Використовуємо ресурси казки

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Про те, як читати дітям казки та в чому криється їх розвивальний вплив на дитину, читайте в журналі «Практичний психолог: Дитячий садок» № 12/2015

Щороку грудень веде нас у чарівну казку. Принаймні раз на рік казка має бути присутня в житті кожної людини. Адже в наш складний час людям неабияк потрібно відчувати всередині себе та у світі довкола любов, красу й світлу надію. А що, як не казка з її терапевтичними ресурсами, може вселити в людей надію? Дітям і дорослим важливо сподіватися і вірити, що в їхньому житті, як і в казці, завжди перемагатиме добро. Завітавши до оселі, казка чудодійним чином перетворює думки, наміри і дії людей, стосунки між ними, їхні плани на життя — добрі, чисті, щирі, багатогранні й різнобарвні у своїй красі й людяності.

Про те, як читати дітям казки та в чому криється їх розвивальний вплив на дитину, ідеться в грудневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Окрім цього, у журналі ви знайдете статті, автори яких розглядають проблемні аспекти поведінки дітей, зокрема кусання та тиковий розлад.

Яку казку ми запросимо до себе в дім, у дитячу кімнату, такою буде й атмосфера в родині, такими виростуть син і донька, так ставитимуться вони до навколишнього світу, із таким багажем знань будуватимуть вони взаємини з іншими людьми, створюватимуть власні сім’ї. Про те, як саме казка виявляє такий могутній вплив на дитину, ідеться у статті «Казка — місточок, по якому в душу дитини входить добро». Слухаючи казки, діти проникають у сюжет, заряджаються енергією, співчувають персонажам, а відтак у них з’являється внутрішній імпульс допомогти та захистити. Це все має проявитися й закріпитися в реальному житті. Тому надзвичайно важливо створити такі умови, у яких дитина проявила б почуття, пережиті під час читання казки. Дитина має навчитися співчувати та діяти в реальності.

Старший дошкільний вік є заключним у періоді дошкільного дитинства. Його вважають кризовим, і одним із проявів цієї кризи є емоційна нестійкість. Дитина в цьому віці намагається привернути до себе увагу, інколи й не дуже адекватними способами. Утім дорослий не завжди обирає правильну тактику поведінки і починає сварити дитину за її «кривляння» та «істерики», часто не розуміючи, із чим вони пов’язані. У чому криються причини емоційної нестійкості старшого дошкільника, та як цьому може зарадити казка, читайте в статті «Розвиток емоційної сфери дитини за допомогою казки»

Ситуація, коли хтось із дітей у групі починає кусати інших дітей, а подекуди й дорослих, виникала в роботі чи не кожного вихователя. Хтось намагається самостійно розв’язати проблему, зосереджуючи весь свій педагогічний досвід, а хтось одразу звертається за порадою до практичного психолога: «Зробіть із ним щось, він кусається». Тож у статті ««Кусюча» проблема, або Як відучити дитину кусатися» читайте про те, як практичний психолог має допомогти вихователям, відучити «кусючок» від поганої звички і заспокоїти батьків покусаних дітей? Звісно, кусаються не всі діти, а лише деякі. Проте відучити дитину від цієї поганої звички дуже непросто в будь-якому віці. Аби віднайти шляхи подолання такої поведінки, спершу маємо зрозуміти, чому діти кусаються.

Нервовий тик — доволі поширене неврологічне порушення у дітей. Діти з нервовими тиками майже нічим не відрізняються від однолітків, хіба що часто кліпають або покашлюють. Тож, що таке нервові тики, чому вони виникають та як їх побороти читайте у статті «Транзиторний тиковий розлад у дітей»

Особливості використання казкотерапії в роботі з дошкільниками, організовуємо роботу із сенсорного розвитку дітей раннього віку, фізичний та психічний розвиток дитини: шукаємо золоту середину, право практичного психолога на щорічну додаткову відпустку у зв’язку з ненормованим робочим днем, умови надання щорічної грошової винагороди за попереднім місцем роботи, перелік публікацій журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» у 2015 році — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках грудневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни

Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
7106

Асистент дитини з особливими освітніми потребами: хто це та яка його роль

Ознайомтеся з умовами допуску асистента дитини до освітнього процесу, з вимогами щодо його роботи в закладах дошкільної та загальної середньої освіти, а також яка при цьому роль керівника закладу освіти
3153

Адаптація дитини до дитячого садка: вдало пройдемо разом

Адаптація — це випробування не лише для малюка, а й для всієї родини. Як пройти його легко та без сліз? У нашій статті ми розповідаємо про три головні чинники, що впливають на успішну адаптацію: досвід дитини, підготовка батьків і професіоналізм педагогів. Дізнайтеся, як допомогти вашому малюку звикнути до нового середовища, уникнути типових помилок і зробити період адаптації спокійним та радісним.
792

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
274189

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді