Школам в Києві пропонують змінити модель навчання

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Школам пропонують завершити вивчення нового матеріалу для учнів 11-х класів у квітні

Столичним школам запропонували змінити модель навчання випускників

Які документи перевіряють під час інституційного аудиту

До київських шкіл надійшла пропозиція реорганізувати навчальний процес цього року й завершити вивчення нового матеріалу для випускників 11-х класів до кінця квітня для того, щоб навчальний час у травні присвятити підготовці до ЗНО.

Таку інформацію повідомила директорка столичного департаменту освіти і науки Олени Фіданян, звертаючись до педагогічних колективів міста. Інформацію розміщено на порталі «ZN.UA».

Як зазначає очільниця освіти міста Києва, йдеться про надання академічної свободи випускникам шкіл, зокрема свободи вибору одинадцятикласниками власної освітньої траєкторії в останній місяць навчання.

Зокрема, вона вважає, що зміна моделі навчання надасть можливість зменшити кількість предметів, що вивчають випускники у травні та врахувати індивідуальну потребу кожного з них для підвищення шансів вступу до університету.

«Ми пропонуємо тим, хто сьогодні до цього готовий, ревізувати навчальні програми й завершити вивчення нового матеріалу для випускників 11-х класів до кінця квітня. Бо вже багато років ми заплющуємо очі на абсурдну ситуацію: за шкільною програмою, одинадцятикласники до кінця навчального року мають опановувати певні теми, вивчати й повторювати матеріал, а насправді вже на початку травня вони складають ЗНО з усього вивченого матеріалу», — звертається директорка столичного департаменту освіти до освітян.

Таким чином, київським школам запропонували перетворити навчання в травні на консультації перед проходженням зовнішнього незалежного оцінювання.

«Ми пропонуємо провести навчальний процес у травні за принципом освітнього трансформера, розбивши випускників не за класами, а за групами, з урахуванням обраного ними профілю подальшого навчання вже за межами рідної школи; дні перед ЗНО перетворити на дні предметного занурення», — зазначила Олена Фіданян.

На її думку, подібна модель травневого навчання випускників дозволить «зменшити для учнів кількість предметів для вивчення враховуючи індивідуальну потребу кожного з них для завершення навчання у школі (отримання свідоцтва) та максимального підвищення шансів вступу до обраного випускником закладу вищої освіти».

«Сьогодні тижневе навантаження на випускника становить до 36 годин на тиждень (пам’ятаємо, що в дорослих воно 40 годин). За умови організації шкільного навчального трансформера реально зменшити навантаження на школяра до 12 годин, які є для нього пріоритетними, зберігаючи при цьому вчительське навантаження та заробітну платню згідно з тарифікацією», — акцентує очільниця столичної освіти.

Окрім того, Олена Фіданян наголосила, що в Києві є школи, які вже не один рік практикують власну модель навчання випускників.

«Звісно, такі зміни варто було запровадити на всю останню чверть. Ми відверто говорили про це з директорами столичних шкіл. У Києві є колективи, які ще до COVID-19 зайнялися розробкою власної шкільної моделі навчання випускників. Успішно практикують її вже не один рік. Після бурхливих обговорень вирішили, що розпочнемо покроково — спробують лише ті, хто впевнений, що це посильно для педагогічних колективів», — повідомила директорка департаменту освіти і науки Олена Фіданян.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22169

Що таке інклюзивна освіта: принципи, переваги та виклики

Інклюзія — це не просто модний тренд в освіті, а наша спільна відповідальність. Це філософія, що відкриває двері до навчання та розвитку для кожного. У цій статті ми розібралися, що таке інклюзивна освіта, як вона працює та чому це важливо
30827

Реформа профільної середньої освіти: як це відбувається

Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті
1173

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді