Уряд оновив порядок підвищення кваліфікації педагогів — ключові зміни
Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову № 1343 від 22 жовтня 2025 року, якою вносить зміни до чинного Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників. Постанова набирає чинності з дня опублікування та застосовуватиметься з 1 липня 2026 року.
Профспілка працівників освіти і науки України звернула, зокрема, увагу, що оновлений документ посилює прозорість процесу підвищення кваліфікації, впорядковує облік суб’єктів та розширює можливості педагогів.
Педагог відмовляється підвищувати кваліфікацію: рішення атестаційної комісії
Основні зміни у порядку підвищення кваліфікації педагогів:
Єдина державна система обліку: інформація про суб’єктів підвищення кваліфікації, їх програми та видані документи вноситиметься до державної інформаційно-комунікаційної системи професійного розвитку педагогічних працівників. Положення про цю інформаційну систему затверджує МОН.
Електронна взаємодія: дані про ліцензії, акредитовані програми та видані документи вносяться до системи протягом 15 робочих днів — або автоматично через електронну взаємодію з ЄДЕБО.
Гнучкі форми навчання: суб’єкти підвищення кваліфікації можуть проводити навчання не лише за місцем своєї діяльності, а й за місцем роботи педагогів або дистанційно.
Нові документи та кваліфікації: після успішного проходження підвищення кваліфікації учасникам присвоюватимуться часткові освітні чи професійні кваліфікації й видаватиметься документ встановленого зразка.
Розширення форм підвищення кваліфікації: участь у програмах академічної мобільності, наукове стажування, самоосвіта, здобуття вищої освіти чи наукового ступеня можуть бути зараховані як підвищення кваліфікації. Підвищення кваліфікації у ліцензованих або акредитованих закладах не потребуватиме окремого підтвердження.
Проходження супервізії є однієї з форм підвищення кваліфікації. Важливо: тривалість такого підвищення кваліфікації визначається фактичною кількістю годин, але не більше 30 годин або одного кредиту ЄКТС на рік.
Документи про підвищення кваліфікації
Інформація про видані суб’єктами підвищення кваліфікації документи включає:
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) педагогічного або науково-педагогічного працівника, який пройшов підвищення кваліфікації;
- форму, вид, тему (напрям, найменування) підвищення кваліфікації та його обсяг (тривалість) у годинах або кредитах ЄКТС;
- дату видачі та обліковий запис документа про підвищення кваліфікації;
- часткові освітні та/або професійні кваліфікації, що присвоєні/ присуджені за результатами проходження підвищення кваліфікації (у разі наявності).
Технічний опис, дизайн, спосіб виготовлення, порядок видачі та обліку документів про підвищення кваліфікації визначає відповідний суб’єкт підвищення кваліфікації.

Програма для керівників закладів освіти. Швидко і якісно укладатимете накази з основної діяльності. Отримаєте 30+ прикладів і шаблонів наказів, щоб полегшити собі роботу з документами
Документ про підвищення кваліфікації має містити:
- повне найменування суб’єкта підвищення кваліфікації (для юридичних осіб) або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи - підприємця, що надає освітні послуги з підвищення кваліфікації педагогічним та/або науково-педагогічним працівникам;
- тема (напрям, найменування), обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації в годинах та/або кредитах ЄКТС;
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи, яка підвищила кваліфікацію;
- опис досягнутих результатів навчання;
- присвоєні/присуджені часткові освітні та/або професійні кваліфікації (у разі наявності);
- дата видачі та обліковий запис документа;
- найменування посади (у разі наявності), прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи, яка підписала документ від імені суб’єкта підвищення кваліфікації, та її підпис.
Такі зміни спрямовані на підвищення якості освітнього процесу та надання педагогам більшої автономії у виборі способів власного професійного розвитку.
