Нова профільна школа, скасування наказу №1112 та STEM-лабораторії: МОН звітує про ключові рішення літа

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН підсумувало літні результати та представило плани на новий навчальний рік

МОН презентувало дайджест розвитку середньої освіти

Міністерство освіти і науки України оприлюднило дайджест про розвиток середньої освіти, де зібрані ключові результати роботи за літо та завдання на вересень 2025 року.

🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.

Серед головних досягнень

  • затверджено концепції освітніх галузей у межах політики «Освіта для життя»;
  • завершено громадське обговорення оновленого Державного стандарту початкової освіти;
  • розпочато обговорення концептуальних засад професійного зростання педагогів;
  • скасовано наказ №1112 та вилучено окремі положення з наказу №1115;
  • ухвалено зміни до постанови про кадровий резерв педагогів;
  • затверджено порядок визнання результатів навчання, здобутих за кордоном;
  • оновлено типові освітні програми для учнів із тимчасово окупованих територій та для дітей, що перебувають за кордоном;
  • ухвалено нову Типову освітню програму для старшої школи — ключовий документ для реформи «Профільна школа»;
  • проведено навчання супервізорів предмета «Захист України».

Окрім того, 21 серпня відбулася щорічна конференція «Серпнева-2025», де презентували підсумки та пріоритети освітньої політики на 2025/2026 навчальний рік.

Серед ключових напрямів роботи:

  • розвиток дистанційної освіти та унормування нових положень;
  • створення безпечних умов: до кінця 2025 року планують збудувати ще 156 підземних шкіл-укриттів;
  • підтримка учнів за кордоном — запроваджено порядок визнання оцінок, отриманих у закордонних школах, та додаткові години українознавчого компонента;
  • запуск цифрової платформи «Освіта для життя» з інтерактивними інструментами для педагогів;
  • модернізація старшої школи — субвенції на обладнання кабінетів і STEM-лабораторій, пілотування з 2026/2027 навчального року;
  • посилення предмета «Захист України», зокрема збільшення обов’язкових годин та створення методичних рекомендацій для вчителів.

У МОН наголошують, що всі реформи взаємопов’язані та спрямовані на формування цілісної системи середньої освіти — сучасної, безпечної та практично орієнтованої.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
257

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54174

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
736

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110987

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді