Цирк приваблює та захоплює дітей в усьому світі. Виступи клоунів, жонглерів, акробатів, дресированих тварин — для дітей це справді незабутнє свято. Як, власне, й Новий рік — найчарівніше свято року, від якого діти завжди чекають чогось особливого та несподіваного. То чому б не об’єднати ці дві найулюбленіші дітьми речі і не перетворити новорічне свято на яскраве циркове шоу з піснями, таночками та захопливими іграми? Тим паче, що діти не лише спостерігатимуть за перебігом подій, а й самі стануть цирковими артистами.
У запропонованому сценарії для кожної дитини знайдеться роль.
А перед тим...
«Цирк запалює новорічні вогні»
Сценарій для дітей середнього та старшого дошкільного віку
РЕКВІЗИТ | МУЗИЧНИЙ МАТЕРІАЛ | ||
|
|
| |
|
| ||
|
| ||
|
|
| |
|
| ||
|
|
| |
|
| ||
|
| ||
|
| ||
|
| ||
|
| ||
|
| ||
|
| ||
| ДІЙОВІ ОСОБИ: | ||
|
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
Інші сценарії новорічного свята
Діти заходять до святково прикрашеної музичної зали і виконують пісню «Прийшла зима», слова Валентина Лагоди, музика Віталія Кирейка. Після виконання пісні діти сідають на свої місця.
Музичний керівник:
Новорічне свято вже прийшло до нас,
Карнавал веселий розпочати час!
Малята, ви готові розпочати свято?
Діти:
Так!
Музичний керівник:
А співати гарно вмієте?
Хоровод вести зумієте?
А вірші учити не втомилися?
А дива творити навчилися?
Діти (разом):
Які дива?
Музичний керівник:
Наприклад, щоб цукерочки з’явилися?
Або щоб ми у цирку опинилися?
Діти (розгублено):
Ні, не вміємо…
Музичний керівник:
А хто із казкових героїв уміє робити різні дива?
Діти:
Чарівник, Фея!
Музичний керівник:
Щоб на святі відбулися справжні дива,
Є у мене для вас таємниця одна…
Нещодавно я з Феєю зустрілася,
Вона зі мною розговорилася.
Сказала, що має дарунок для вас,
Який звеселить в новорічний час —
Ось ці мандаринки смачні й золотисті!
Тепер ми із вами повинні їх з’їсти.
Музичний керівник бере тацю з мандаринками і несе її дітям. Кожен з дітей бере одну частку мандаринки з таці і з’їдає її.
Музичний керівник:
Мандаринки усі скуштували,
А чарівні слова не сказали.
Нумо, діти, разом:
Музичний керівник і діти (разом):
Феє чарівна, прийди до нас на свято!
Чудес принеси нам багато-багато!
Звучить музика легкого, примхливого характеру. До музичної зали заходить Фея.
Фея:
В казковому палаці гуляла,
Дива у мішечок збирала.
Раптом чую — хтось мене гукає,
На свято новорічне закликає…
Мішечок з чудесами прихопила
І на свято до вас поспішила!
Музичний керівник:
Діти люблять веселощі, сміх,
Готові вони до чудових утіх!
Фея:
У світі чарівного є так багато!
Нумо, діти, разом загадайте —
Де будемо Новий рік святкувати?
Діти (разом):
У цирку!
Фея:
Згода! Опинимось там за хвилинку!
Зараз загляну я в свою торбинку…
Фея дістає зі своєї торбинки перо «Жар-Птиці».
Музичний керівник:
Жар-Птиці перо незвичайне, малята, —
Допоможе нам в цирку гуртом побувати!
Колишися, перо, загадково,
Нехай з’явиться цирк тут чудовий!
Фея помахує пером «Жар-Птиці». Починає звучати фонограма «Цирковий марш», і до музичної зали заходять клоун Боня і клоунеса Соня.
Боня:
Що за шум? Що за гам?
Справжній, справжній тарарам!
Соня:
Привіт усім-усім!
І дорослим, і малим!
Чи зручненько посідали?
Бо, дивіться, щоб не впали!
Боня:
Ви нас до себе викликали?
Музичний керівник:
Викликали — й тебе, Боню,
І тебе, весела Соню,
Щоби ви нас розважали
Та з нами Новий рік стрічали!
Боня:
Як цікаво! Починаймо!
Свято я розпочинаю!
Соня:
Нема совісті у тебе,
Мені розпочинати треба!
Соня і Боня сперечаються, хто розпочинатиме свято, але зрештою вирішують зробити це разом.
Соня і Боня (разом):
Один, два, три, чотири, п’ять —
Будем Новий рік стрічать!
Один, два, три, чотири, п’ять —
І співать, і танцювать!
Соня і Боня пропонують дітям пограти у гру «Що відбувається у цирку?».
Гра «Що відбувається у цирку?»
Діти стають кружка. Клоуни Боня і Соня — в центрі кола. Клоуни промовляють текст і роблять відповідні рухи. Діти повторюють ці рухи. Музичний супровід до гри — аудіомонтаж, кожний фрагмент якого відповідає характеру відповідних циркових персонажів.
Соня:
Хай у цирку всі бували,
Та самі не виступали.
Що і як буває там —
Зараз ми покажем вам.
Боня:
Клишоногі ведмежата
Вже виходять виступати,
Всі по сходинках крокують,
Наче лісом всі мандрують. діти зображують ходу ведмедиків
Соня:
Що це? Всі завмерли з жахом!
Та дресирувальник не знає страху —
На нього тигр ричить-гарчить —
Не затихне ні на мить! діти зображують сердитого тигра
Боня:
Мавпенята всі стрибають,
Вправно всіх перекривляють,
Вухо чухають і спинку —
Роблять все це без зупинки! діти зображують мавпенят
Соня:
На арені вже силач
Гирі кидає, мов м’яч,
Важку штангу піднімає,
Мускули перевіряє. діти зображують силачів
Глядачі всі галасують —
І кричать, і аплодують! усі діти аплодують
Після гри діти залишаються стояти кружка.
Боня:
Арена чекає, артисти готові,
Усі їхні виступи будуть чудові,
Кожного зможуть вони здивувати,
Тому поспішайте їм аплодувати!
Діти по черзі розповідають вірші.
Перша Дитина:
Цирк засвічує вогні
Кольорові та ясні,
Чути музику та сміх —
Кличе цирк усіх-усіх!
Друга Дитина:
Лише мить пройде — й вистава
Розпочнеться тут на славу,
Ми побачим силачів,
Що дивують глядачів.
Третя Дитина:
І жонглери, й кошенята,
Й симпатичні цуценята —
Всі уже напоготові,
Номери покажуть нові.
Четверта Дитина:
Наша циркова ялинка
Вже гілками шелестить,
Хоче швидше із гостями
Хороводи поводить.
Соня:
Ялинку теж зі святом привітаємо,
Круг неї в хороводі закружляємо!
Діти водять хоровод навколо ялинки, виконуючи пісню «Ялинка», слова Тамари Коломієць, музика Алли Мігай.
Боня:
Ялинка прибралась до свята,
Запрошує всіх танцювати,
Тому ніжок не шкодуйте
Для ялинки потанцюйте!
Діти виконують танок парами. Після закінчення таночку діти сідають на свої місця.
Соня:
До нас їдуть гості з Франції дальньої —
Два Мушкетери! Прошу, привітаймо їх!
Звучить фонограма іржання коней. У центр музичної зали на конях на паличках «виїжджають» Мушкетери.
Перший Мушкетер:
Цирк новорічний тішить нас,
Ялинка сяє у барвах прикрас,
Веселе, гарне все навкруг,
Цирк для дітей — найкращий друг!
Другий Мушкетер:
Мчимо вперед на кониках своїх,
А слідом вітер гонить білий сніг.
Хай вітер-вітрище свистить і гуде —
Гарцюймо сміливо, ніхто не впаде!
Соня:
Хто із вас, дівчатка, не злякається
Й на мушкетерських конях покатається?
Мушкетери вправні, вмілі,
А іще — галантні й милі!
Соня пропонує дітям пограти в гру-естафету «Мушкетери катають дівчаток».
Гра-естафета «Мушкетери катають дівчаток»
Дівчатка стають у дві команди з однаковою кількістю учасниць. Капітани команд — Мушкетери — на своїх «конях» по черзі катають дівчаток круг ялинки і повертаються назад. Перемагає та команда, капітан якої швидше і галантніше покатає всіх дівчаток.
Після гри на середину музичної зали виходить Боня з обручем у руках і проходжається туди-сюди.
Соня:
Боню, ти заважаєш нам продовжувати циркове шоу!
Якщо у тебе немає номеру, то залиш арену!
Боня (плескає в долоні):
Є у мене номер! Мопсік! Лапсік!
На центр музичної зали по черзі вибігають дві дитини з іграшковими собачками в руках.
Лапсік:
Ми собачки чепурненькі,
Дуже-дуже розумненькі:
Вмієм літери читати,
До п’яти порахувати.
Мопсік:
Окрім того, ми слухняні,
І стрибати дуже вправні,
Нам лиш обруч покажи,
Потім спробуй віджени!
Звучить музика на вибір музичного керівника. Собачки «стрибають» крізь обруч, який тримає Боня.
Боня:
Чотирилапі ці артисти
Наділені чималим хистом!
Крізь обруч спритно як стрибали!
І це ми ще не рахували!
Соня:
Рахувати? Не повірю,
Доки сама не перевірю.
Боня пропонує Собачкам пограти у гру «Ой ля-ля, ті-рі-ді».
Гра «Ой, ля-ля, ті-рі-ді»
Боня і Соня співають кумедну пісеньку, у якій чотири рази повторюється лише одна фраза: «Ой, ля-ля, ті-рі-ді, ой, ля-ля». На четвертому повторі фрази Боня показує Собачкам декілька пальців. Собачки мають сказати «Гав!» стільки разів, скільки Боня покаже пальців.
Соня:
Молодці, собачки славні,
Рахували дуже гарно!
Тепер ідіть відпочивайте,
Нові цифри повивчайте.
Після закінчення гри Собачки йдуть на свої місця. Звучить фонограма нявкання кота.
Боня:
Наступні артисти! Вітаємо їх —
Милих, пухнастих Кошенят циркових!
На центр музичної зали виходять Кошенята.
Перше Кошеня:
З добрим днем, чарівним днем
Циркачів-колег вітаємо,
Подивитися наш виступ
Всіх гостей гукаємо.
Діткам ми несемо втіху,
Море позитиву й сміху!
Друге Кошеня:
На задніх лапках умієм ходити,
Клубочки передніми можем котити.
Третє Кошеня:
Музиканти лиш заграють —
Лапки враз перебирають,
Танцювати любим дуже,
Навіть мишки нам байдужі!
Четверте Кошеня:
Тож не будемо баритись,
Час в таночку покрутитись.
Як скінчимо танцювати —
Можна «Браво!» нам кричати!
Кошенята виконують танок із клубочками. Після таночку глядачі аплодують Кошенятам, і ті йдуть на свої місця.
Соня:
Наступні артистки на вихід чекають,
А їх глядачі вже палко вітають!
На центр музичної зали виходять дві Жонглерки.
Перша Жонглерка:
Ми — жонглерки з моєю сестрою,
Наші руки не знають спокою.
Друга Жонглерка:
Музику просим скоріше вмикати —
Ми вже готові для вас виступати!
Під аудіозапис композиції «Tiкo-Tiкo», музика Зекінья де Абреу, Жонглерки виконують танок із кільцями. Після танцю Жонглерки займають місця серед глядачів.
Соня і Боня кладуть на підлогу два шпагати паралельно один одному. Боня намагається йти по одному з них і зупиняється зі словами «Ой, страшно!». Соня підтримує Боню, Боня йде із заплющеними очима, доки не натрапляє на дітей, які сидять на стільчиках.
Соня:
Щоб ходити по канату,
Треба довго тренуватись!
Подивись-но, Боню, краще
На канатоходок вправних!
На центр музичної зали виходять дві Канатоходки.
Перша Канатоходка:
Ніч чарівна наступає,
З Новим роком цирк вітає!
Тільки-но кульки візьмемо до рук,
Затанцюємо так, що перехоплює дух!
Друга Канатоходка:
До свята цього готувались завзято,
На канаті навчилися ми танцювати.
Дивіться, долонь своїх не шкодуйте,
Майстерності нашій усі аплодуйте!
Під музику на вибір музичного керівника Канатоходки виконують із повітряними кульками танок «на канатах». Після виконання таночку Канатоходки йдуть на свої місця.
Соня:
Виходить тепер на арену силач,
Підкови згинає, немов би калач!
Гучніше крикнемо наше «Ура!» —
В захопленні вся дітвора!
На центр музичної зали виходить Силач.
Силач:
Я відомий всім силач,
Гирі піднімаю —
Вони для мене ніби м’яч,
Яким в футбол я граю.
Під музику бадьорого характеру Силач демонструє свою міць: робить імпровізовану зарядку, піднімає бутафорські гирі та штангу, розриває бутафорський ланцюг. Після цього клоуни запрошують із зали тата Силача і пропонують йому підняти штангу. У тата не зовсім виходить. Потім проводиться змагання з армрестлінгу, у якому Силач перемагає свого тата. Усі аплодують Силачу і кричать «Браво!».
Боня:
Соню, що за шум? Хто там тупоче?
Соня:
Циркові ведмеді виступати хочуть!
На центр музичної зали виходять Ведмеді.
Перший Ведмідь:
Скільки себе пам’ятаю,
Тут у цирку виступаю.
Артисти — тато мій і мама,
У нас своя ведмежа програма.
Другий Ведмідь:
Ми — циркові ведмеді —
Їздимо на велосипеді,
На балалайці граємо,
Завзято виступаємо!
Третій Ведмідь:
Як до лап м’ячі беремо,
То гуртом танок ведемо.
Що поробиш? Ми такі —
Із м’ячем завжди прудкі!
Під аудіозапис «Берлінська полька» Ведмеді танцюють танок з м’ячами.
Після закінчення танцю Боня починає виставляти на «арені» реквізит для виступу Дресирувальника з Тигром. Звучить фонограма ричання тигру.
Соня:
Вміє грізно тигр ричати,
Тільки нас не налякати!
На центр музичної зали виходять Тигр та Дресирувальник і виконують сценку під аудіозапис пісні «Дресирувальник», музика Юрія Малікова та Володимира Преснякова-старшого.
Після того, як Дресирувальник з Тигром залишають «арену», виходить Соня і, походжаючи туди-сюди, змахує довгою блискучою паличкою.
Боня:
Соню, чим ти займаєшся?
Соня:
Я чаклувати навчаюся…
Боня (насмішкувато):
І багато ти вже вмієш?
Соня:
Нічого ти не розумієш!
Я вже одного фокуса навчилася!
Боня:
Ми б на нього подивилися…
Соня (виводить на середину музичної зали Мотрійку):
За мить я зроблю цю маленьку Мотрійку великою!
Мотрійка розкланюється на всі боки, потім йде за ширму, де її садовлять на плечі дорослому і одягають на них таку саму спідничку, як у Мотрійки, тільки довгу, щоб прикрити дорослого. Соня у цей час чаклує.
Ти скоріше виростай,
І великою ставай!
Соня повторює своє «заклинання» декілька разів, на останньому слові піднімає руки високо вгору. Під музику на вибір музичного керівника з-за ширми виходить «велика» Мотрійка.
Мотрійка:
З Новим роком всіх вітаю,
Номер свій розпочинаю.
Всі малята хай встають,
Весело в танок ідуть!
Під музичний супровід Мотрійка грає з дітьми у гру «Якщо весело тобі — роби так» або будь-яку іншу, де Мотрійці не треба ходити, досить рухати лише руками та головою.
Боня:
Фокус твій, Соню, вдався, але ти перестаралася… Після Новорічного свята Мотрійці треба буде сідати до столу, лягати в ліжечко… А в дитсадку немає таких ліжечок та столів…
Соня:
Дійсно! Зараз зроблю так, як було раніше.
Мотрійка йде за ширму, де її знімають з плечей дорослого. Соня у цей час чаклує: «Знову ти ставай малою, ось такою, ось такою…», — і показує руками, якого саме зросту має бути Мотрійка. Після «заклинання» з-за ширми виходить маленька Мотрійка. Усі аплодують Соні й Мотрійці. Мотрійка йде на своє місце.
Соня і Боня (разом):
З Новим роком треба подружити,
Щоб в мирі й щасті рік прожити.
Щоб веселіше його зустрічати,
Треба Діда Мороза гукати!
Соня і Боня пропонують дітям пограти у гру «Хто у гості поспішає?».
Гра «Хто у гості поспішає?»
Соня і Боня по черзі ставлять дітям запитання, відповідь на кожне з яких — «Дід Мороз». Завдання дітей — дзвінко та злагоджено відповідати на запитання клоунів, щоб Дід Мороз почув, що його гукають.
Хто у гості поспішає? — Дід Мороз!
Хто танцює і співає? — Дід Мороз!
Хто розкидав скрізь сніжинки? — Дід Мороз!
Хто мандрує без зупинки? — Дід Мороз!
Хто найвеселіший в світі? — Дід Мороз!
Хто несе дарунки дітям? — Дід Мороз!
Хто вже поруч із садочком? — Дід Мороз!
Погукаємо щомога! — Дід Мороз!
Звучить музика на вибір музичного керівника. До музичної зали заходить Дід Мороз.
Дід Мороз:
Чув, як ви мене гукали,
Знаю — в гості цирк позвали.
Фея:
Твої кроки за віконцем почули
І одразу ми збагнули,
Що до нас уже ідеш,
Свою пісеньку ведеш.
Ми також тебе чекали —
Нову пісеньку вивчали.
