Ризики комунікативних інтернет-практик

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

На сторінках січневого числа журналу «Практичний психолог: Школа» читайте про вплив соціальних мереж на інтелектуальну активність тинейджерів, про складові комунікативних інтернет-практик та багато іншого.

У сучасному світі інтернет — один із основних засобів обміну інформацією. Це новий комунікативний простір, користувачі якого послуговуються його сервісами і взаємодіють між собою в обмежених умовах. Таке віртуальне спілкування здійснюють за певними правилами, дотримуючись так званого нетикету. Однак все одно воно містить приховані ризики, особливо для підлітків. 

Першість у виконанні комунікативної ролі в інтернет-просторі утримують соціальні мережі, оскільки кількість їхніх користувачів постійно зростає. Підлітки є найактивнішою віковою категорією мережевих користувачів, відповідно, і соціальних мереж. Із матеріалу «Підлітки в соціальних мережах, або Досліджуємо інтернет-загрози» дізнаєтеся про вплив соціальних мереж на інтелектуальну активність тінейджерів. Окрім того, у журналі «Практичний психолог: Школа» подано поради батькам підлітків щодо запобігання загрозам у соціальних мережах. 

Підлітки із захватом поринають у вир віртуального спілкування. Для них воно є більш привабливим, ніж комунікація поза межами інтернет-простору, а іноді навіть стає альтернативою їй. Адже під час віртуального спілкування підліткам легше знайти однодумців, розширити коло друзів. Про складові комунікативних інтернет-практик та їх типи читайте у статті «Комунікативні інтернет-практики підлітків»

Інтернет-сервіси також допомагають членам дистантних сімей підтримувати контакт. Шлюб, у якому подружжя, перебуваючи в умовах тривалої розлуки, спілкується за допомогою мережі інтернет, практикує дедалі більше людей. Про психологічні ознаки дистатної сім’ї читайте у публікації «Феномен дистантної сім’ї та її вплив на особистість дитини». У ній також ідеться про особливості психолого-педагогічного супроводу дитини, яка зростає в дистантній родині. 

Кожна людина має вміти психологічно розвантажуватися. Що різноманітнішими є способи, то ефективнішим буде відновлення сил. Однак основний ресурс, який забезпечує людину енергією — це позитивне мислення, або оптимізм. У статті «Ставлення до життя: досягаємо внутрішнього балансу» розкрито стилі мислення песиміста і оптиміста, оцінювання ними дійсності, а також надано рекомендації щодо досягнення внутрішнього балансу.

Психологічні особливості онлайн-спілкування, організаційний аспект роботи з учнями групи ризику, рекомендації для педагогів щодо взаємодії з дитиною з дистантної сім’ї, головний біль напруження у дітей, оплата гурткової роботи практичного психолога — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках січневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Профільна середня освіта: державний стандарт

КМУ затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти 25 липня 2024 року. Що закладено в документі, як реалізовуватимуть концепцію профільної середньої освіти — у статті.
1736

Спеціальні групи в ЗДО: як сформувати й організувати роботу

Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
77

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
4760

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді