У Софіїн день: відкриття погруддя Софії Русової

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Напередодні освітянського свята, у День Віри, Надії, Любові та їхньої матері Софії — 30 вересня, — у селі Олешні, що на Чернігівщині, відкрито пам’ятник видатному педагогові і просвітительці Софії Русовій

Напередодні освітянського свята, у День Віри, Надії, Любові та їхньої матері Софії — 30 вересня, — у селі Олешні, що на Чернігівщині, відкрито пам’ятник видатному педагогові і просвітительці Софії Русовій. Вона була дочкою двох народів — французького і шведського, а виросла серед третього, українського, що споконвіків вирізнявся етнічного терпимістю і національним братолюбством. Може саме тому Софія Русова так щиро переймалася розбудовою національної, народної школи. Її педагогічна спадщина і нині надихає педагогів на творчу працю. Тож викладачі кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка вже вкотре організували виїзний семінар на її батьківщину. На захід прибули численні гості — представники влади, науковці, освітяни, журналісти, громадськість. Вони поклали квіти до пам’ятного знака Софії Русової та відвідали музейну експозицію, яка розмістилася в будиночку на території садиби Ліндфорсів, де народилася Софія Федорівна.

Відкрив погруддя Софії Русової і привітав гостей голова Ріпкінської районної державної адміністрації Борис МЕЛАШЕНКО. Перед присутніми серед інших виступила Наталія ГАВРИШ, доктор педагогічних наук, завідувач кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка. Вона вручила Петру КУЛІШУ, директору Олешнянської школи імені С. Ф. Русової, подарунок — авторські навчальні посібники, які допоможуть педагогам і надалі плекати національні почуття учнів.

Учасників заходу, серед яких були, викладачі і студенти Київського університету імені Бориса Грінченка, науковці Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, викладачі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського, голова Благодійного фонду Софії Русової, шеф-редактор освітянських методичних видань Цифрового видавництва Експертус, педагоги-«дошкільники» Києва та інші, вразили олешнянські діти. Школярі натхненно читали вірші, розігрували сценки із життя маленької Софії, співали українських пісень. А ще з ентузіазмом розповідали гостям про життєвий і творчий шлях Софії Русової, ознайомлюючи з експозицією шкільного музею.

Впевнені, юні олешнянці гордо нестимуть через життя почуття національної гідності й самосвідомості. Бо посіяні в їхніх душах зерна любові до рідного краю живляться прикладом Софії Русової, її самовідданого служіння рідному народу. Тож ідеї видатного педагога і надалі житимуть у благородних справах вдячних нащадків. 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Програма «Впевнений старт»: гайд для педагогів, що працюють з дошкільниками

Підготовка до навчального року охоплює величезну кількість питань. Одне з основних — вибір освітньої програми, яка відповідатиме викликам сучасності, дасть змогу забезпечити гармонійний розвиток дошкільників та ще й, бажано, залучити до взаємодії батьків. Чи є така? Так, усім цим вимогам відповідає програма «Впевнений старт». Детальніше — у статті
39

Профільна середня освіта: державний стандарт

КМУ затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти 25 липня 2024 року. Що закладено в документі, як реалізовуватимуть концепцію профільної середньої освіти — у статті.
1748

Спеціальні групи в ЗДО: як сформувати й організувати роботу

Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
129

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
4836

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді