Учені з університету Ліверпуля стверджують, що поезія корисна не тільки для душі, але і для мозку. Виявляється, що читання віршів Шекспіра, Еліота та інших великих авторів ― чудове нейрофізіологічне тренування для мозку.
Учені спостерігали, як змінюється активність мозку добровольців під час читання творів світил британської поезії. Дослідники вивчили відповідь мозку буквально на кожне слово. Особливу увагу вони приділили аналізу того, як мозок справляється зі складними оборотами і незвичайними синтаксичними конструкціями.
Щоб порівняти отримані результати з читанням звичайних текстів, вчені переписали твори класиків сучасною мовою і запропонували їх прочитати тим же випробуваним. Фахівці виявили, що висока поезія призводить мозок в стан надмірного збудження. Обробивши якесь незвичайне слово або вираз, мозок людини не повертається в початковий стан. У ньому зберігається додатковий нервовий імпульс, що змушує продовжувати читання. Вчені пояснюють, що при читанні поезії активувалася зона мозку, пов'язана з автобіографічною пам'яттю. Людина при цьому формує пережитий досвід у відповідності з отриманими враженнями.
Автори дослідження відзначають, що переписані звичайною мовою «Отелло», «Макбет» і «Король Лір» не викликали ніякого посилення активності мозку. До прикладу, коли вітер назвали лютим, а не божевільним, мозок сприйняв це як само собою зрозуміле. При цьому використання Шекспіром епітета «божевільний» на адресу вітру мобілізувало нервову систему і змушувало мозок активуватися, щоб розібратися, що це слово робить в даному контексті.
Вчені відзначають, що стимулююча дія поезії зберігається деякий час, тобто мозок продовжує особливо уважно аналізувати і наступні слова. У своєму дослідженні британські вчені використовували тільки віршовані твори. Цілком можливо, що проза теж здатна виробляти на мозок подібний ефект, що автори роботи і збираються перевірити найближчим часом.
Статті за темою
Усі статті за темоюПротоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я
Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
141
Як скласти психолого-педагогічну характеристику учня з особливими освітніми потребами
Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
431176
Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами
Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
271235
Безпечне освітнє середовище закладу освіти
Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті
127834
Як скласти протокол батьківських зборів у ЗДО
Як скласти протокол батьківських зборів легко та ефективно. Скористайтеся поданою структурою протоколу, яка прийнятна для загальних та групових батьківських зборів.
107328