Усі чомусь вважають зиму холодною порою року, забуваючи, скільки радощів і теплих почуттів вона дарує дорослим і дітям. Аби допомогти дошкільникам переконатися, що навіть зиму можна зробити теплою, перше число журналу «Методична скарбничка вихователя» ми присвятили темі «У зими теплі руки»
Існує безліч речей, які допомагають нам зігрітися взимку: теплі шарф і рукавички, гарячий чай, тепло каміна, біля якого зібрались рідні люди, гарячі обійми. Як навчити дошкільників взимку зігріватися самим та зігрівати інших? У статті «Зима може бути теплою» виокремлені змістові напрями в межах теми та докладно описано, які форми роботи з дошкільниками дадуть їм змогу якомога повніше освоїти тему.
Традиційно подано комплекс навчально-методичних матеріалів до теми — ідея, лексичне поле, очікувані результати її опрацювання, змістове наповнення у формі інтелектуальної карти, тематика інтегрованих занять на два тижні, а на картках картотеки — плани-конспекти інтегрованих занять та дидактичні матеріали.
Зиму ми асоціюємо з цілою низкою свят. Назабутнім для кожного є не лише саме свято, а й підготовка до нього. Атмосферу передсвяткових клопотів і святкової радості описано в казці Оксани Лущевської «Різдвяна ялинка». Про змістове наповнення тематичного дня за цією казкою — у статті «Теплий настрій холодної зими».
Із січневого числа розпочинаємо надавати рекомендації щодо ознайомлення дошкільників зі знаковими предметами. Про предмети, які можуть бути знаковими для дітей, а також особливості ознайомлення дошкільників із годинником як символом часу — у статті «Світ важливих речей, без яких дітям складно стати дорослими, або Використовуємо потенціал знакових предметів». Також подано змістове наповнення освітньої роботи зі знаковим предметом «годинник» у формі інтелектуальної карти. А на картках картотеки — дидактичні матеріали, зокрема запитання і завдання для коректурної таблиці.
На кольорових сторінках цього числа для вас:
- аудит до теми;
- майстер-клас із образотворення на зимову тематику;
- майстер-клас із виготовлення піскового годинника та моделі календаря;
- коректурна таблиця «Годинник — символ часу».
А на обкладинці — умовні позначення різних форм роботи з дошкільниками, які використовуються в журналі.
Ми, дорослі, легко орієнтуємося в часі, вимірюємо його за різними показниками. Проте для усвідомлення дітей категорія часу є досить складною. У статті «Моделюємо час разом із дошкільниками» описано способи розвитку чуття часу та моделі часу як засіб формування уявлень про тривалі часові періоди.
Докладніше про це, а також пам’ятка для батьків «Дитина пізнає час» — у січневому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».