Ловці у житі

…Я собі уявляв, як табунець малечі грається серед поля — навкруг жито й жито, куди не глянь. Тисячі дітлахів, і довкола — жодної людини, тобто жодної дорослої людини. Крім мене, звичайно. А я стою на краю страшнючої прірви. Нібито я повинен ловити малюків, якщо вони підбіжать дуже близько до прірви. Бо вони граються, гасають і не дивляться, куди біжать. А я повинен звідкись вискакувати й ловити їх, щоб не зірвались у прірву. Оце й усе, що я маю цілий день робити...

Суть роботи психологів загалом і фахівців психологічної служби школи зокрема точно відображають слова Ґолдена Колфілда, головного героя роману Джерома Селінджера «Ловець у житі». Бо ж діти й справді граються, гасають і не дивляться, куди біжать. Так було і мільйон років тому, і в час написання «Ловця у житі», так — зараз, і буде завжди. Змінюється лише прірва, від якої їх треба рятувати. А точніше, не змінюється, а «обростає» — ярами, проваллями і чорториями.

Тож від скількох небезпек сьогодні рятуємо дітей?

Раніше хвилювалися, аби дитина безпечно перейшла дорогу, а сьогодні ще й за те, аби не каталася верхи на міській електричці. Ще з двадцять років тому непокоїлися про нових вуличних друзів і походеньки «на гаражах», а сьогодні їхні «гаражі» — це спільні чати соціальних мереж.

Звісно, страх за свої дітей — інстинктивний, а тому природний. Та все ж він є деструктивним почуттям, що блокує думку. Хочемо щастя для дітей, бачимо їх у майбутньому — навчаймо:

  • правильно переходити дорогу
  • відрізняти добро від зла
  • критично підходити до чужих прохань
  • чітко розмежовувати: це мені потрібне, а це — за жодних обставин.

А ще — чітко й голосно казати собі та іншим «НІ!». Педагоги працюють і для того, щоб виконати такі надзавдання.

На допомогу вам — журнал «Заступник директора школи». Червневе число присвячене роботі психологічної служби та її взаємодії із заступником директора. На шпальтах журналу ви ознайомитеся з:       

  • досвідом роботи з практичними психологами-початківцями
  • прикладами оформлення документів працівників психологічної служби
  • розробкою семінару «Як уберегти підлітка від суїциду»
  • правилами взаємодії з агресивним лідером класу
  • медіацією як прийомом безболісного розв’язання конфлікту з батьками
  • особливостями розвитку молодших учнів.

А ще у журналі — пам’ятки, тест і чимало іншої корисної і цікавої інформації.

Упевнена, що педагогічне кредо багатьох педагогів, а не лише фахівців психологічної служби школи, так чи так відображає суть слів, які я винесла в епіграф. Тож бажаю успіхів на педагогічному полі, а ще — щоб ваші діти ніколи не підбігали близько до прірви.

Нехай щастить!

З повагою
головний редактор
Ірина Лахнеко

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Шляхи подолання дитячої агресії

Чому діти жорстокі одне до одного? Чому вважають, що приниження іншого — привід пишатися собою і свідчення героїзму? Головне — убезпечити дітей від цього. Працюємо в системі «педагоги — учні — батьки» та шукаємо причини та шляхи подолання дитячої агресії в школі
19661

Завершуємо навчальний семестр у школі

На закінчення навчального семестру в закладах загальної середньої освіти педагоги підбивають підсумки роботи, звітують. Нині звіт учителя за семестр — це здебільшого вчасне виставлення оцінок за семестр, коректно заповнені класний журнал і табелі навчальних досягнень учнів
207176

Психолого-педагогічна характеристика учня: як скласти

Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
406256

День цивільного захисту у закладі освіти

Зазвичай День цивільного захисту планують на квітень-травень. Заняття цього дня мають бути цікавими учням, аби вони воліли набути практичні навички захисту за надзвичайних ситуацій
36525

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді