Маленькі брехуни чи розумники?

Проаналізувавши поведінку 1200 дітей і підлітків у віці від 2 до 17 років, канадські вчені дійшли висновку: ті з них, хто навчився брехати з дитинства, досягали згодом істотних результатів у розвитку.

Маленькі діти, які вміють прибрехати, можуть мати більш яскраві перспективи в дорослому житті, ніж їх правдиві однолітки.

До такого висновку дійшли дослідники.

Фахівці пояснили це тим, що формулювання явної брехні вимагає від мозку напруженої роботи ― і свідчить про ранній розумовий розвиток дитини.

Проаналізувавши поведінку 1200 дітей і підлітків у віці від 2 до 17 років, канадські вчені дійшли висновку: ті з них, хто навчився брехати з дитинства, досягали згодом істотних результатів у розвитку.

Перевірку маленьких дітей на чесність він і його колеги здійснювали дуже просто: вони просили не дивитися на іграшку, яку клали за спиною дитини, і виходили з кімнати. Потім поверталися і запитували, оберталися вони. А потім звіряли відповіді з відеозаписом, яка велася весь цей час.

Цікаво те, що здатність говорити неправду демонстрував лише кожен п'ятий з дворічних дітей, залучених до експерименту. У чотирирічному віці це вміння демонстрували вже 9 дітей з 10, ну а до 12 років прагнення брехати досягало найвищих значень.

«Батькам не слід тривожитися, якщо вони бачать, що дитина розповідає небилиці, їхні діти не стануть патологічними брехунами, ― наголосив директор Інституту дитячих досліджень при університеті Торонто доктор Канг Лі. ― Брешуть майже всі діти. Це свідчення того, що вони досягли нової віхи в своєму розвитку. Той, хто більш правдоподібно бреше, демонструє більший прогрес у пізнанні світу».

Такий висновок, пояснив дослідник, можна зробити з того, що ці діти розвивають здатність до здійснення досить складних розумових трюків: вони говорять одне, а думають інше, тобто як би заганяють правду в далекі куточки свого мозку. «Вони потім навіть стають банкірами» , ― розповів доктор Канг.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Дії у разі виникнення пожежі в школі

У разі виникнення пожежі дії працівників навчального закладу, залучених до її гасіння, мають бути спрямовані на убезпечення людей, перш за все дітей, їх евакуацію та порятунок
62018

Мозковий штурм — інструмент сучасної педагогічної ради

«Сучасна педагогічна рада» — поняття широке і нечітке. Тут можна розуміти інноваційну, інтерактивну, нестандартну форми проведення педради, а чи яку іншу, не менш цікаву. Ми ж зупинимося на методі брейнштормінгу, або мозкового штурму, який дедалі більше входить в освітню практику і є ознакою нетрадиційного підходу керівництва у виборі форм роботи з педагогами
12186

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді