Ефективна організація підвезення учнів — одна з багатьох деталей у процесі оптимізації шкільної мережі об’єднаних територіальних громад.
Реалізація плану підвезення учнів
В Україні є різні підходи та стратегії щодо розроблення плану підвезення серед об’єднаних територіальних громад.
Зазвичай, процес реалізації плану підвезення учнів до закладів освіти реалізується так:
№ | Завдання | Шляхи вирішення |
1. | Оцінка відповідальними працівниками системи освіти в ОТГ реальної потреби в підвозі учнів | Потрібно скласти приблизний список учнів, педагогів та працівників з обслуговування ЗЗСО, які потребують підвезення Надалі список потрібно буде уточнювати і коригувати |
2. | Формування мережі руху шкільних автобусів | Розробіть маршрути руху шкільних автобусів із зазначенням:
|
3. | Гарантування безпечного проїзду учнів у шкільних автобуса | Аби зробити процес поїздки, висадки та посадки учнів та працівників безпечним, потрібно проводити з ними:
|
4. | Контроль за безпекою проїзду до закладу освіти |
|
5. | Технічне забезпечення | Постійно контролюйте:
|
6. | Розробка та впровадження програми «Шкільний автобус» | За ефективного виконання означених вище кроків останнім буде затвердження та реалізація на практиці програми «Шкільний автобус» для всієї ОТГ |
Здебільшого органи управління освітою ОТГ забезпечують підвезення учнів одним зі способів:
- власним автобусним парком громади
- з використанням пасажирського транспорту місцевих підприємців чи АТП.
Є приклади, коли застосовують одночасно обидва підходи. Критеріями вибору способу перевезення мають бути:
- результат аналізу ситуації щодо безпеки підвезення учнів до закладів освіти
- забезпечення регулярності підвезень за різних погодних умов
- наявність місцевих сертифікованих постачальників транспортних послуг
- обсяги витрат із місцевого бюджету тощо.
- Повноваження ОТГ у сфері освіти: законодавство
- Оптимізація шкільної мережі: 5 семимильних кроків
- Ефективне управління освітою в ОТГ: Початок
- Створення системи управління освітою ОТГ
Підвезення учнів до шкіл різних громад
Проблему забезпечення підвозу учнів до шкіл різних громад вирішують шляхом:
- спільного складання маршрутів руху автобусів та затвердження видатків на їхнє обслуговування за рахунок коштів, передбачених плановими бюджетними коштами на поточний рік для бюджету об’єднаних територіальних громад і районів
- або через організацію самостійного підвезення.
Для цього потрібно передати шкільні автобуси на баланс ОТГ. З цією метою обов’язково отримайте дозволи відповідних органів влади або укладіть договори щодо зберігання з подальшим використанням транспортних засобів.
⇒ Які вимоги до шкільних автобусів
⇒ Перевезення організованих груп дітей
Виходячи із проведеного ґрунтовного аналізу існуючої системи освіти в ОТГ, розробіть для кожного закладу інформаційну пам’ятку.
Схема перевезення (маршрути, зупинки, кількість учнів на кожній ділянці подорожі, час прибуття та відправлення) має бути представлена одночасно через два способи:
- карта з чітко визначеною схемою
- таблиця для простішого здійснення розрахунків і порівнянь.
Обидва способи дадуть змогу застосовувати цю інформацію для планування маршрутів при можливих змінах у шкільній мережі надалі.
У таблиці для кожного автобусного маршруту необхідно вказати:
- зупинки автобуса
- кількість учнів, які сідають в автобус дорогою до школи або виходять з автобуса дорогою додому на кожній зупинці
- час поїздки між зупинкам
- час, коли учні мають бути на своїх зупинках, щоб вчасно дістатися школи (наприклад, о 8:30 ранку).