підкреслив Сергій Шкарлет.
Серед основних завдань МОН на 2021-2022 роки:
- оновлення Положення про інклюзивно-ресурсний центр;
- оновлення положень про організацію інклюзивного навчання в закладах дошкільної та загальної середньої освіти;
- створення нових інклюзивно-ресурсних центрів та забезпечення їх сучасними методиками для проведення комплексної оцінки дітей раннього віку;
- розроблення методичних рекомендацій щодо багаторівневої підтримки в освітньому процесі.