Нова профільна школа, скасування наказу №1112 та STEM-лабораторії: МОН звітує про ключові рішення літа
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
Міністерство освіти і науки України оприлюднило дайджест про розвиток середньої освіти, де зібрані ключові результати роботи за літо та завдання на вересень 2025 року.
🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.
Серед головних досягнень
- затверджено концепції освітніх галузей у межах політики «Освіта для життя»;
- завершено громадське обговорення оновленого Державного стандарту початкової освіти;
- розпочато обговорення концептуальних засад професійного зростання педагогів;
- скасовано наказ №1112 та вилучено окремі положення з наказу №1115;
- ухвалено зміни до постанови про кадровий резерв педагогів;
- затверджено порядок визнання результатів навчання, здобутих за кордоном;
- оновлено типові освітні програми для учнів із тимчасово окупованих територій та для дітей, що перебувають за кордоном;
- ухвалено нову Типову освітню програму для старшої школи — ключовий документ для реформи «Профільна школа»;
- проведено навчання супервізорів предмета «Захист України».
Окрім того, 21 серпня відбулася щорічна конференція «Серпнева-2025», де презентували підсумки та пріоритети освітньої політики на 2025/2026 навчальний рік.
Серед ключових напрямів роботи:
- розвиток дистанційної освіти та унормування нових положень;
- створення безпечних умов: до кінця 2025 року планують збудувати ще 156 підземних шкіл-укриттів;
- підтримка учнів за кордоном — запроваджено порядок визнання оцінок, отриманих у закордонних школах, та додаткові години українознавчого компонента;
- запуск цифрової платформи «Освіта для життя» з інтерактивними інструментами для педагогів;
- модернізація старшої школи — субвенції на обладнання кабінетів і STEM-лабораторій, пілотування з 2026/2027 навчального року;
- посилення предмета «Захист України», зокрема збільшення обов’язкових годин та створення методичних рекомендацій для вчителів.
У МОН наголошують, що всі реформи взаємопов’язані та спрямовані на формування цілісної системи середньої освіти — сучасної, безпечної та практично орієнтованої.