Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Вправи для використання в сенсорній кімнаті
Назва | Мета | Хід вправи | |
На космічному кораблі |
| інтерактивне панно «Нескінченність» | Практичний психолог пропонує дітям уявити себе на космічному кораблі, подивитися в ілюмінатор і побачити, що там, десь далеко, видно нашу планету. Відповідно, діти дивляться на найближче коло інтерактивного панно, а потім — на віддалене. Після виконання вправи практичний психолог пропонує подивитися на решту устаткування сенсорної кімнати й запитує, що відчувають діти, перебуваючи в цій кімнаті, які емоції в них виникають, що найбільше подобається |
На північний полюс |
| проектор неба «Зоряне небо» | Діти зручно вмощуються в кріслах або на матах і заплющують очі. Практичний психолог включає проектор неба і повідомляє, що зараз усі відправляться в політ, ближче до зірок, можна буде навіть доторкнутися до них рукою. Потім пропонує дітям розплющити очі й помилуватися зірками, обговорити свої відчуття |
Уявна картина |
| повітряно-бульбашкова колона проектор неба «Зоряне небо» | Практичний психолог пропонує дітям подивитися на зоряне небо, повітряно-бульбашкову колону, а потім заплющити очі й спробувати відтворити побачене в уяві. Діти по черзі мають описати свої відчуття. Після того, як кожен опише свої відчуття, практичний психолог пропонує просить очі й підійти до колони, торкнутися її та уявити, що це живий фонтан, і знову описати свої відчуття, емоції |
Письменники зіркових історій |
| зоряне панно | Практичний психолог пропонує дітям розміститися півколом, сидячи в кріслах-пуфах навпроти зоряного панно, і об’єднатися в команди. Кожна команда має вигадати історію про далеку планету, галактику тощо, обравши свій об’єкт заздалегідь на проектованому зображенні |
Звіздарі |
| проектора неба «Зоряне небо» | Практичний психолог пропонує дітям уявити, що вони перебувають у відкритому космосі, де кожен може знайти і вибрати свою зірку. Під час виконання вправи кожен, хто бажає, розповідає про свої відчуття |
Коса |
| водний настільний фонтан пучки фіброоптичних волокон з боковим світінням | Діти розміщуються біля водного настільного фонтана і, слухаючи шум води, перебирають пучки фіброоптичних волокон, заплітають їх, спілкуються |
Золота рибка |
| повітряно-бульбашкова колона з рибками | Діти розміщуються навколо колони, обирають кожен собі рибку за кольором і спостерігають за підійманням та опусканням рибок під впливом повітря. Практичний психолог створює атмосферу змагання |
Що я відчуваю, коли слухаю музику |
| програвач | Практичний психолог пропонує дітям зручно розміститися в безкаркасних кріслах чи на матах і послухати музику. Після прослуховування кожної композиції практичний психолог організовує бесіду про те, що відчувають діти, слухаючи музику. Слід наголошувати: різна музика викликає різні почуття, що зазвичай пов’язано з асоціативною пам’яттю, життєвим досвідом |
Сонячні зайчики |
| дзеркальна куля програвач | Практичний психолог вмикає дзеркальну кулю, від якої по підлозі розсіюються різноколірні відблиски — зайчики. Відтак пропонує дітям поспостерігати за відблисками. Під час вправи звучить легка музика — звуки природи, шум прибою тощо. Музика викликає позитивні емоції, тонізує центральну нервову систему, активізує імунну систему організму |
За матеріалом Олени Мойзріст, наукового співробітника
Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Київ