У МОН розповіли про зміни, які чекають шкільну програму з історії України

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Змін зазнають усі розділи програми з історії України, зокрема новітньої — МОН

Зміни в програмі історії України

Як провести тарифікацію педагогів

29 березня під час брифінгу, керівниця робочої групи МОН України з опрацювання концептуальних засад шкільної історичної освіти, докторка історичних наук Людмила Гриневич повідомила про майбутні зміни, які чекають на шкільну програму з історії України.

«Шкільна освіта повинна ґрунтуватися на підставі серйозного академічного наукового знання. Ми одразу наголосили, що не допустимо інструменталізації і політизації історії та орієнтуємося на виховання критичного мислення дітей, формування свідомого громадянина, що має чітке розуміння цінності власної держави, права людини, розбудови саме демократичної держави», — зауважила Людмила Гриневич.

У процесі роботи над програмою робоча група МОН підсумувала, що потрібно проводити «концептуальне переформатування трактувань» цілих історичних періодів, тому зміна шкільної програми відбулася у всіх періодах історії України.

«Наприклад, до сьогоднішнього часу трактування СРСР у наших підручниках та навіть академічних працях обмежувалося апеляцією до комуністичного дискурсу. У той час як в світі СРСР давно трактується як держава імперського типу. Також ми створили окремий великий розділ, присвячений саме сучасній українсько-російській війні. Наші діти повинні чітко розуміти характер цієї війни, що відбувається. Важлива складова — це і проблематика геноциду, що йде атака на українську ідентичність та здійснюється свідоме нищення носіїв ідентичності», — прокоментувала керівниця робочої групи МОН.

Окрім того, розробники нової програми сформували методологічні підходи, які дозволяють зрозуміти, що росія використовує їжу як зброю, у контексті нищення українських ринків, економіки і навіть у контексті використання так званої «гуманітарної допомоги» з метою легітимації влади окупанта.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
47920

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
120

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
159916

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31571

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59611

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді