Ловці у житі

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

…Я собі уявляв, як табунець малечі грається серед поля — навкруг жито й жито, куди не глянь. Тисячі дітлахів, і довкола — жодної людини, тобто жодної дорослої людини. Крім мене, звичайно. А я стою на краю страшнючої прірви. Нібито я повинен ловити малюків, якщо вони підбіжать дуже близько до прірви. Бо вони граються, гасають і не дивляться, куди біжать. А я повинен звідкись вискакувати й ловити їх, щоб не зірвались у прірву. Оце й усе, що я маю цілий день робити...

Суть роботи психологів загалом і фахівців психологічної служби школи зокрема точно відображають слова Ґолдена Колфілда, головного героя роману Джерома Селінджера «Ловець у житі». Бо ж діти й справді граються, гасають і не дивляться, куди біжать. Так було і мільйон років тому, і в час написання «Ловця у житі», так — зараз, і буде завжди. Змінюється лише прірва, від якої їх треба рятувати. А точніше, не змінюється, а «обростає» — ярами, проваллями і чорториями.

Тож від скількох небезпек сьогодні рятуємо дітей?

Раніше хвилювалися, аби дитина безпечно перейшла дорогу, а сьогодні ще й за те, аби не каталася верхи на міській електричці. Ще з двадцять років тому непокоїлися про нових вуличних друзів і походеньки «на гаражах», а сьогодні їхні «гаражі» — це спільні чати соціальних мереж.

Звісно, страх за свої дітей — інстинктивний, а тому природний. Та все ж він є деструктивним почуттям, що блокує думку. Хочемо щастя для дітей, бачимо їх у майбутньому — навчаймо:

  • правильно переходити дорогу
  • відрізняти добро від зла
  • критично підходити до чужих прохань
  • чітко розмежовувати: це мені потрібне, а це — за жодних обставин.

А ще — чітко й голосно казати собі та іншим «НІ!». Педагоги працюють і для того, щоб виконати такі надзавдання.

На допомогу вам — журнал «Заступник директора школи». Червневе число присвячене роботі психологічної служби та її взаємодії із заступником директора. На шпальтах журналу ви ознайомитеся з:       

  • досвідом роботи з практичними психологами-початківцями
  • прикладами оформлення документів працівників психологічної служби
  • розробкою семінару «Як уберегти підлітка від суїциду»
  • правилами взаємодії з агресивним лідером класу
  • медіацією як прийомом безболісного розв’язання конфлікту з батьками
  • особливостями розвитку молодших учнів.

А ще у журналі — пам’ятки, тест і чимало іншої корисної і цікавої інформації.

Упевнена, що педагогічне кредо багатьох педагогів, а не лише фахівців психологічної служби школи, так чи так відображає суть слів, які я винесла в епіграф. Тож бажаю успіхів на педагогічному полі, а ще — щоб ваші діти ніколи не підбігали близько до прірви.

Нехай щастить!

З повагою
головний редактор
Ірина Лахнеко

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як і навіщо аналізувати урок вчителя

Аналіз уроку — частина внутрішньошкільного контролю. Яка його мета, як підготуватися до відвідування уроку, які типові помилки в аналізуванні уроків мають місце — у статті.
254659

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19080

Типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
130953

Освітній процес за Базовим навчальним планом початкової освіти

Складником Державного стандарту загальної середньої освіти є базовий навчальний план для кожного рівня навчання. Як його використовувати в освітньому процесі, хто відповідає за його складання, хто затверджує –відповіді на ці запитання шукаймо разом у статті
54140

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді