Оновлені рекомендації МОЗ для шкіл
Відповіді на анкети надали 238 277 осіб, з них:
- 114 256 батьків;
- 84 056 учнів;
- 35 031 учителів;
- 4151 директорів шкіл;
- 733 засновників шкіл.
Про готовність шкіл до 2020/2021 навчального року
Про цілковиту готовність шкіл заявила половина засновників і директорів (45% і 50% відповідно). На думку 71% директорів, засновники задовольняють основні потреби щодо матеріально-технічної бази шкіл, 13% — не задовольняють і тих.
Водночас більшість директорів вважають, що правила епідемічної безпеки під час перебування у школах будуть забезпечені (38%) або забезпечені частково (55%). Так само 50% учителів вважають, що здебільшого зможуть забезпечити дотримання правил епідемічної безпеки під час уроків, а 33% впевнені у цьому.
Школи спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу, зокрема залучаючи батьків та учнів, могли б ефективніше розв’язувати проблемні питання діяльності закладу. Однак 40% і батьків, і учнів вказали, що їхню думку враховують частково, а 16% батьків та 33% дітей відповіли, що їх взагалі не залучають до розв’язування шкільних питань. Водночас 9% батьків і 19% учнів не беруть участь у розв’язуванні питань діяльності закладу освіти.
Директор київської школи поділилася досвідом, як налагодила співпрацю з батьками і як зробила так, щоб вони приходили в школу не примусово, а за власним бажанням.
Про організацію освітнього процесу
На запитання щодо організації освітнього процесу в умовах пандемії більшість директорів закладів освіти (67%) схиляється до поєднання очного та дистанційного навчання, натомість лише 33% батьків і 26% учнів схвально відповіли на це запитання.
До навчання у дві зміни готові 40% батьків, 36% учнів та лише 9% директорів шкіл.
Школою задоволені 56% батьків і 62% дітей, здебільшого задоволені 34% та 27% відповідно. Втім, більшість батьків (66%) та учнів (52%) зазначили, що під час дистанційного навчання якість знань погіршилася. На аналогічне запитання на початку загальнонаціонального карантину (квітень 2020 року) лише 14% дітей визнали, що якість їхніх знань погіршилася.
Директори шкіл вказали, що до ймовірного запровадження дистанційного навчання проведено належну підготовку всіх учителів (19%) та вчителів, які цього потребували (46%). Водночас 76% педагогів зазначали, що підвищували рівень володіння технологіями дистанційного навчання шляхом самоосвіти.
Також результати опитування свідчать, що директори шкіл на пропозиції вчителів щодо поліпшення освітнього середовища класу реагують позитивно (71%).
Про внутрішню систему забезпечення якості освіти
Служба поцікавилася, на якому етапі розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти у школах (далі — внутрішня система).
Більшість директорів засвідчили, що роботу розпочато (47%), зокрема:
- розроблене (24%) і затверджене (18%) Положення про внутрішню систему;
- проведене самооцінювання якості освітньої діяльності (11%).
На думку вчителів, у їхніх школах розпочато формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (47%) або розпочато частково (37%). Натомість 12% педагогів не поінформовані про формування внутрішньої системи, а 4% відповіли, що такої роботи не розпочато.
У результаті опитування визначено три ключових чинники якості освіти:
- взаємодія учасників освітнього процесу;
- висококваліфіковані педагогічні кадри;
- ефективне управління школою.
Деталізовані результати опитування за категоріями респондентів наведено нижче.