Зміни у Законі про повну загальну середню освіту
Державна підсумкова атестація для учнів 4-х та 9-х класів у 2020 році проводитись не буде.
«Державна підсумкова атестація учнів 4-х та 9-х класів буде скасована. Відповідний наказ готується у Міністерстві освіти і науки», - повідомила Любомира Мандзій.
Як «підступитися» до розробки стратегії та з чого вона має складатися
ДПА з іноземних мов для учнів 9 класів
Учні 9-х класів проходять ДПА з іноземних мов:
- письмово
- за матеріалами, які готує вчитель
- демонструючи вміння:
- аудіювання
- читання
- використання мови.
⇒ Які навчальні предмети ДПА у 9-х класах
Завдання ДПА для учнів 9-х класів
Учитель складає завдання:
| рівень А2+ | ⊕ для закладів загальної середньої освіти |
рівень В1 | ⊗ для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов | |
| ⇒ аудіозапис тексту на будь-якому електронному носії, який використовують для проведення аудіювання з одним післятекстовим завданням | ♦ текст і завдання єдині для всієї групи — кожен учень отримує окремий варіант |
⇒ текст для читання з одним післятекстовим завданням | ||
⇒ текст із пропущеними словами на використання мови | ◊ відповідно до кількості учнів у класі, які виявили бажання проходити атестацію з іноземних мов |
Зміст завдань ДПА для учнів 9-х класів
мета | суть | форма | варіативність відповідей |
Слухання тексту | |||
Виявити рівень сформованості умінь учнів розуміти прослухану інформацію у визначений проміжок часу для задоволення конкретних потреб, якщо мовлення чітке й повільне | Теми текстів для слухання стосуються щоденних ситуацій спілкування і відповідають віковим особливостям та інтересам учнів 9 класів. Учні прослуховують запис двічі (тривалість 1-2 хв для ЗЗСО та 3-4 хв для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов), після чого виконують тестове завдання. Застосовні типи аудіотекстів:
|
| Для кожного тестового завдання запропоновано кілька варіантів відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання правильно виконане, якщо в бланку відповідей указана лишень одна літера, якою позначена правильна відповідь |
Читання тексту | |||
Виявити рівень сформованості умінь учнів читати і розуміти тексти самостійно, у визначений проміжок часу | Застосовні типи текстів:
|
| Для кожного тестового завдання запропоновано декілька варіантів відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання виконане правильно, якщо у бланку відповідей указана лишень одна літера, якою позначена правильна відповідь |
Використання мови | |||
Визначити рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що дадуть можливість учням вільно спілкуватися іноземною мовою | Завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Забезпечення — тексти, різні за обсягом і складністю, пов’язані з ситуаціями повсякденного спілкування |
| Завдання виконане правильно, якщо в бланку відповідей указана лише одна правильна відповідь із 4-х варіантів |
| Завдання виконане правильно, якщо в бланку відповідей записана одна правильна відповідь |
«Як підготувати батьків та першокласника до школи»
ДПА у формі ЗНО для учнів 11-х класів
Випускники ЗЗСО поточного року можуть обрати іноземну мову як третій предмет для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Рівні ЗНО з іноземної мови
Для ЗНО з іноземної мови у предметному тесті 11-класників — завдання двох рівнів складності:
- стандарту
- профільного.
Учні, які бажають проходити ДПА з іноземної мови у формі ЗНО та, мають
Під час реєстрації для участі в ЗНО учні мають зазначити відповідний рівень складності завдань:
| ⇒ якщо вивчали іноземну мову на рівні стандарту або академічному рівні | ⇒ отримають оцінку за ДПА за результатами виконання частини завдань тесту, яка відповідає рівню стандарту або академічному |
| ⇒ якщо вивчали іноземну мову на профільному рівні | ⇒ отримають оцінку за ДПА за результатами виконання завдань усього тесту |
За Методичними рекомендаціями щодо особливостей проведення державної підсумкової атестації
з іноземних мов у 2018/2019 н. р. (лист МОН від 23.01.2019 № 1/9-41)