Інклюзія стане стандартом: МОН зобов'яже університети викладати безбар'єрність

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Принципи безбар'єрності стануть обов'язковими для медиків, педагогів та архітекторів — рішення МОН

МОН зобов'яже ВНЗ готувати фахівців з інклюзією

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

Міністерство освіти і науки України робить наступний крок у розвитку системи інклюзивного навчання та створення безбар’єрного освітнього простору. Відомство визначило перелік спеціальностей, у межах яких принципи безбар’єрності та інклюзії стануть обов’язковою складовою освітніх програм.

⚖ «Так» і «ні» в роботі з дитиною з ООП: СКАЧАТИ

Вимоги охоплять підготовку фахівців у наступних сферах:

  • Освіта: дошкільна, початкова, середня (за предметними спеціальностями), професійна, спеціальна освіта, освітні науки;
  • Соціально-гуманітарна сфера: фізична культура і спорт, соціальна робота, дитячі та молодіжні служби, організація соціокультурної діяльності, охорона праці, психологія;
  • Медицина й інженерія: медицина, медсестринство, терапія та реабілітація, педіатрія, громадське здоров’я, архітектура, будівництво, біомедична інженерія;
  • Управління: публічне управління та адміністрування.

У межах цих напрямів питання інформаційної, цифрової, фізичної, економічної та суспільної безбар’єрності стануть частиною стандартів освіти.

Ініціатива МОН узгоджується з Національною стратегією зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року. Мета — підготувати нове покоління спеціалістів, здатних не лише працювати у своїй професійній сфері, а й забезпечувати доступність послуг і середовищ для всіх громадян.

Наразі триває оновлення державних стандартів вищої освіти. Це дозволяє закладам інтегрувати інклюзивність на рівні освітніх програм і професійних компетентностей. Уже внесено зміни до частини стандартів (накази МОН № 96 від 26.01.2024 та № 1583 від 29.12.2023).

Таким чином, університети та інші заклади вищої освіти готуватимуть фахівців, які будуть готові створювати доступні сервіси та навчальні середовища, сприяти рівним можливостям і реалізації державної політики інклюзії.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282521

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
80

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110468

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді