У МОН розповіли про зміни, які чекають шкільну програму з історії України

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Змін зазнають усі розділи програми з історії України, зокрема новітньої — МОН

Зміни в програмі історії України

Як провести тарифікацію педагогів

29 березня під час брифінгу, керівниця робочої групи МОН України з опрацювання концептуальних засад шкільної історичної освіти, докторка історичних наук Людмила Гриневич повідомила про майбутні зміни, які чекають на шкільну програму з історії України.

«Шкільна освіта повинна ґрунтуватися на підставі серйозного академічного наукового знання. Ми одразу наголосили, що не допустимо інструменталізації і політизації історії та орієнтуємося на виховання критичного мислення дітей, формування свідомого громадянина, що має чітке розуміння цінності власної держави, права людини, розбудови саме демократичної держави», — зауважила Людмила Гриневич.

У процесі роботи над програмою робоча група МОН підсумувала, що потрібно проводити «концептуальне переформатування трактувань» цілих історичних періодів, тому зміна шкільної програми відбулася у всіх періодах історії України.

«Наприклад, до сьогоднішнього часу трактування СРСР у наших підручниках та навіть академічних працях обмежувалося апеляцією до комуністичного дискурсу. У той час як в світі СРСР давно трактується як держава імперського типу. Також ми створили окремий великий розділ, присвячений саме сучасній українсько-російській війні. Наші діти повинні чітко розуміти характер цієї війни, що відбувається. Важлива складова — це і проблематика геноциду, що йде атака на українську ідентичність та здійснюється свідоме нищення носіїв ідентичності», — прокоментувала керівниця робочої групи МОН.

Окрім того, розробники нової програми сформували методологічні підходи, які дозволяють зрозуміти, що росія використовує їжу як зброю, у контексті нищення українських ринків, економіки і навіть у контексті використання так званої «гуманітарної допомоги» з метою легітимації влади окупанта.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110324

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11588

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17677

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді