Лінгвісти з Массачусетського технологічного інституту, Університету Каліфорнії та інших дослідницьких центрів провели чергове дослідження. У результаті експерименту вчені виявили найскладнішу скоромовку, з якою жоден з учасників не зміг впоратися.
Рекордно складна скоромовка складалася з шести слів: «pad kid poured curd pulled cod».
«Ми пообіцяли нагороду тому учаснику, який зможе швидко повторити цю фразу десять разів», — розповіла провідний автор публікації Стефані Шаттук-Хуфнагель.
Під час проведення екперименту добровольцям пропонували два типи скоромовок: короткі, що складаються з слів типу «top cop», які потрібно було кілька разів повторити, і довгі на кшталт «the top cop saw a cop top» чи вже згадуваної «pad kid poured curd pulled cod». Учені записували те, як учасники експерименту намагалися вимовити скоромовки, та аналізували помилки, що виникали при цьому. За словами дослідників, частина добровольців, які намагалися її вимовити, на деякий час взагалі переставали розмовляти.
Як виявилося, більшість помилок полягала в тому, що доброволець намагався вимовити два звуки одночасно. Це явище вчені назвали подвійною атакою та виокремили два її типи. В одному випадку людина намагалася вимовити два різних звуки практично одночасно, в іншому «змішування» відбувалося із затримкою. Результати свого експерименту вчені опубліковали в журналі Journal of the Acoustical Society of America.
Зазначимо, що дослідження скоромовок безпосередньо стосується вивчення механізму звуковидобування і роботи мовної зони мозку. Нещодавно вчені за допомогою прямого електрофізіологічного експерименту показали, що складність виголошення скоромовок визначається близькістю груп нейронів, які необхідні для проголошення чередувальних у них звуків.
Статті за темою
Усі статті за темоюАдаптація п’ятикласників до навчання у школі
Матеріал статті ви зможете використати:
при підготовці до виступу на батьківських зборах як класний керівник чи психолог;
у консультаціях батьків з питань адаптації учнів 5 класу до навчання в базовій (основній) школі;
для самоосвіти як вчитель.
116865
Більше, ніж бал: оцінюємо навчальні досягнення за групами результатів
Як фіксувати поточне оцінювання, виводити та корегувати семестрову і річну оцінки за вимогами НУШ: розʼяснення від МОН у статті
412
Як оцінювати учнів 5—9 класів за рекомендаціями МОН
Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів МОН затвердило у серпні 2025-го. Уточнюємо функції, види, рівні, критерії та правила оцінювання учнів
4976
Навігатор по інтерактивному навчанню: як технології змінюють освіту для всіх
Наш гід по інтерактивному навчанню: дізнайтеся, чому технології інтерактивного навчання допомагають дітям та дорослим засвоювати знання легше та ефективніше
473
Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни
Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
7127