Як провести тарифікацію педагогів
29 березня під час брифінгу, керівниця робочої групи МОН України з опрацювання концептуальних засад шкільної історичної освіти, докторка історичних наук Людмила Гриневич повідомила про майбутні зміни, які чекають на шкільну програму з історії України.
«Шкільна освіта повинна ґрунтуватися на підставі серйозного академічного наукового знання. Ми одразу наголосили, що не допустимо інструменталізації і політизації історії та орієнтуємося на виховання критичного мислення дітей, формування свідомого громадянина, що має чітке розуміння цінності власної держави, права людини, розбудови саме демократичної держави», — зауважила Людмила Гриневич.
У процесі роботи над програмою робоча група МОН підсумувала, що потрібно проводити «концептуальне переформатування трактувань» цілих історичних періодів, тому зміна шкільної програми відбулася у всіх періодах історії України.
«Наприклад, до сьогоднішнього часу трактування СРСР у наших підручниках та навіть академічних працях обмежувалося апеляцією до комуністичного дискурсу. У той час як в світі СРСР давно трактується як держава імперського типу. Також ми створили окремий великий розділ, присвячений саме сучасній українсько-російській війні. Наші діти повинні чітко розуміти характер цієї війни, що відбувається. Важлива складова — це і проблематика геноциду, що йде атака на українську ідентичність та здійснюється свідоме нищення носіїв ідентичності», — прокоментувала керівниця робочої групи МОН.
Окрім того, розробники нової програми сформували методологічні підходи, які дозволяють зрозуміти, що росія використовує їжу як зброю, у контексті нищення українських ринків, економіки і навіть у контексті використання так званої «гуманітарної допомоги» з метою легітимації влади окупанта.