Підвезення учнів до школи в ОТГ

Дієва система шкільного підвезення, якщо вона дійсно враховує всі необхідні фактори — відстані, кількість учнів, напрями маршрутів, економію пального, оренду транспорту тощо — може стати ефективним чинником поліпшення фінансової системи в освітній сфері ОТГ

Ефективна організація підвезення учнів — одна з багатьох деталей у процесі оптимізації шкільної мережі об’єднаних територіальних громад.

З ресурсу Децентралізація

Огляд законодавства та особливості організації підвезення школярів підготував Дмитро Якимчук, відділ секторальних реформ Південно-Східного регіонального офісу U-LEAD з Європою:

Реалізація плану підвезення учнів

В Україні є різні підходи та стратегії щодо розроблення плану підвезення серед об’єднаних територіальних громад.

Зазвичай, процес реалізації плану підвезення учнів до закладів освіти реалізується так:

Завдання

Шляхи вирішення

1.

Оцінка відповідальними працівниками системи освіти в ОТГ реальної потреби в підвозі учнів

Потрібно скласти приблизний список учнів, педагогів та працівників з обслуговування ЗЗСО, які потребують підвезення

Надалі список потрібно буде уточнювати і коригувати

2.

Формування мережі руху шкільних автобусів

Розробіть маршрути руху шкільних автобусів із зазначенням:

  • кілометражу
  • часу приїзду та відправлення
  • кількості зупинок тощо

3.

Гарантування безпечного проїзду учнів у шкільних автобуса

Аби зробити процес поїздки, висадки та посадки учнів та працівників безпечним, потрібно проводити з ними:

  • інструктажі
  • консультації
  • зустрічі

4.

Контроль за безпекою проїзду до закладу освіти

  • призначте відповідального за дотримання правил техніки безпеки під час руху шкільних автобусів
  • розробіть орієнтовні вимоги до шоферів та пасажирів
  • регулярно призначайте чергових на кожному маршруті тощо

5.

Технічне забезпечення

Постійно контролюйте:

  • стан техніки
  • забезпеченість паливно-мастильними матеріалами
  • забезпеченість запчастинами
  • забезпеченість іншими супутніми предметами

6.

Розробка та впровадження програми «Шкільний автобус»

За ефективного виконання означених вище кроків останнім буде затвердження та реалізація на практиці програми «Шкільний автобус» для всієї ОТГ

Здебільшого органи управління освітою ОТГ забезпечують підвезення учнів одним зі способів:

  • власним автобусним парком громади
  • з використанням пасажирського транспорту місцевих підприємців чи АТП.

Є приклади, коли застосовують одночасно обидва підходи. Критеріями вибору способу перевезення мають бути:

  • результат аналізу ситуації щодо безпеки підвезення учнів до закладів освіти
  • забезпечення регулярності підвезень за різних погодних умов
  • наявність місцевих сертифікованих постачальників транспортних послуг
  • обсяги витрат із місцевого бюджету тощо.


Підвезення учнів до шкіл різних громад

Проблему забезпечення підвозу учнів до шкіл різних громад вирішують шляхом:

  • спільного складання маршрутів руху автобусів та затвердження видатків на їхнє обслуговування за рахунок коштів, передбачених плановими бюджетними коштами на поточний рік для бюджету об’єднаних територіальних громад і районів
  • або через організацію самостійного підвезення.

Для цього потрібно передати шкільні автобуси на баланс ОТГ. З цією метою обов’язково отримайте дозволи відповідних органів влади або укладіть договори щодо зберігання з подальшим використанням транспортних засобів.

⇒ Які вимоги до шкільних автобусів

⇒ Перевезення організованих груп дітей

Виходячи із проведеного ґрунтовного аналізу існуючої системи освіти в ОТГ, розробіть для кожного закладу інформаційну пам’ятку.

Зміст пам'ятки щодо підвезення учнів

  • маршрути перевезення учнів та педагогів
  • час від’їзду від кожної із зупинок та приїзду до неї шкільного автобуса
  • кількість дітей, які від’їжджають від кожної автобусної зупинки
  • кількість посадкових місць у шкільному автобусі
  • якість доріг, якими рухається шкільний автобус

Схема перевезення (маршрути, зупинки, кількість учнів на кожній ділянці подорожі, час прибуття та відправлення) має бути представлена одночасно через два способи:

  • карта з чітко визначеною схемою
  • таблиця для простішого здійснення розрахунків і порівнянь.

Обидва способи дадуть змогу застосовувати цю інформацію для планування маршрутів при можливих змінах у шкільній мережі надалі.

У таблиці для кожного автобусного маршруту необхідно вказати:

  • зупинки автобуса
  • кількість учнів, які сідають в автобус дорогою до школи або виходять з автобуса дорогою додому на кожній зупинці
  • час поїздки між зупинкам
  • час, коли учні мають бути на своїх зупинках, щоб вчасно дістатися школи (наприклад, о 8:30 ранку).


зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді