Ефективна проєктна робота: як забезпечити
Найсмачніше — переможців і дипломантів — залишу на десерт. Спочатку нагадаю, за якими критеріями конкурсна комісія оцінювала роботи учасників:
- новизна, актуальність, системність, оригінальність;
- практична значимість;
- технологічна можливість упровадити в різних закладах освіти;
- культура оформлення конкурсної роботи — глибина розкриття теми; структурованість, логічність і технологічна грамотність матеріалів; доцільність використання термінології; простота викладу тощо.
Відповідно до цих критеріїв конкурсна комісія розробила шкалу оцінювання. За нею виставляла бали учасникам конкурсу — від одного до п’яти. Звісно, переможці — ті, хто отримав п’ять балів! Щиро вітаємо вас!
Застосуйте проєктно-дослідницькі прийоми, щоб мотивувати учнів самостійно шукати й аналізувати інформацію з цікавих для них тем.
ПЕРЕМОЖЦІ
І місце — Юлія Коваленко, заступник директора з НВР, Світлана Стьопочкіна, Лілія Бутенко, Галина Криса, Тетяна Пустовіт, учителі початкових класів Дружківської загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області
ІІ місце — Ірина Калініч, заступник директора з навчально-виховної роботи Новодонецької загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів № 16 Добропільської міської ради Донецької області
ІІІ місце — Людмила Гнилицька, методист з початкової освіти методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради Донецької області
Не знайшли свого прізвища серед переможців? Не засмучуйтеся! Перевірте список дипломантів. Можливо, вам дісталося це почесне звання. Знайшли? Вітаємо! Відзнака «дипломант» означає, що до перемоги вам не вистачило зовсім трішки. Не зупиняйтеся на досягнутому!
→ Ознайомлення учнів зі школою
ДИПЛОМАНТИ
Ірина Давидова, вчитель англійської мови Сумського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І ступеня — дошкільний навчальний заклад № 9 «Веснянка»
Олена Деменко, вчитель початкових класів Новодонецької загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів № 16 Добропільської міської ради Донецької області
Тетяна Лагойко, учитель початкових класів Водянської загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів № 11 Добропільської міської ради Донецької області
Валентина Орел, вихователь Комунального закладу «Сахновщинський навчально-реабілітаційний центр» Харківської обласної ради Харківської області, смт Сахновщина
Любов Ступак, вчитель початкових класів Білозерської загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів № 18 Добропільської міської ради Донецької області, м. Білозерське
Не знайшли в обох списках своє прізвище? Не вважайте, що програли! Перемога над собою, своїми страхами, лінню — найцінніший здобуток у професійному конкурсі. Ви не були байдужими, наважилися й спробували щось нове! А щоб наступного разу не повторили ті самі помилки, проаналізуємо найпоширеніші за результатами конкурсу.
1. Не потрапили в тему. Завдання конкурсу — перевірити, як учасники можуть креативно опрацювати й подати інформацію. Нова українська школа — це нестандартний підхід, креатив, простота викладу й універсальність реалізації. Натомість цитувати нормативні документи, посилатися на загальновідомі джерела, факти й цитати означає не потрапити в контекст методичної статті про НУШ.
2. Узялися за кілька тем водночас. У декого з учасників спрацювало правило «що більше, то ліпше». Так робити не можна. Тим паче, якщо у заявці вказували лише одну тему. Що довше конкурсна комісія перевіряла стоси матеріалів і вишукувала в них зв’язок із темою, то швидше зменшувалися шанси учасника на перемогу. Наступного разу дотримуйтеся правила «Ліпше 3 сторінки по темі, ніж 33 про все потроху».
3. Розкривали тему поверхнево. Дехто з учасників лише перелічив нетрадиційні форми роботи. Запам’ятайте — усе цікаве, оригінальне потрібно описувати! Як же конкурсна комісія оцінить ваші старання? Усі ілюстрації, які доповнюють тему, також потрібно описувати й пояснювати. Інакше — це просто картинки.
4. Запозичили матеріали з інтернету. Одна з вимог до конкурсної роботи — авторські напрацювання. Конкурсна комісія спеціальною програмою перевірила роботи учасників на плагіат. Прикро, але програма показала, що в кількох роботах текст неунікальний.
5. Виклали інформацію хаотично. На конкурс надійшло багато робіт зі сценаріями заходів. Однак у сценарії мають бути інтрига в сюжеті, розвиток подій, послідовність, логічність смислових переходів. Рекомендуємо наступного разу, перш ніж надсилати роботу на конкурс, перечитати кінцевий варіант «очима читача» — абстрагуватися від думки, що то ваш текст. Тоді й помітите всі прогалини.
Дякую усім учасникам конкурсу за активність! Переможці отримають подарунки, дипломанти будуть відзначені почесними дипломами. А автори найцікавіших конкурсних робіт стануть авторами улюбленого професійного видання — журналу «Заступник директора школи».
Ірина ЛАХНЕКО, головний редактор журналу «Заступник директора школи»