Концепція безпечних закладів: що включає
Вивести в аудиторне навчання максимальну кількість дітей всюди, де це можливо. Онлайнове навчання, за його словами, упускає величезні сегменти, важливі для формування особистості, зокрема соціалізацію та розвиток м’яких навичок.
Забезпечити укриття у всіх закладах освіти, де буде відновлено аудиторне навчання. За словами міністра, зараз найпростіші укриття має 55—66 % шкіл. МОН має субвенцію 1,5 млрд грн, яку отримають територіальні громади.
Організувати якісне онлайн-навчання там, де неможливо навчатися офлайн із безпекових причин. Міністр наголошує саме на якості, оскільки зараз є проблеми із цим. Викликом є і те, що, з одного боку, онлайн-навчання спонукає дітей перевищувати санітарні норми перебування з гаджетами, і з іншого — не всі діти й учителі мають ці гаджети, відповідне обладнання й доступ до якісного інтернет-зв’язку.
Спростити навчання дітей, які перебувають за кордоном. Міністр зазначив, що діти хочуть отримати українські атестати, тож паралельно продовжують навчатися і в українських закладах освіти. Оскільки вони перенавантажуються, то вихід МОН бачить у тому, щоб залишити унікальні українські предмети, а універсальні — перезараховувати.
Підвищити заробітну плату, змінити модель оплати праці педагогічних працівників закладів освіти. Чи користуватимуться тарифною сіткою, чи виходитимуть з неї, який принцип підвищення буде, яка пріорітизація? Над шляхами МОН активно працює.
Уряд вніс зміни у Положення про заклад дошкільної освіти. Документ доповнили новим розділом «Зарахування, переведення та відрахування вихованців державних (комунальних) закладів дошкільної освіти в умовах воєнного стану».
Джерело: Практика управління дошкільним закладом
Підготовлено відповідно до ефіру програми «Сніданок з 1+1» від 13.04.2023 за участю міністра освіти і науки України Оксена Лісового.