Травмування дитини: надаємо допомогу

Батьківські секрети успішної підготовки дитини до школи, що потрібно знати, аби не ображати, функціональні патології координації та побудови рухів тіла, допомога при зимових травмах, як запобігти травмуванню дитини, дитина — агресор: як завадити неприпустимій поведінці, відрахування зайво виплаченої суми заробітної плати — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках січневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок»

Новорічні свята повертають дорослих у дитинство, а дітям несуть захоплення й радість. Утім зимова погода і розваги потребують обачності та пильності від дорослих та малих. Аби зимові травми не спричиняли ще й психологічного травмування дитини, дорослі мають знати, як надати їй допомогу та підтримати у період реабілітації. Тож січневе число журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» висвітлює питання взаємозв’язку фізичного та психологічного здоров’я дитини.

Окрім цього, в журналі подано відповіді на «гарячі» запитання ваших колег — як щодо розв’язання робочих ситуацій, так і з питань соціального захисту.

Фізичні травми, тяжчі чи легші, є невід’ємною частиною дитинства, нормальної фізичної активності дитини, її динамічної взаємодії з іншими дітьми. Травма, як-от забій, розтягнення чи перелом, може трапитися з дитиною де завгодно — на дитячому майданчику, вдома тощо. І у випадку дитячого травмування батьки мають чітко знати, як їм поводитися, що варто і чого не слід робити. Адже те, як реагують батьки на сам факт травмування дитини, як поводяться в її присутності, значно впливає на фізичний та психологічний комфорт дитини, а відтак на ефективність лікування та швидкість одужання, читайте про це у публікації «Фізичне травмування дитини: психологічна допомога в реабілітації».

Ознайомитися з особливостями діагностування психотравми, якої зазнала дитина, допоможе стаття «Тілесна терапія як засіб опрацювання дитячих психотравм». Нині фахівці дитячих відділень психоневрологічного профілю відзначають посилення різноманітної симптоматики у маленьких пацієнтів. Звісно, у період усесвітньої економічної, політичної і наукової криз, а в нашій країні — ще й військового конфлікту, тема травматизації населення є більше ніж актуальною. Та подібні загострення лише маскують несприятливі тенденції в сучасному суспільстві, які безпосередньо впливають на сприймання людиною власного тіла, спотворюють свідомість та позначаються на всій організації її життєвого простору.

Відомий американський психолог та психотерапевт Вірджинія Сатір (Virginia Satir) рекомендувала обіймати дитину кілька разів на день. Такі прояви любові емоційно живлять зростаючий організм і допомагають йому розвиватися психічно та психологічно. Тож читайте публікацію «Нумо обніматися, або Корисність обіймів для дитини» та обіймайте дітей. Адже діти, які виросли без обіймів, можуть виявитися нездатними любити інших. Вони частіше стають схильними до антисоціальних вчинків і патологічно не пристосовані до життя з іншими людьми.

Традиційно у січні актуалізуються питання щодо вступу дітей до школи. Гострими вони є як бля батьків та педагогів, так і для самих дошкільників. Як не перевантажити останній рік дошкільного дитинства кожного з дітей і водночас якісно підготувати їх до школи — завдання, розв’язати яке вдається не всім дорослим. У пригоді практичному психологу стане апробований варіант технології розвивальної роботи з майбутніми першокласниками, представлений у публікації «Навчання — в радість».

Нині актуальним для батьків є питання вибору іграшок. Зокрема, батьків цікавить, які іграшки необхідні дітям і які з них корисні для їхнього психічного й емоційного розвитку. Адже сучасна індустрія іграшок пропонує їх стільки, що батьки, які прагнуть нічого не пропустити і щонайліпше сприяти розвитку дитини, можуть розгубитися. Пропонуємо скористатися рекомендаціями щодо того, як обрати справді корисну іграшку та не опинитися в маркетинговій пастці, наданими у публікації «Іграшки для найменших: уподобання батьків та дітей».

Батьківські секрети успішної підготовки дитини до школи, що потрібно знати, аби не ображати, функціональні патології координації та побудови рухів тіла, допомога при зимових травмах, як запобігти травмуванню дитини, дитина — агресор: як завадити неприпустимій поведінці, відрахування зайво виплаченої суми заробітної плати — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках січневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Центральна частина статичний блок 1

Статті за темою

Усі статті за темою

10 принципів, які допоможуть вчителю працювати ефективніше

Коаліція з питань шкільної та освітньої психології США сформувала принципи ефективної роботи вчителів, складені на основі психології взаємодії вчителя з учнями. У статті дізнаєтесь про принципи соціальної взаємодії, мотивацію, а також як створити дружній мікроклімат, який сприятиме ефективному навчанню.
4292

Обдаровані діти у початковій школі: виявлення та етапи роботи

Дітей невтомно називають національним надбанням та майбутнім країни. А обдарованих дітей визнають основним творчим та інтелектуальним потенціалом. У роботі з обдарованими дітьми та розвитку обдарованості загалом більше питань, ніж відповідей
14817

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді