Замість того, щоби захвалювати дітей, краще уважно слухати їх, цікавитися тим, що цікавить та захоплює їх, таким чином вибудовуючи їхню впевненість у собі.
Похвала може нашкодити самооцінці дитини та у навчанні.
Таку думку висловив американський психоаналітик Стівен Гросс.
Він зазначив, що «порожні фрази» такі як «у тебе добре вийшло», «ти такий розумничок» мають «порожній» смисл.
На його думку, порожня фраза ― це так само погано, як і бездумна критика. Адже вона висловлює байдужість до почуттів та думок дитини.
У доказ своїх слів психоаналітик навів результати дослідження. До нього були залучені 128 учнів віком 10-11 років, котрих попросили виконати певну кількість математичних завдань. Коли діти закінчували роботу, частині з них дослідники говорили «У тебе дуже добре вийшло ― ти такий кмітливий», а школярам із другої групи ― «У тебе дуже добре вийшло ― певно, ти дуже старався».
Далі учням дали другу серію завдань, уже складнішу. «Кмітливі» впоралися з ними гірше, ніж «старанні». Перші намагалися навіть трохи прибрехати, розказуючи про свої результати.
Порожня похвала, стверджує Гросс, немовби каже дитині «я не хочу мати з тобою справу як з особистістю, я хочу лише тебе похвалити».
Замість того, щоби захвалювати дітей, краще уважно слухати їх, цікавитися тим, що цікавить та захоплює їх, таким чином вибудовуючи їхню впевненість у собі.
Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
Наш гід по інтерактивному навчанню: дізнайтеся, чому технології інтерактивного навчання допомагають дітям та дорослим засвоювати знання легше та ефективніше
Як буде проходити НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
Цікаві активності економічної спрямованості допоможуть дитині осягнути основи фінансових відносин. Використайте ігри, цікаві завдання та інші активності, щоб залучити дітей до доступного практичного досвіду поводження з грошима та виконання соціально-економічних ролей
Роз’ясніть, як батьки можуть підтримати дитину в адаптаційний період. Ознайомте їх із фізіологічними й психологічними особливостями адаптації дитини до школи. Запропонуйте виконати практичні вправи. Налагодьте партнерські відносини з батьками