Алгоритм дій щодо встановлення опіки над дитиною під час війни

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Міністерстві реінтеграції опублікували роз’яснення та алгоритм дій під час оформлення опікунства над дитиною в умовах воєнного часу

Встановлення опіки над дитиноюІгри-знайомства для дітей

Процедура всиновлення або встановлення опіки складна та довготривала, але на період воєнного стану в Україні її спростили для дітей, що залишилися без батьківського піклування (місце перебування батьків чи законних представників наразі невідоме). Така форма опіки має назву «тимчасове влаштування». Перелік документів для її оформлення зменшений.

Особливості цього варіанту процедури встановлення опікунства опублікували в Телеграм-каналі Міністерства реінтеграції.  

Таким чином, скористатися правом тимчасово прихистити дитину, яка опинилася без батьків у воєнний час, можуть особи, які перебувають з нею в сімейних, родинних стосунках (зокрема, хрещені батьки).

Щоб оформити тимчасове влаштування, потрібно звернутися до служби у справах дітей за місцем свого проживання чи перебування дитини й надати такі документи:

  • заяву;
  • копію паспорта;
  • документи, що підтверджують сімейні, родинні зв’язки з дитиною;
  • довідку від нарколога та психіатра про відсутність перебування на обліку;
  • довідку про наявність чи відсутність судимості в опікуна (її можна отримати онлайн через портал «Дія»).

Зокрема, надані документи розглядають протягом одного місяця. Після позитивного рішення служба у справах дітей видає наказ про тимчасове влаштування дитини — він є підставою для її тимчасового перебування в сім’ї родичів. Наказ дає право представляти інтереси дитини перед третіми особами.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
157

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110511

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11622

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17729

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді