Маленькі брехуни чи розумники?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Проаналізувавши поведінку 1200 дітей і підлітків у віці від 2 до 17 років, канадські вчені дійшли висновку: ті з них, хто навчився брехати з дитинства, досягали згодом істотних результатів у розвитку.

Маленькі діти, які вміють прибрехати, можуть мати більш яскраві перспективи в дорослому житті, ніж їх правдиві однолітки.

До такого висновку дійшли дослідники.

Фахівці пояснили це тим, що формулювання явної брехні вимагає від мозку напруженої роботи ― і свідчить про ранній розумовий розвиток дитини.

Проаналізувавши поведінку 1200 дітей і підлітків у віці від 2 до 17 років, канадські вчені дійшли висновку: ті з них, хто навчився брехати з дитинства, досягали згодом істотних результатів у розвитку.

Перевірку маленьких дітей на чесність він і його колеги здійснювали дуже просто: вони просили не дивитися на іграшку, яку клали за спиною дитини, і виходили з кімнати. Потім поверталися і запитували, оберталися вони. А потім звіряли відповіді з відеозаписом, яка велася весь цей час.

Цікаво те, що здатність говорити неправду демонстрував лише кожен п'ятий з дворічних дітей, залучених до експерименту. У чотирирічному віці це вміння демонстрували вже 9 дітей з 10, ну а до 12 років прагнення брехати досягало найвищих значень.

«Батькам не слід тривожитися, якщо вони бачать, що дитина розповідає небилиці, їхні діти не стануть патологічними брехунами, ― наголосив директор Інституту дитячих досліджень при університеті Торонто доктор Канг Лі. ― Брешуть майже всі діти. Це свідчення того, що вони досягли нової віхи в своєму розвитку. Той, хто більш правдоподібно бреше, демонструє більший прогрес у пізнанні світу».

Такий висновок, пояснив дослідник, можна зробити з того, що ці діти розвивають здатність до здійснення досить складних розумових трюків: вони говорять одне, а думають інше, тобто як би заганяють правду в далекі куточки свого мозку. «Вони потім навіть стають банкірами» , ― розповів доктор Канг.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57733

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17574

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46121

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді