Кількість учителів у школах вже менша майже на 10 тисяч

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

На початок 2015/2016 навчального року кількість вчителів (з сумісниками) в денних загальноосвітніх навчальних закладах становила 441,3 тис. осіб, що на 9,1 тис. менше від минулого навчального року. Про це свідчать статистичні дані Державної служби статистики України.

Також порівняно з минулим навчальним роком мережа загальноосвітніх закладів скоротилася на 258 одиниць, а кількість учнів  зросла на 31,2 тис. Зростання загальної кількості учнів відбулося за рахунок міської місцевості, де кількість учнів зросла на 45,9 тис., а у сільській скоротилася на 14,7 тис. 

Зокрема, відповідно до наведених даних, при загальному скороченні мережі денних ЗНЗ, у структурі їх типів зросла кількість навчально-виховних комплексів (далі — НВК) з 3255 у минулому до 3410 одиниць у поточному навчальному році, а учнів — з 513,0 тис. до 539,3 тис. осіб.

Зростання кількості НВК відбулося за рахунок закладів сільської місцевості: з 2508 до 2667, а учнів з 221,5 до 241,2 тис., у міській місцевості кількість НВК скоротилася  з 747 до 743, а кількість учнів у них зросла з 291,5 до 298,0 тис.

Серед НВК переважну більшість — 2934  (86,0%) становлять школи-садки, в сільській місцевості — 95,2%, в міській — 53,3% . 

Слід зазначити, що у загальній кількості учнів через демографічні процеси стабільно зростає відсоток учнів 1-4-х класів.

Така тенденція є характерною як для міської, так і для сільської місцевості. На початок 2015/2016 навчального року питома вага учнів 1-4-х класів у міській місцевості становила 43,5%, в сільській — 42,5%.

Кількість учнів, які навчаються в другу зміну та їх питома вага до цього року щорічно зменшувалися.

На початок 2015/2016 навчального року кількість учнів, які навчаються в другу зміну становила 61,5 тис., що на 4,9 тис. або 8,6% більше від попереднього року. Питома вага учнів, які навчаються в другу зміну становить 1,7%, у міській місцевості — 2,1%, у сільській — 0,8%, на початок минулого навчального року, відповідно — 1,5, 1,9 та 0,8%.

Кількість учнів, охоплених групами подовженого дня на початок 2015/2016 навчального року становила 509,5 тис. учнів або 19,5%, у міській місцевості — 19,9, в сільській — 18,6%, на початок минулого навчального року, відповідно —  20,0, 20,6 та 18,8%.

Із загальної кількості учнів на початок 2015/2016 навчального року 49,5 тис. становили діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, на початок 2014/2015 навчального року їх було 51,2 тис.

Кількість учнів з малозабезпечених сімей становить 139,8 тис., що на 23,4 тис. більше минулорічних даних, а їх відсоток у загальній кількості учнів зріс з 3,1 до 3,7%. В сільській місцевості кількість учнів з таких сімей становить 89,6 тис. або 7,5% (в минулому році було  - 6,3%), в міській — 50,2 тис. або 2,0% (було — 1,6%).  

Із загальної кількості учнів 251,9 тис. (6,7%) становили учні, потерпілі унаслідок аварії на ЧАЕС, з них користується безплатним харчуванням - 97,2 тис., в минулому навчальному році їх було відповідно — 268,9 тис. (7,2%) та 222,2 тис. 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282582

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
149

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді