Люди вміють рахувати та читати підсвідомо ― вчені

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

На відміну від попередніх експериментів цього разу вчені взялися перевіряти, чи вдасться нашій підсвідомості впоратися з більш складним завданням і використовували не поодинокі слова і цифри, а більш складні лексичні і арифметичні конструкції

Люди можуть аналізувати текст і виконувати математичні операції, навіть не замислюючись про це ― на підсвідомому рівні.

До такого висновку прийшлі ізраїльські вчені.

Виявляється,що наш мозок знає правильну відповідь на арифметичний приклад задовго до того, як ми замислимося, порахуємо і назвемо число, що вийшло. Дослідження фахівців з Єврейського університету в Єрусалимі ґрунтувалися на ранніх дослідженнях, результати яких показали, що людський мозок здатний підсвідомо аналізувати окремі числа і слова.

На відміну від попередніх експериментів цього разу вчені взялися перевіряти, чи вдасться нашій підсвідомості впоратися з більш складним завданням і використовували не поодинокі слова і цифри, а більш складні лексичні і арифметичні конструкції.

Виходить, що поки ви замислюємося над значенням фрази, виконуючи, наприклад, переклад технічних текстів, мозок розуміє її сенс набагато раніше, ніж ви усвідомлюєте це. Поки ви шукайте в словнику переклад незнайомих технічних термінів, ви підсвідомо аналізуєте всю фразу. Причому експерименти свідчать про те, що до свідомості в першу чергу доходять помилкові конструкції, ті слова, які порушують сенс фрази.

Експеримент проводили таким чином: добровольці лівим оком бачили арифметичний ланцюжок, а правим ― кольорові геометричні фігури. За словами вчених, у таких умовах неможливо сконцентруватися на завданні і людина не здатна навіть уважно розглянути демонстровані лівому оці числа. Після цього добровольцям показували числа, на які вони дивилися обома очима. Завдання полягало в тому, щоб назвати їх як можна швидше. Виявилося, що швидше за все люди вимовляли ті числа, які були підсумком арифметичних дій. Дослідники вважають, що мозок познайомився з ними в першій частині експерименту і підсвідомо вже виконував з ними арифметичні операції.

З пропозиціями спостерігалася аналогічна картина. Учасникам експерименту показували безглузді і осмислені фрази, а потім просили дізнатися знайомі слова. Перш за все, як уже зазначалося вище, до свідомості доходили слова, що порушували зміст фрази, на підставі чого вчені зробили висновок, що мозок обробляє підсвідомо не тільки арифметичні, але і синтаксичні конструкції.

На думку авторів роботи, підсвідомо оперувати абстрактними речами вміли ще наші далекі предки. Можливо, наша нервова система набула таку властивість ще до того, як людський рід виділився серед інших тварин. Такий висновок пояснює те, що багато видів птахів і тварин вражають вчених дивовижними математичними здібностями.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282596

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
159

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110515

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді