Гуртки зникають: глава ДСЯО попередив про скорочення мережі позашкільної освіти в селах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Мережа позашкільної освіти в Україні скорочується, особливо в селах — ДСЯО

У ДСЯО розповіли про кризу позашкільної освіти

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: грудень 2025
   Скачати  

             

В Україні фіксують скорочення мережі закладів позашкільної освіти, насамперед у сільській місцевості. Про це в коментарі Укрінформу повідомив голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак, розповідаючи про результати перевірок у цій сфері.

📈 Стратегія розвитку закладу освіти: із чого почати

За словами очільника Служби, аналіз стану позашкільної освіти в громадах засвідчив невтішні тенденції. Зокрема, скорочується кількість закладів, а задекларована доступність позашкільної освіти не завжди забезпечується на практиці, особливо для дітей у селах.

«Ми бачимо скорочення мережі закладів позашкільної освіти. Ми бачимо декларативний принцип доступності до таких закладів, особливо в сільській місцевості. Це величезний виклик, який необхідно вирішувати вже зараз», — зазначив Руслан Гурак. 

Крім того, за його словами, зберігається диспропорція між напрямами позашкільної роботи. У громадах переважають культурно-масові заходи, тоді як технічні та прикладні гуртки розвиваються значно слабше.

Голова ДСЯО наголосив, що участь дітей у гуртках позитивно впливає на їхні навчальні результати. За даними досліджень, учні, які займаються музикою, танцями, співом або спортом, демонструють вищі показники з математики та української мови.

«В умовах війни немає кращого відволікання дітей, ніж участь у позашкільній діяльності. Ця система працює й може дати вагомий результат, але вона має бути не лише якісною та ефективною, а передусім доступною», — підсумував Руслан Гурак.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Від рутини до творчості: як використовувати штучний інтелект в методичній роботі

Скористайтеся можливостями штучного інтелекту, щоб урізноманітнити методичну роботу з педагогами. Підкажемо, які нейромережі стануть у пригоді під час професійної діяльності
2733

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1688

Базовий компонент дошкільної освіти як держстандарт

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) затверджено 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку, а також умови, за яких ці результати можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти
107354

Неповторний сценарій: як зберегти унікальність кожної дитячої події

Музкерівник як режисер: секрети створення атмосферних свят. Які компоненти сценарію є традиційними, як правильно обрати репертуар для дошкільнят та персонажів свята, а також організувати підготовку до свята без стресу
4102

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді