Педагогічна інтернатура — це форма післядипломної педагогічної освіти, яка передбачає систематичну роботу педагогічного працівника над формуванням та вдосконаленням власної педагогічної майстерності впродовж першого року професійної діяльності під керівництвом досвідченого педагога-наставника.
Тлумачення з Концепції розвитку педагогічної освіти
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Як відбуватиметься педагогічна інтернатура
Педагогічна інтернатура є початком професійної діяльності педагога і супроводжується комплексом спеціальних заходів задля сприяння «входженню» працівника в професію.
Тож після завершення навчання особа, яка вперше обійняла педагогічну посаду, проходитиме педагогічну інтернатуру у статусі педагога-стажиста.
Молодому педагогу допомагатиме досвідчений наставник тої самої або спорідненої спеціальності з того самого або іншого закладу освіти.
Програма наставництва
Наставник спільно з педагогом-стажистом розроблять програму наставництва, передбачивши у ній різні форми професійного розвитку (зокрема, взаємне відвідування занять, опрацювання відповідної літератури, коучинг тощо).
До розроблення програми можна залучати науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти.
Приклад оформлення положення про наставництво
Сертифікація педагогічної інтернатури
Особі, яка успішно завершить педагогічну інтернатуру, заклад освіти — дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної, професійно-технічної, спеціалізованої, фахової передвищої — видасть сертифікат установленого зразка.
Сертифікат про успішне завершення педагогічної інтернатури — необхідна умова для просування особи формальними етапами професійного розвитку (у вигляді кваліфікаційних категорій, звань, посад тощо).
⇒ Індивідуальний маршрут професійного розвитку педагога
Сертифікація педагогічних працівників — офіційно