Школам в Києві пропонують змінити модель навчання

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Школам пропонують завершити вивчення нового матеріалу для учнів 11-х класів у квітні

Столичним школам запропонували змінити модель навчання випускників

Які документи перевіряють під час інституційного аудиту

До київських шкіл надійшла пропозиція реорганізувати навчальний процес цього року й завершити вивчення нового матеріалу для випускників 11-х класів до кінця квітня для того, щоб навчальний час у травні присвятити підготовці до ЗНО.

Таку інформацію повідомила директорка столичного департаменту освіти і науки Олени Фіданян, звертаючись до педагогічних колективів міста. Інформацію розміщено на порталі «ZN.UA».

Як зазначає очільниця освіти міста Києва, йдеться про надання академічної свободи випускникам шкіл, зокрема свободи вибору одинадцятикласниками власної освітньої траєкторії в останній місяць навчання.

Зокрема, вона вважає, що зміна моделі навчання надасть можливість зменшити кількість предметів, що вивчають випускники у травні та врахувати індивідуальну потребу кожного з них для підвищення шансів вступу до університету.

«Ми пропонуємо тим, хто сьогодні до цього готовий, ревізувати навчальні програми й завершити вивчення нового матеріалу для випускників 11-х класів до кінця квітня. Бо вже багато років ми заплющуємо очі на абсурдну ситуацію: за шкільною програмою, одинадцятикласники до кінця навчального року мають опановувати певні теми, вивчати й повторювати матеріал, а насправді вже на початку травня вони складають ЗНО з усього вивченого матеріалу», — звертається директорка столичного департаменту освіти до освітян.

Таким чином, київським школам запропонували перетворити навчання в травні на консультації перед проходженням зовнішнього незалежного оцінювання.

«Ми пропонуємо провести навчальний процес у травні за принципом освітнього трансформера, розбивши випускників не за класами, а за групами, з урахуванням обраного ними профілю подальшого навчання вже за межами рідної школи; дні перед ЗНО перетворити на дні предметного занурення», — зазначила Олена Фіданян.

На її думку, подібна модель травневого навчання випускників дозволить «зменшити для учнів кількість предметів для вивчення враховуючи індивідуальну потребу кожного з них для завершення навчання у школі (отримання свідоцтва) та максимального підвищення шансів вступу до обраного випускником закладу вищої освіти».

«Сьогодні тижневе навантаження на випускника становить до 36 годин на тиждень (пам’ятаємо, що в дорослих воно 40 годин). За умови організації шкільного навчального трансформера реально зменшити навантаження на школяра до 12 годин, які є для нього пріоритетними, зберігаючи при цьому вчительське навантаження та заробітну платню згідно з тарифікацією», — акцентує очільниця столичної освіти.

Окрім того, Олена Фіданян наголосила, що в Києві є школи, які вже не один рік практикують власну модель навчання випускників.

«Звісно, такі зміни варто було запровадити на всю останню чверть. Ми відверто говорили про це з директорами столичних шкіл. У Києві є колективи, які ще до COVID-19 зайнялися розробкою власної шкільної моделі навчання випускників. Успішно практикують її вже не один рік. Після бурхливих обговорень вирішили, що розпочнемо покроково — спробують лише ті, хто впевнений, що це посильно для педагогічних колективів», — повідомила директорка департаменту освіти і науки Олена Фіданян.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54057

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
565

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110772

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11709

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді