Прес-служба Департаменту освіти і науки Запорізької облдержадміністрації повідомила про рішення оголосити 2016 рік роком дітей з особливими освітніми потребами.
В області проживає майже 6,5 тис. дітей з інвалідністю та особливими освітніми потребами, для яких працюють 16 спеціальних шкіл-інтернатів, у чотирьох загальноосвітніх навчальних закладах відкрито дев’ять класів з інклюзивним навчанням.
Так, у межах року Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти планує розробити спецкурс з проблеми інклюзивного навчання «Індекс інклюзії» для керівників закладів освіти, педагогів, вихователів та запровадити його на курсах підвищення кваліфікації усіх категорій педпрацівників. Також у планах розробити положення про ресурсний клас для навчання дітей з аутистичним спектром. Окрім того, на сайті інституту буде розміщуватися інформація про навчальні та методичні ресурси щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
За інформацією прес-служби, у 2016/2016 навчальному році буде проведено перепідготовку педагогічних кадрів для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах класу чи групи в дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах. Разом з тим буде запроваджено навчальні тренінги, семінари для педагогів області щодо роботи з аутичними дітьми дошкільного та шкільного віку, налагоджено співпрацю з науковими працівниками Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, Запорізького педагогічного коледжу для спільної підготовки та перепідготовки педагогів області для роботи з дітьми з особливими потребами.
До 1 березня органи управління освітою у районах та містах області вивчатимуть потреби у впровадженні інклюзивного навчання дітей з особливими потребами та проводитимуть роз’яснювальну роботу з батьками щодо відкриття нових можливостей для кращої соціалізації дітей у разі їх залучення до інклюзивного навчання.
У планах відкрити в кожному районі та місті не менше одного класу та не менше однієї дошкільної групи з інклюзивною формою навчання, забезпечивши необхідні матеріально-технічні умови для перебування дітей з особливими освітніми потребами.