Люди вміють рахувати та читати підсвідомо ― вчені

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

На відміну від попередніх експериментів цього разу вчені взялися перевіряти, чи вдасться нашій підсвідомості впоратися з більш складним завданням і використовували не поодинокі слова і цифри, а більш складні лексичні і арифметичні конструкції

Люди можуть аналізувати текст і виконувати математичні операції, навіть не замислюючись про це ― на підсвідомому рівні.

До такого висновку прийшлі ізраїльські вчені.

Виявляється,що наш мозок знає правильну відповідь на арифметичний приклад задовго до того, як ми замислимося, порахуємо і назвемо число, що вийшло. Дослідження фахівців з Єврейського університету в Єрусалимі ґрунтувалися на ранніх дослідженнях, результати яких показали, що людський мозок здатний підсвідомо аналізувати окремі числа і слова.

На відміну від попередніх експериментів цього разу вчені взялися перевіряти, чи вдасться нашій підсвідомості впоратися з більш складним завданням і використовували не поодинокі слова і цифри, а більш складні лексичні і арифметичні конструкції.

Виходить, що поки ви замислюємося над значенням фрази, виконуючи, наприклад, переклад технічних текстів, мозок розуміє її сенс набагато раніше, ніж ви усвідомлюєте це. Поки ви шукайте в словнику переклад незнайомих технічних термінів, ви підсвідомо аналізуєте всю фразу. Причому експерименти свідчать про те, що до свідомості в першу чергу доходять помилкові конструкції, ті слова, які порушують сенс фрази.

Експеримент проводили таким чином: добровольці лівим оком бачили арифметичний ланцюжок, а правим ― кольорові геометричні фігури. За словами вчених, у таких умовах неможливо сконцентруватися на завданні і людина не здатна навіть уважно розглянути демонстровані лівому оці числа. Після цього добровольцям показували числа, на які вони дивилися обома очима. Завдання полягало в тому, щоб назвати їх як можна швидше. Виявилося, що швидше за все люди вимовляли ті числа, які були підсумком арифметичних дій. Дослідники вважають, що мозок познайомився з ними в першій частині експерименту і підсвідомо вже виконував з ними арифметичні операції.

З пропозиціями спостерігалася аналогічна картина. Учасникам експерименту показували безглузді і осмислені фрази, а потім просили дізнатися знайомі слова. Перш за все, як уже зазначалося вище, до свідомості доходили слова, що порушували зміст фрази, на підставі чого вчені зробили висновок, що мозок обробляє підсвідомо не тільки арифметичні, але і синтаксичні конструкції.

На думку авторів роботи, підсвідомо оперувати абстрактними речами вміли ще наші далекі предки. Можливо, наша нервова система набула таку властивість ще до того, як людський рід виділився серед інших тварин. Такий висновок пояснює те, що багато видів птахів і тварин вражають вчених дивовижними математичними здібностями.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Перший раз у перший клас: як допомогти дитині адаптуватися до школи

Щоденні навчальні заняття першокласників потребують напруженої розумової праці, активізації уваги і зосередження. Все це впливає на емоційний стан школярів. Скористайтеся інформацією та методиками, що допоможуть з'ясувати стан адаптації першокласників та допомогти їм швидко адаптуватися до умов навчання
41949

Заробітна плата вчителів – 2025

Заробітна плата вчителя включає базову ставку за тарифним розрядом, доплати та надбавки. Розглянемо, яка заробітна плата вчителя, на які доплати та надбавки він має право, чи буде підвищення зарплат вчителям у 2025 році
3200

Педагогічне навантаження та оплата праці вчителів: відповідаємо на запитання

Чи не найбільше запитань, які надходять до нашого видавництва, стосуються оплати праці педагогів та педагогічного навантаження. Розглянемо найпоширеніші. Відповіді — за матеріалами журналу "Практика управління закладом освіти"
3381

Тижневе навантаження педагогів: зміни у дошкіллі

З’ясуємо, як змінилося педагогічне навантаження працівників закладів дошкільної освіти після набрання чинності новим Законом про дошкільну освіту, як співвідноситься педагогічне навантаження і робочий час. Ознайомтеся з таблицею, у якій ми порівняли нинішній обсяг педнавантаження працівників ЗДО з тим, що був раніше
54612

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді