Що в Положенні про освітній округ та опорний заклад

Кабмін України доповнив Положення про освітній округ і опорний заклад освіти, які узгоджують документ із чинним законодавством. Що передбачено Положенням - пригадуємо у статті

Позапланові перевірки шкіл: ПІДГОТУВАТИСЯ

Зміни виконані з метою усунути неузгодженості між законами «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та чинним Положенням про освітній округ і опорний заклад освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів від 19 червня 2019 року №532.

Насамперед, законодавство України не передбачає існування освітніх округів та повноважень Уряду щодо затвердження положення про них. Проте зміни не стосуються питань місцевого самоврядування та територіальних громад, а також розвитку на місцевому та регіональних рівнях.

Відповідно до змін, засновник присвоює закладу загальної середньої освіти статус опорного за результатами конкурсу, проведеного згідно із затверджених ним умов.

Освітній процес у опорному закладі освіти та його філіях організовується відповідно до освітньої програми (освітніх програм) опорного закладу освіти.

Засновник опорного закладу забезпечує транспортування здобувачів освіти, педагогічних працівників (за потреби) до закладу й у зворотному напрямку відповідно до законодавства.

Відповідно до Положення засновником освітнього округу та опорного закладу може стати сільська, селищна, міська рада об’єднаної територіальної громади, районна рада.

Конкурс на посаду директора: роз’яснення МОН

Положення про освітній округ та опорний заклад: кого залучати

До діяльності освітнього округу відповідно до рішення засновника можуть залучати інклюзивно-ресурсні центри, міжшкільні ресурсні центри та будь-які інші юридичні особи, їх відокремлені підрозділи.

Засновники суб’єктів, що входять до освітнього округу, укладають між собою цивільно-правові угоди.

Що в основі освітнього округу

Мета освітнього округу

Створити єдиний освітній простір та безпечне освітнє середовище, забезпечити рівний доступ до здобуття якісної освіти, створити умови для здобуття повної загальної середньої освіти, шляхом проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти.

Завдання освітнього округу

Створити безпечне освітнє середовище, сконцентруватися на ефективному використанні наявних ресурсів, спрямувати їх на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створити єдину систему виховної роботи.

Новим освітнім простором передбачено:

  • створити мотивуючий простір, застосувати новітні технології дизайну, архітектури будівель та споруд;
  • забезпечити енергоефективність будівель закладів освіти;
  • забезпечити створення інклюзивного освітнього та безперешкодного середовища для осіб з особливими освітніми потребами;
  • створити умови для здобуття освіти із застосуванням новітніх інформаційно-комунікаційних засобів та технологій;

Що в основі опорного закладу

Для утворення опорного закладу освіти засновник має:

  • проаналізувати рівень матеріально-технічного забезпечення та кадрового потенціалу закладів освіти, культури, фізичної культури і спорту, що належать до сфери його управління, з урахуванням методичних рекомендацій МОН та Мінрегіону.
  • вивчити стан впровадження профільної середньої освіти у закладах освіти та якість надання освітніх послуг;
  • спланувати витрати на зміцнення матеріально-технічної бази опорних закладів освіти та їх філій, створення в них нового освітнього простору;
  • провести інформаційно-роз`яснювальнe роботe серед громадськості щодо утворення опорних закладів

Кількість здобувачів освіти опорного закладу повинна становити не менш як 200 осіб.

⚓Маєте організувати підвезення до закладу освіти? Дізнайтеся, як

Укласти договір про спільну діяльність

Співзасновники укладають договір про утворення опорного закладу освіти, де зазначають:

  • особливості організації освітнього процесу в опорному закладі;
  • порядок організації підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання;
  • питання забезпечення сучасною матеріально-технічною базою опорного закладу освіти та його філій;

Крім того, у новій редакції Положення розкрито питання міжнародного співробітництва у сфері загальної середньої освіти. Відтак, опорний заклад освіти може укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді