Які документи перевіряють під час інституційного аудиту
До київських шкіл надійшла пропозиція реорганізувати навчальний процес цього року й завершити вивчення нового матеріалу для випускників 11-х класів до кінця квітня для того, щоб навчальний час у травні присвятити підготовці до ЗНО.
Таку інформацію повідомила директорка столичного департаменту освіти і науки Олени Фіданян, звертаючись до педагогічних колективів міста. Інформацію розміщено на порталі «ZN.UA».
Як зазначає очільниця освіти міста Києва, йдеться про надання академічної свободи випускникам шкіл, зокрема свободи вибору одинадцятикласниками власної освітньої траєкторії в останній місяць навчання.
Зокрема, вона вважає, що зміна моделі навчання надасть можливість зменшити кількість предметів, що вивчають випускники у травні та врахувати індивідуальну потребу кожного з них для підвищення шансів вступу до університету.
Як організувати роботу з цивільного захисту в 2021 році? Крок за кроком відповідно до Плану основних заходів цивільного захисту МОН на 2021 рік.
«Ми пропонуємо тим, хто сьогодні до цього готовий, ревізувати навчальні програми й завершити вивчення нового матеріалу для випускників 11-х класів до кінця квітня. Бо вже багато років ми заплющуємо очі на абсурдну ситуацію: за шкільною програмою, одинадцятикласники до кінця навчального року мають опановувати певні теми, вивчати й повторювати матеріал, а насправді вже на початку травня вони складають ЗНО з усього вивченого матеріалу», — звертається директорка столичного департаменту освіти до освітян.
Таким чином, київським школам запропонували перетворити навчання в травні на консультації перед проходженням зовнішнього незалежного оцінювання.
«Ми пропонуємо провести навчальний процес у травні за принципом освітнього трансформера, розбивши випускників не за класами, а за групами, з урахуванням обраного ними профілю подальшого навчання вже за межами рідної школи; дні перед ЗНО перетворити на дні предметного занурення», — зазначила Олена Фіданян.
На її думку, подібна модель травневого навчання випускників дозволить «зменшити для учнів кількість предметів для вивчення враховуючи індивідуальну потребу кожного з них для завершення навчання у школі (отримання свідоцтва) та максимального підвищення шансів вступу до обраного випускником закладу вищої освіти».
«Сьогодні тижневе навантаження на випускника становить до 36 годин на тиждень (пам’ятаємо, що в дорослих воно 40 годин). За умови організації шкільного навчального трансформера реально зменшити навантаження на школяра до 12 годин, які є для нього пріоритетними, зберігаючи при цьому вчительське навантаження та заробітну платню згідно з тарифікацією», — акцентує очільниця столичної освіти.
Окрім того, Олена Фіданян наголосила, що в Києві є школи, які вже не один рік практикують власну модель навчання випускників.
«Звісно, такі зміни варто було запровадити на всю останню чверть. Ми відверто говорили про це з директорами столичних шкіл. У Києві є колективи, які ще до COVID-19 зайнялися розробкою власної шкільної моделі навчання випускників. Успішно практикують її вже не один рік. Після бурхливих обговорень вирішили, що розпочнемо покроково — спробують лише ті, хто впевнений, що це посильно для педагогічних колективів», — повідомила директорка департаменту освіти і науки Олена Фіданян.