Зима буває різною

Перше цьогоріч число журналу «Методична скарбничка вихователя» присвячене темі «Зима буває різною».

Дивовижно, якою різною буває зима! Вона запрошує нас запам’ятати кожну її мить, встигнути помилуватися сніговим мереживом, здивуватися швидкій зміні її настрою від сонячного і блискучого до лютого й хурделичного, порадіти приємному морозцю, розпізнати і засвоїти її мудрі уроки. Тож пропонуємо ознайомити дошкільників із зимою у всьому її різноманітті.

У статті «Три дії взимку: порівнюємо, вимірюємо і ділимо радість на всіх» охарактеризовані основні аспекти проживання теми, зокрема надано методичні рекомендації щодо особливостей ознайомлення дошкільників із змістовими напрямами теми «Зима буває різною».

Під час планування роботи над темою у пригоді педагогам стануть ідея, лексичне поле, очікувані результати опрацювання теми, її змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти та плани-конспекти інтегрованих занять на два тижні. А ефективно організувати проживання теми дасть змогу картотека дидактичних матеріалів.

У майстер-класах на кольорових сторінках журналу показано послідовність створення вітражу «На гостини до Діда Мороза», а також виготовлення творчих виробів на зимову тематику у техніці фелтінгу, або сухого валяння. На цих сторінках представлені також асоціативна карта та завдання для аудиту.

Зимовій тематиці, на щастя, присвячено чимало літературних творів і природничого, і святкового новорічно-різдвяного змісту, і просто чарівних казок. Тож у цьому числі пропонуємо до вашої уваги кілька літературних проектів. Так, у матеріалі «Зима буває різною, але нічого не бійся, якщо ти не один» описано ключові ідеї казки Михайла Пляцковського «Ромашки в січні», яка лежить в основі одного з літературних проектів, та основні змістові аспекти, на яких варто зосередити увагу дошкільників. На картках картотеки подано дидактичні матеріали до цього проекту.

Також пропонуємо реалізувати з дошкільниками літературний проект за казкою «Лапчик і біла зима». Основні змістові лінії цієї казки, план-схема змістового наповнення інтегрованого заняття за нею та змістове наповнення літературного проекту у вигляді інтелектуальної карти подано у статті «Літературний проект «Лапчик і біла зима».

Також у цьому числі запропоновано план-сітку змістового наповнення літературного проекту «Живе зима у казці» за українською народною казкою «Рукавичка» для дітей молодшого дошкільного віку та змістове наповнення цього проекту у вигляді інтелектуальної карти.

Особливу увагу дошкільників слід звертати на зимову природу. Адже вона має чимало таємниць, які неодмінно зацікавлять дошкільників. Про те, як організувати пізнавальну зимову прогулянку, у статті «Відкриваємо таємниці зимової природи».

Насамкінець пропонуємо вам виготовити символ цього року власноруч. Майстер-клас виготовлення овечки — на одній із обкладинок журналу.

Докладніше про все це, а також конспект інтегрованого заняття з англійської мови на тему «Snowman» — у січневому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді