Для тих, хто працює в інклюзивних класах, уклали навчально-методичних посібник
Навчально-методичний посібник «Інклюзивне навчання у закладах загальної середньої освіти: керівництво для тренера» (К, 2018) розроблений у співпраці зі Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» та за підтримки:
- МОН
- Благодійного фонду Порошенка
- Міжнародного фонду «Відродження».
Посібник орієнтований на тренерів, які плануватимуть і проводитимуть тренінги для учителів та асистентів вчителів, які працюють в інклюзивних класах.
Посібник містить:
- теоретичну інформацію
- опис видів діяльності, здебільшого інтерактивних
- список рекомендованої літератури та онлайн-ресурсів
- роздаткові матеріали, необхідні для проведення видів діяльності, описаних у посібнику.
До посібника додано презентації до кожної теми з інклюзії.
У статті — алгоритм, за яким зможете правильно організувати роботу з розроблення індивідуальної програми розвитку
Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
Одна з основних функцій асистента вчителя – спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами. Результати спостережень він фіксує у відповідному журналі чи щоденнику. З’ясуємо, у якій формі його ліпше вести, що зазначати, аби записи допомогли команді супроводу розробити або за потреби скоригувати індивідуальну програму розвитку дитини
Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
Інклюзивно-ресурсний центр: принципи діяльності, завдання, штатний розпис, документація. Що визначає Положення про інклюзивно-ресурсний центр: завдання, принципи діяльності