Педрада має врахувати побажання учнів, коли обиратиме 3-й предмет для ДПА 9-го класу

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство вже додало відповідну зміну до наказу

Зміни до наказу МОН №59 «Про проведення в 2018/2019 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту» передбачають, що педрада має врахувати бажання учнів, коли обиратиме трій предмет для ДПА дев’ятикласників.

У 2019-му дев’ятикласники складуть ДПА з трьох навчальних дисциплін:

  1. українська мова
  2. математика
  3. на вибір педради освітнього закладу.

За новою зміною до наказу, педрада орієнтуватиметься на побажання учнів у виборі третього предмету. Цю зміну внесено через багаточисельні звернення учнів та батьків до МОН.

«Цей вибір неодмінно має відбуватися на засадах педагогіки партнерства. Педрада не може самостійно та безапеляційно визначати третій предмет, попередньо обов’язково потрібно запитати думку дітей та їхніх батьків. Варто вести відкритий діалог, зважати на «профільність» класу тощо», — каже Лілія Гриневич..

Третім предметом можна обрати:

  • у класах, де не вивчають мову національної меншини, — біологію, всесвітню історію, географію, зарубіжну літературу, іноземну мову (англійську, французьку, німецьку, іспанську), інформатику, історію України, правознавство, українську літературу, фізику, хімію.
  • у класах, де вивчають мову національної меншини чи проводять нею заняття — біологію, всесвітню історію, географію, літературу, іноземну мову (англійську, французьку, німецьку, іспанську), інформатику, інтегрований курс «Література», історію України, правознавство, мову національної меншини, українську літературу, фізику, хімію.
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як скласти психолого-педагогічну характеристику учня з особливими освітніми потребами

Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
431176

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
271233

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті
127834

Річний план практичного психолога: як узгодити вимоги МОН, запит школи та власний саморозвиток

Як скласти річний план роботи практичного психолога? Ключові пріоритети МОН, аналіз минулого року, планування саморозвитку та врахування запитів і завдань закладу освіти
44408

Як і навіщо аналізувати урок вчителя

Аналіз уроку — частина внутрішньошкільного контролю. Яка його мета, як підготуватися до відвідування уроку, які типові помилки в аналізуванні уроків мають місце — у статті.
255161

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді