За словами Алли Бондар, заступника голови ДСЯОУ, мета інституційного аудиту — допомогти закладам освіти стати кращими та успішнішими. Саме тому так важливо підготувати експертів, які безпосередньо братимуть участь у зовнішньому оцінюванні шкіл.
Розповідь першопрохідців про пілотний інституційний аудит
Навчання експертів проходить за п’ятьма модулями освітньої програми:
- державна політика щодо забезпечення якості освіти в Україні;
- внутрішня система забезпечення якості освіти в ЗЗСО;
- зовнішня система забезпечення якості повної загальної середньої освіти. Інституційний аудит;
- державний нагляд (контроль) як складова системи забезпечення якості освіти;
- методичний супровід підготовки експертів для участі у проведенні інституційного аудиту.
Перший етап підготовки експертів тривав з 20 по 24 січня. Протягом цих днів слухачі:
- оволодівали спеціальними знаннями та вміннями з питань проведення інституційного аудиту й інтерпретації його результатів;
- дізнавалися, як розбудовувати та розвивати внутрішню систему забезпечення якості освіти з урахуванням особливостей освітньої діяльності школи;
- навчалися визначати проблемні питання і шляхи їхнього вирішення;
- адаптувалися в інформаційному просторі, навчалися отримувати та використовувати інформацію щодо освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти.
Другий етап підготовки проходить дистанційно у період з 25 січня по 15 лютого 2020 року.
До кінця лютого 2020 року планують підготувати 200 регіональних тренерів-експертів з питань проведення інституційного аудиту.