Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Розкладімо казку «Коза-дереза» на кілька умовних дій, що матимуть ситуативні назви, скажімо «ліс», «хатина», «місце зустрічі», — і проаналізуймо інтонаційно-звукову роботу над першою частиною.
Із цим «шматочком» сюжету казки можна працювати нескінченно: розвивати, розгалужувати його лінію, додавати дрібниць. Так, ліс може бути літнім, весняним, зимовим — у ньому, залежно від пори року, змінюватиметься все: сонячні промені на вітер і дощ, пташиний гамір на зимову мовчазність тощо.
Гратися музикою
Спершу запропонуйте дітям згадати, що може звучати у лісі з певним ритмом:
- дощ
- кроки
- пташині крики
- плескання крил
- стукіт дзьобів.
Відтворіть, заграйте «лісовий ритм», наслідуючи згадані звуки.
Далі спробуйте описати ліс, яким він буває, і знайдіть контрастні «музичні» пари ознак:
- гамірливий — тихий
- вранішній — вечірній
- сухий — вологий
- жвавий — сонний
- м’який — колючий.
Читайте також
Потім «заграйте» ці ознаки, використовуючи гілочки, листя, голос.
Уявіть, як ліс проживає день, як встає сонечко, як потягуються дерева, виспівують пташки, небом ходять хмари, шелестить листя.
Спробуйте це замалювати, можливо, слухаючи лісову музику.
І, нарешті, об’єднайте все у мальовану партитуру, яку можна грати на перкусійних інструментах, допомагаючи голосом, вигадуючи звучання для кожного намальованого елементу.
Звучання якого інструмента додати ще, залежить від вас — піаніно, гітара, акордеон. Коли ви проживете все це і у вас «виросте» ліс, тим, хто прийде на виставу, захочеться приєднатися.
Вистави інтерактивного театру не мають традиційного сценарію і в процесі дії послуговуються лише імпровізацією, експромтом. Це надає їм жвавості і водночас творчого напруження, адже скільки б разів ви не брали участь у виставі — щоразу вона буде іншою, неповторною, а значить — цікавою/
За матеріалом Наталії Даценко,
керівника дитячої творчої студії «Арт-багаж», Київ