Розвиток дошкільної освіти в Україні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Відбулася Всеукраїнська нарада з питань організації дошкільної освіти у дитячих будинках

Нещодавно у МОН України відбулася Всеукраїнська нарада з питань організації дошкільної освіти у дитячих будинках.

У нараді взяли участь директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України Юрій Кононенко, начальник відділу дошкільної освіти МОН України Тамара Панасюк, начальник відділу дошкільного розвитку Інституту модернізації змісту освіти Олена Низковська, директори дитячих будинків та керівники навчально-реабілітаційних центрів з усіх регіонів країни.

Під час засідання Юрій Кононенко наголосив на важливості праці педагогічних колективів дитячих будинків у вихованні та навчанні дітей сиріт, позбавлених батьківського піклування.

Начальник відділу дошкільної освіти Тамара Панасюк розповіла про стан розвитку дошкільної освіти в Україні за останні роки. За її словами, станом на 1 серпня 2015 року завантаженість дошкільних навчальних закладів в середньому складає 120 дітей на 100 місць.

Як зазначила начальник відділу дошкільної освіти, кількість дітей дошкільного віку, які перебувають у дитячих будинках за статистичними даними за 2014 рік становить 3 987. Вона також наголосила, що важливим кроком у розвитку дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами слід вважати зміни до Закону України «Про дошкільну освіту»  щодо впровадження інклюзивної освіти в дошкільних навчальних закладах, прийняті у 2014 році та  прийняття у 2015 році декількох постанов Уряду, що стосуються віднесення до переліку педагогічних посад асистента вихователя інклюзивної групи і надання відпустки строком на 56 днів.

Учасники наради поділились інформацією, що в обласних дитячих будинках створено сприятливі умови для виховання та навчання дітей. На їхню думку, такі заклади мають потужний кадровий потенціал та матеріально-технічну базу. Разом з тим, дитина повинна мати люблячу родину, але до вибору цієї родини слід підходити ретельно, в інтересах дитини.

Обговорюючи проект нової редакції Закону України «Про освіту», керівники звернули увагу на пункт 6 прикінцевих положень та висловили стурбованість щодо можливої зміни їх підпорядкування та віднесення до сфери управління Міністерства соціальної політики України.

Під час дискусії також було обговорено питання децентралізації та досвід керівників дитячих будинків, що реорганізувалися у навчально-реабілітаційні центри.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Батьківські збори в 1 класі: як допомогти дитині адаптуватися

Роз’ясніть, як батьки можуть підтримати дитину в адаптаційний період. Ознайомте їх із фізіологічними й психологічними особливостями адаптації дитини до школи. Запропонуйте виконати практичні вправи. Налагодьте партнерські відносини з батьками
19512

Перший раз у перший клас: як допомогти дитині адаптуватися до школи

Щоденні навчальні заняття першокласників потребують напруженої розумової праці, активізації уваги і зосередження. Все це впливає на емоційний стан школярів. Скористайтеся інформацією та методиками, що допоможуть з'ясувати стан адаптації першокласників та допомогти їм швидко адаптуватися до умов навчання
42535

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4134

Як атестувати практичних психологів та соціальних педагогів

Атестаційні комісії якого рівня проводять атестацію практичних психологів і соціальних педагогів, де вони мають бути утворені? Які кваліфікаційні категорії та педагогічні звання можна присвоювати?
19651

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді