При цьому важливою умовою є цільове використання набутих ресурсів.
Фандрейзинг (від англ. fundraising — збір коштів) — це система дій, спрямованих на залучення ресурсів (фінансових, матеріальних, науково-технічних, інформаційних, кадрових, часових тощо), необхідних для реалізації конкретного проекту.
Нюанси фандрейзингу
Отримання ґранту навчальним закладом значно залежить від особистості фандрейзера (або управителя/менеджера з фандрейзингу). Адже в цій сфері діяльності унікальність чи суспільна корисність ідеї не є абсолютною запорукою успіху проекту.
Натомість важливо, щоб менеджер зумів:
- провести якісний аналіз ринку
- обрати «правильну» ідею для майбутнього проекту
- ефективно спланувати роботу
- дібрати команду професіоналів, синергічний ефект діяльності якої забезпечить перемогу в конкурсі проектів (програм).
Ефективне управління — а особливо планування — процесом фандрейзингу дасть змогу навчальному закладу втілити свою унікальну ідею в життя і вивести на якісно новий рівень співпрацю з донором — благодійним фондом, державною чи приватною організацією, меценатом.
Фандрейзинг провадять у кілька стадій:
передпроектна |
| |
ініціювання |
| |
планування |
– часові параметри – людські ресурси – обсяг коштів на реалізацію | |
реалізація |
| |
завершення |
|
Вітчизняні особливості
До фандрейзингу в Україні досі ставляться з деякою обережністю, це ще не мейнстрім, як у країнах Заходу.
Здебільшого навчальні заклади обирають стратегію гнучкого реагування на потенційні можливості. Тобто, маючи намір отримати донорську допомогу на реалізацію певного завдання, керівництво закладу:
- аналізує спершу інформацію про представлені на ринку пропозиції від ґрантодавців
- підлаштовує чи розробляє власний проект, орієнтуючись на вимоги донора.
Методи реалізації обраної стратегії навчальним закладом можуть бути:
інтенсивні |
| |
екстенсивні |
|
На Заході ж ситуація кардинально протилежна: більшість закладів орієнтуються на власну ідею, а не на можливості. Адміністратори дошкільної та шкільної освіти постійно моніторять ринок, шукаючи конкурси в галузі, що максимально близька до їхнього проекту, — і подають заявки.