Які іграшки насправді потрібні дітям?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Відкуповуючись іграшками, батьки найменше задумуються над тим, що велика кількість іграшок аж ніяк не забезпечує розвитку дитини, тут потрібна ще й допомога дорослого. Дітям з таких родин бракує батьківської любові, розуміння їхніх дитячих проблем і потреб у фізичному контакті, обіймів, проводжуються турботливим сміхом, викликаним найбажанішою для дитини причиною: «Ми всі разом!».

Коли батьки вибирають іграшки для своїх дітей, на їх вибір впливають декілька моментів: їхнє уявлення та настановлення щодо виховання і розвитку дитини, власний досвід, тобто історія власного дитинства.

Про це заявила психолог, редактор журналів «Практичний психолог: Дитячий садок» і «Практичний психолог: Школа» Тетяна Гурковська.

Як пояснила психолог, уявлення батьків чи то інших близьких дорослих щодо виховання малюків і забезпечення їхнього розвитку сьогодні мають надзвичайний діапазон — від нерозуміння значущості періоду дитинства у становленні людини, а звідси і тієї ролі, яку відіграє в цьому процесі гра та іграшка, а відтак і дорослий; до крену в бік інтелектуального розвитку та абсолютного перебільшення впливу розвивальної іграшки на зростання малюка та її місця і обсягу в цьому процесі.

«У першому варіанті батьки купують іграшки, щоб забезпечити собі спокійний вечір, адже дитині є чим займатися, у неї є нова іграшка, і вона нею бавиться. Утім, у такій ситуації батьки не розуміють того, що будь-яка іграшка розкриває свої таємниці перед дитиною лише в руках дорослого. Саме він має навчити дитину — показати і розказати, як діяти з іграшкою, як із нею можна гратися», ― запевнила Т.Груковська.

Відкуповуючись іграшками, батьки найменше задумуються над тим, що велика кількість іграшок аж ніяк не забезпечує розвитку дитини, тут потрібна ще й допомога дорослого.

За словами психолога, специфічність іграшкового асортименту радянського і пострадянського періоду «змушує» дорослих купувати іграшки не стільки для дитини, скільки для себе, компенсуючи обмеженість, сірість, однаковість іграшок у власному дитинстві. А тому купують «залізницю» піврічному немовляті, зайця вдвічі більшого від дворічної дівчинки, порцелянову ляльку — трирічній бешкетниці. «І щиро не розуміють, чому маля не реагує на подарунок або реагує саме так: плаче і ховається за маму або ж відриває чи відгризає якийсь елемент іграшки за дві хвилини, як подарунок був вручений. А подекуди навколо подарунка збираються 30-річні «хлопчики» і «дівчатка» та захоплено ним граються», ― зазначила фахівець.

Іншим варіантом, який призводить до появи надмірної кількості іграшок у квартирі, є нерозуміння батьками масштабу тих змін, що відбуваються в період раннього і дошкільного віку, які розглядають іграшку лише як забавку для маляти. А тому купують і те, до чого потягнулася дитяча рука, і те, що є модним.

Є проблема крену у розвитку дитини в інтелектуальний бік,що пов’язано з педагогічними уявленнями батьків, які характеризуються перебільшеним значенням розвивальних ігор і вправ, різноманітних авторських концепцій. Батьки, які серед усіх іграшок обирають лише розвивальні, майже зовсім ігнорують значення стихійного навчання дитини, її самостійності, заперечують розвиток як процес саморуху.

Найбільше дітям з таких родин бракує батьківської любові, розуміння їхніх дитячих проблем і потреб у фізичному контакті, обіймів, проводжуються турботливим сміхом, викликаним найбажанішою для дитини причиною: «Ми всі разом!».

«Безумовно, кращим є варіант,коли своїм малятам батьки купують іграшки «як у моєму дитинстві», тим самим вкладаючи в дарунок тепло своїх почуттів. До того ж такі ситуації супроводжуються розповіддю про те, як мама чи тато гралися з такою іграшкою, хто її подарував або як її купували, цікавою історію, пов’язаною з іграшкою», ― розповіла Т. Груковська. На її переконання, друг дитинства батьків збагачує маля враженнями, теплими, лагідними емоціями і переживаннями, розвиває дитячу гру і найголовніше ― впускає, так би мовити, його у дитячий світ батьків.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як використати чат GPT у роботі з учнями

Поява чат-бота зі штучним інтелектом ChatGPT викликала справжній фурор серед дітей та дорослих. Появу чат-бота можна ігнорувати, а можна використати у роботі з учнями та під час підготовки до уроків. Ділимося ідеями у статті.
4910

Ігри з піском та водою для дітей раннього віку

Діти ще з раннього віку полюбляють діяти з піском і водою — пересипати, переливати, копати, бризкатись, будувати. Використовуйте пісок під час різних ігор, особливо – у літній оздоровчий період
7424

Методика проведення інтегрованого уроку в школі

Головна мета інтегрованого уроку — формування цілісної картини світу й підвищення пізнавального інтересу учнів. З'ясуємо особливості підготовки та проведення інтегрованого уроку. Розглянемо приклади застосування інтелект-карт у плануванні інтегрованих уроків
37266

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді