Дивовижно, якою різною буває зима! Вона запрошує нас запам’ятати кожну її мить, встигнути помилуватися сніговим мереживом, здивуватися швидкій зміні її настрою від сонячного і блискучого до лютого й хурделичного, порадіти приємному морозцю, розпізнати і засвоїти її мудрі уроки. Тож пропонуємо ознайомити дошкільників із зимою у всьому її різноманітті.
У статті «Три дії взимку: порівнюємо, вимірюємо і ділимо радість на всіх» охарактеризовані основні аспекти проживання теми, зокрема надано методичні рекомендації щодо особливостей ознайомлення дошкільників із змістовими напрямами теми «Зима буває різною».
Під час планування роботи над темою у пригоді педагогам стануть ідея, лексичне поле, очікувані результати опрацювання теми, її змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти та плани-конспекти інтегрованих занять на два тижні. А ефективно організувати проживання теми дасть змогу картотека дидактичних матеріалів.
У майстер-класах на кольорових сторінках журналу показано послідовність створення вітражу «На гостини до Діда Мороза», а також виготовлення творчих виробів на зимову тематику у техніці фелтінгу, або сухого валяння. На цих сторінках представлені також асоціативна карта та завдання для аудиту.
Зимовій тематиці, на щастя, присвячено чимало літературних творів і природничого, і святкового новорічно-різдвяного змісту, і просто чарівних казок. Тож у цьому числі пропонуємо до вашої уваги кілька літературних проектів. Так, у матеріалі «Зима буває різною, але нічого не бійся, якщо ти не один» описано ключові ідеї казки Михайла Пляцковського «Ромашки в січні», яка лежить в основі одного з літературних проектів, та основні змістові аспекти, на яких варто зосередити увагу дошкільників. На картках картотеки подано дидактичні матеріали до цього проекту.
Також пропонуємо реалізувати з дошкільниками літературний проект за казкою «Лапчик і біла зима». Основні змістові лінії цієї казки, план-схема змістового наповнення інтегрованого заняття за нею та змістове наповнення літературного проекту у вигляді інтелектуальної карти подано у статті «Літературний проект «Лапчик і біла зима».
Також у цьому числі запропоновано план-сітку змістового наповнення літературного проекту «Живе зима у казці» за українською народною казкою «Рукавичка» для дітей молодшого дошкільного віку та змістове наповнення цього проекту у вигляді інтелектуальної карти.
Особливу увагу дошкільників слід звертати на зимову природу. Адже вона має чимало таємниць, які неодмінно зацікавлять дошкільників. Про те, як організувати пізнавальну зимову прогулянку, у статті «Відкриваємо таємниці зимової природи».
Насамкінець пропонуємо вам виготовити символ цього року власноруч. Майстер-клас виготовлення овечки — на одній із обкладинок журналу.
Докладніше про все це, а також конспект інтегрованого заняття з англійської мови на тему «Snowman» — у січневому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».