Діти разом співають пісню «Дід Мороз», слова і музика Наталії Май.
Дід Мороз:
Новий рік вже наступає,
До гри веселої скликає!
Цирк продовжує виставу,
Тож зберемось на забаву.
Дід Мороз запрошує всіх дітей пограти у гру «Новорічний баскетбол».
Гра «Новорічний баскетбол»
Біля двох стін музичної зали одне навпроти одного стоять великі кошики для іграшок. Діти діляться на дві команди і стають спинами до «свого» кошика. Кожна команда по черзі намагається закинути велику бутафорську сніжку в кошик команди суперників. Дід Мороз виконує роль судді. Перемагає та команда, яка закине в кошик суперників більше сніжок.
Дід Мороз:
Сьогодні свято у цирку незвичне,
А карнавальне, новорічне!
Час вогники на ялинці засвітити.
Один, два, три — починайте горіти!
На ялинці спалахують вогники.
У коло станемо круг ялинки,
Заведемо пісню дзвінко!
Усі діти виконують пісню на вибір музичного керівника і навколо ялинки водять новорічний хоровод.
Дід Мороз:
Доки з вами танцював,
Все ялинку розглядав!
Яка ж вона у вас красива!
Соня:
Так, цю ялинку ми прикрасили,
А ще дві — не встигли… Малята,
Це треба негайно виправляти!
Дід Мороз пропонує пограти у гру «Прикрасимо ялинку».
Гра «Прикрасимо ялинку»
Серед присутніх у залі обирають двох татусів, на яких одягають довгі зелені накидки. Діти діляться на дві команди, кожна з яких має гарно прикрасити свою «ялиночку» за допомогою маленьких іграшок і мішури, кріплячи їх до накидок прищіпками. На голови татусям одягають новорічні ковпачки. У кінці дві команди під музику дружно водять навколо «ялиночок» хоровод.
Боня:
Дідусю, ми для тебе завдання теж приготували!
Дід Мороз:
Бачу-бачу — ви не нудьгували!
Діти (разом):
Діду Морозе, час не гай,
Що ми робим — відгадай!
Звучить аудіозапис гри на сопілці. Усі діти імітують гру на сопілці.
Дід Мороз:
Так молочко малята с чашки випивають!
Соня:
Не вгадав! Це вони на сопілочці грають!
Дід Мороз:
От біда! Не вгадав!
На ній ніколи ж я не грав…
Діти (разом):
Діду Морозе, час не гай,
Що ми робим — відгадай!
Звучить аудіозапис гри на гітарі. Усі діти імітують гру на гітарі.
Дід Мороз:
Це я зможу розгадати —
Чешуть животи малята!
Боня:
Діду Морозе, ти не в ударі —
Це ж так грають на гітарі!
Дід Мороз:
Знов щось дивне загадали,
Із старим пожартували!
Діти (разом):
Діду Морозе, час не гай,
Що ми робим — відгадай!
Звучить аудіозапис скрипкової музики. Усі діти імітують гру на скрипці.
Дід Мороз:
У що це ви, маляти, граєте?
Мене за бороду тягаєте?!
От я вас!
Соня:
Тебе не будем ображати —
Так на скрипці треба грати!
Дід Мороз:
Добре, вірю діткам я…
Яке наступне завдання?
Діти (разом):
Діду Морозе, час не гай,
Що ми робим — відгадай!
Звучить аудіозапис фортепіанної музики. Усі діти імітують гру на фортепіано.
Дід Мороз:
Це ви цукерки перебираєте з торбини,
Яку Дідусь Мороз поклав біля ялини?
Боня:
Знову, Дідусю, не вгадав —
Кожен на фортепіано грав!
Дід Мороз (аплодує дітям):
Але я недаремно цукерки згадав…
Час прийшов всіх малят пригостить.
Тож перевіримо, що в торбі лежить.
Під веселу, святкову музику Дід Мороз роздає дітям подарунки.
Дід Мороз:
Ось й настав вже час прощання!
Було гарне святкування!
Через рік мене чекайте!
А за рік всі підростайте,
Зростом тат наздоганяйте,
А красою — своїх перевершуйте мам!
Будьте здорові на радість всім нам!
На закінчення свята діти фотографуються з Дідом Морозом, прощаються з усіма і повертаються назад у групу.
За матеріалами Валентини ЛИТОВЧЕНКО,
музичного керівника ДНЗ «Світанок», смт Чутове Полтавської обл.
журнал «Музичний керівник»
- Записати до свята і пісню, і «мінусівку» можна самостійно