Педрада має врахувати побажання учнів, коли обиратиме 3-й предмет для ДПА 9-го класу

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство вже додало відповідну зміну до наказу

Зміни до наказу МОН №59 «Про проведення в 2018/2019 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту» передбачають, що педрада має врахувати бажання учнів, коли обиратиме трій предмет для ДПА дев’ятикласників.

У 2019-му дев’ятикласники складуть ДПА з трьох навчальних дисциплін:

  1. українська мова
  2. математика
  3. на вибір педради освітнього закладу.

За новою зміною до наказу, педрада орієнтуватиметься на побажання учнів у виборі третього предмету. Цю зміну внесено через багаточисельні звернення учнів та батьків до МОН.

«Цей вибір неодмінно має відбуватися на засадах педагогіки партнерства. Педрада не може самостійно та безапеляційно визначати третій предмет, попередньо обов’язково потрібно запитати думку дітей та їхніх батьків. Варто вести відкритий діалог, зважати на «профільність» класу тощо», — каже Лілія Гриневич..

Третім предметом можна обрати:

  • у класах, де не вивчають мову національної меншини, — біологію, всесвітню історію, географію, зарубіжну літературу, іноземну мову (англійську, французьку, німецьку, іспанську), інформатику, історію України, правознавство, українську літературу, фізику, хімію.
  • у класах, де вивчають мову національної меншини чи проводять нею заняття — біологію, всесвітню історію, географію, літературу, іноземну мову (англійську, французьку, німецьку, іспанську), інформатику, інтегрований курс «Література», історію України, правознавство, мову національної меншини, українську літературу, фізику, хімію.
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
274132

Інтерактивні методи навчання для усіх: від дошкільників до педагогів

Чому інтерактивні методи навчання найефективніші та як їх використовувати в роботі з дошкільниками, учнями й педагогами. Принципи, завдання, класифікації, приклади інтерактивних методів навчання
218710

Перший раз у перший клас: як допомогти дитині адаптуватися до школи

Щоденні навчальні заняття першокласників потребують напруженої розумової праці, активізації уваги і зосередження. Все це впливає на емоційний стан школярів. Скористайтеся інформацією та методиками, що допоможуть з'ясувати стан адаптації першокласників та допомогти їм швидко адаптуватися до умов навчання
42610

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді