Як створили безпечні умови для діяльності чергової групи: алгоритм
У нашому дитсадку працює чергова група, яку відвідують діти 3—6 років. До відновлення діяльності закладу готувалися ретельно, продумували всі кроки, щоб убезпечити учасників освітнього процесу. Радо поділюся нашим алгоритмом.
Видали наказ про відновлення діяльності закладу
Наказ видали на підставі наказу управління освіти. У ньому прописали завдання, які потрібно було виконати.
Основні завдання щодо відновлення діяльності закладу
- обстежити територію та приміщення закладу;
- повідомити працівників про відновлення діяльності закладу;
- опитати батьків щодо потреби у відвідуванні дитиною закладу;
- визначити кількість груп, дітей у них і працівників, які у них працюватимуть;
- провести ревізію продуктів харчування та продовольчої сировини;
- замовити продукти харчування;
- розробити алгоритм дій працівників за сигналу повітряної тривоги;
- переглянути чинні інструкції з безпеки на їх актуальність з огляду на воєнний час;
- провести з працівниками інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, цивільного захисту;
- відпрацювати план дій у разі виникнення небезпеки;
- внести зміни до плану роботи закладу на рік;
- обговорити з педагогами умови організації освітнього процесу в умовах воєнного стану.
Скористайтеся шаблоном заяви для батьків, який розробили у вінницькому закладі дошкільної освіти.
Обстежили приміщення та територію
Під час призупинення діяльності закладу ми організовували чергування у закладі. Щодня оглядали територію та приміщення. Не зважаючи на це, перед відкриттям чергової групи постійно діюча технічна комісія, яку створили відповідно до наказу, комплексно оглянула територію закладу, усі приміщення. Склали відповідний акт.
3. Визначили кількість працівників, які працюватимуть з дітьми чергової групи
Провели онлайн засідання педагогічної ради. Педагогічна рада ухвалила рішення, що з дітьми чергової групи працюватиме два вихователі та два помічники вихователів. Ухвалили, що на кожного дорослого має бути не більше чотирьох дітей.
Розподілили обов’язки між іншими працівниками та склали план комунікації.
4. Розробили алгоритм дій працівників у разі повітряної тривоги
На кожну ситуацію розробили алгоритми дій. Алгоритм дій працівників у разі сигналу повітряної тривоги розробляли з урахуванням того, що у закладі є найпростіше укриття — підвальне приміщення.
Також поінформували вихователів, помічників вихователів групи та інших працівників про заздалегідь погоджений маршрут переходу в укриття дітей та працівників.
Провели тренування
Після того, як працівники вивчили алгоритм дій у разі повітряної тривоги, провели практичне тренування. Змоделювали ситуацію, коли звучить повітряна тривога, та виконали усі дії, що передбачили в документі. Практично закріпили знання в реальних ситуаціях, на жаль, непоодиноких.
Після тренування дорослих провели навчальні тренування з дітьми, щоб автоматизувати навички.
Визначили відповідального за інформування
Домовилися, що у разі повітряної тривоги відповідальна особа повідомляє вихователів про це на випадок, якщо вони не почули.
Укомплектували «тривожний рюкзак»
У разі повітряної тривоги, ідучи в укриття, помічник вихователя має взяти з собою «тривожний рюкзак». У ньому є:
- аптечка із препаратами для надання першої медичної допомоги;
- засоби гігієни — серветки, рушники;
- ємність із чистою водою, яку замінюємо щоденно.
Облаштували ігровий осередок в укритті
Окрім необхідних меблів, рушників, ковдр в укритті, облаштували ігровий куточок. У ньому для дітей є дитячі книжки, іграшки, олівці, розмальовки.
Скільки часу дітям та працівникам закладу доведеться перебувати в укритті — передбачити неможливо. Тому подбали про те, щоб в укритті був мінімальний набір для забезпечення життєвих потреб для дітей і працівників.