У Києві зараз триває курс лекцій для поціновувачів академічної музики. Цікаво те, яку назву організатори курсу для нього обрали — «Гантелі для вух». Несподівана, навіть дещо епатажна асоціація. Однак у цьому й весь фокус! Яскрава образність привернула увагу, сколихнула емоції. Нашому розуму складно пройти повз такі цікаві виклики.
За такими само законами працює і мнемотехніка — її потенціал застосовують у багатьох сферах, ба навіть на музичних заняттях у дитячих садках. Для цього слід пов’язати будь-які теми для опанування з уявними образами.
До прикладу, «акомпанемент» — дивне і складне для дошкільника слово. Але якщо назвати таким ім’ям симпатичного борсучка-іграшку і пояснити, що зветься він Акомпанементом, бо має на голівці чорні та білі смужечки, як і клавіші фортепіано, на якому акомпанують, — діти на все життя запам’ятають не лише це слово, а й що воно означає.
У такий спосіб можна вивчати назви музичних інструментів, музичних термінів, нотну грамоту, біографії композиторів абощо. Розширяться горизонти музичної обізнаності, розвиватиметься пам’ять дитини в цілому, її вміння проводити паралелі, шукати закономірності, а отже — дитина підготується до навчання у школі. За допомогою відповідних музичних ігор можна навіть працювати на виробленням вміння бути сконцентрованим і уважним.
Як це зробити — дізнавайтеся з публікацій фахового журналу.
А щоб у доступній алегоричній формі пояснити дітям усю важливість здобування знань, пропонуємо залучити їх до театралізованої розваги про Алісу, яка вчиться і зростає у прямому і переносному сенсі.
У травневому числі журналу «Музичний керівник», що побачить світ «на порозі літа», ми підготували для вас морську розвагу «Цар Музики в гостях у Посейдона» та добірку запальних літніх пісень. Спеціальний матеріал числа — «Щоб свято було святом: запитували — відповідаємо» покликаний поставити всі крапки над «і» у темі нещодавнього вебінару.
Отож озброюйтеся знаннями, аби завжди бути на високій ноті!