Використовуємо ресурси казки

Про те, як читати дітям казки та в чому криється їх розвивальний вплив на дитину, читайте в журналі «Практичний психолог: Дитячий садок» № 12/2015

Щороку грудень веде нас у чарівну казку. Принаймні раз на рік казка має бути присутня в житті кожної людини. Адже в наш складний час людям неабияк потрібно відчувати всередині себе та у світі довкола любов, красу й світлу надію. А що, як не казка з її терапевтичними ресурсами, може вселити в людей надію? Дітям і дорослим важливо сподіватися і вірити, що в їхньому житті, як і в казці, завжди перемагатиме добро. Завітавши до оселі, казка чудодійним чином перетворює думки, наміри і дії людей, стосунки між ними, їхні плани на життя — добрі, чисті, щирі, багатогранні й різнобарвні у своїй красі й людяності.

Про те, як читати дітям казки та в чому криється їх розвивальний вплив на дитину, ідеться в грудневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Окрім цього, у журналі ви знайдете статті, автори яких розглядають проблемні аспекти поведінки дітей, зокрема кусання та тиковий розлад.

Яку казку ми запросимо до себе в дім, у дитячу кімнату, такою буде й атмосфера в родині, такими виростуть син і донька, так ставитимуться вони до навколишнього світу, із таким багажем знань будуватимуть вони взаємини з іншими людьми, створюватимуть власні сім’ї. Про те, як саме казка виявляє такий могутній вплив на дитину, ідеться у статті «Казка — місточок, по якому в душу дитини входить добро». Слухаючи казки, діти проникають у сюжет, заряджаються енергією, співчувають персонажам, а відтак у них з’являється внутрішній імпульс допомогти та захистити. Це все має проявитися й закріпитися в реальному житті. Тому надзвичайно важливо створити такі умови, у яких дитина проявила б почуття, пережиті під час читання казки. Дитина має навчитися співчувати та діяти в реальності.

Старший дошкільний вік є заключним у періоді дошкільного дитинства. Його вважають кризовим, і одним із проявів цієї кризи є емоційна нестійкість. Дитина в цьому віці намагається привернути до себе увагу, інколи й не дуже адекватними способами. Утім дорослий не завжди обирає правильну тактику поведінки і починає сварити дитину за її «кривляння» та «істерики», часто не розуміючи, із чим вони пов’язані. У чому криються причини емоційної нестійкості старшого дошкільника, та як цьому може зарадити казка, читайте в статті «Розвиток емоційної сфери дитини за допомогою казки»

Ситуація, коли хтось із дітей у групі починає кусати інших дітей, а подекуди й дорослих, виникала в роботі чи не кожного вихователя. Хтось намагається самостійно розв’язати проблему, зосереджуючи весь свій педагогічний досвід, а хтось одразу звертається за порадою до практичного психолога: «Зробіть із ним щось, він кусається». Тож у статті ««Кусюча» проблема, або Як відучити дитину кусатися» читайте про те, як практичний психолог має допомогти вихователям, відучити «кусючок» від поганої звички і заспокоїти батьків покусаних дітей? Звісно, кусаються не всі діти, а лише деякі. Проте відучити дитину від цієї поганої звички дуже непросто в будь-якому віці. Аби віднайти шляхи подолання такої поведінки, спершу маємо зрозуміти, чому діти кусаються.

Нервовий тик — доволі поширене неврологічне порушення у дітей. Діти з нервовими тиками майже нічим не відрізняються від однолітків, хіба що часто кліпають або покашлюють. Тож, що таке нервові тики, чому вони виникають та як їх побороти читайте у статті «Транзиторний тиковий розлад у дітей»

Особливості використання казкотерапії в роботі з дошкільниками, організовуємо роботу із сенсорного розвитку дітей раннього віку, фізичний та психічний розвиток дитини: шукаємо золоту середину, право практичного психолога на щорічну додаткову відпустку у зв’язку з ненормованим робочим днем, умови надання щорічної грошової винагороди за попереднім місцем роботи, перелік публікацій журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» у 2015 році — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках грудневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оптимізувати рухову діяльність дітей

Потреба в руховій активності природна для кожної дитини. Активні рухи викликають у дітей позитивні емоції та підсилюють усі фізіологічні процеси. Що допоможе вихователю та інструктору з фізкультури забезпечити оптимальну рухову активність дошкільників?
27853

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Дізнайтеся про форми організації методичної роботи в дитячому садку, які допоможуть вихователям розвивати свій творчий потенціал, постійно підвищувати професійну кваліфікацію і забезпечать високий рівень проведених занять
47529

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення, теми батьківських зборів
39077

Аптечки у школі: як правильно укомплектувати та зберігати

Скористайтеся переліком медичних засобів у закладі освіти та дізнайтеся як правильно укомплектувати аптечку. Адже, як правило, діти схильні до травм і ніколи не знаєш в який момент потрібно буде надати допомогу. Важливо у такий момент мати все під рукою, зібране в одному місці.
42293

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді