Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад
Уже традиційно Міністерство освіти та науки напередодні нового навчального року підготувало рекомендації для вчителів щодо організації виховного процесу в 2022/23 році.
У відповідному документі зазначена інформація щодо:
- національно-патріотичного виховання,
- протидії булінгу,
- запобігання домашньому насильству,
- протидії торгівлі людьми,
- профілактики шкідливих звичок та девіантної поведінки,
- сприяння розвитку учнівського самоврядування,
- сімейного виховання у нових реаліях воєнного стану,
- психологічної підтримки учасників освітнього процесу під час війни.
Автори рекомендацій наголошують, що одним із головних завдань закладу освіти наразі є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу. А перед освітянами стоїть важливе завдання — робота над власним емоційним станом і підтримка психічно-емоційного стану дітей.
Важливим аспектом сьогоденного життя є протидія маніпулятивним впливам, які постійно з’являються в нашому інфопросторі. Тому потрібно тверезо аналізувати всю інформацію, що надходить та навчати цього дітей.
МОН розʼяснило, як зараховувати дітей до закладів освіти в умовах воєнного стану.
«Кількість повідомлень, яку ми «перетравлюємо», незрівнянна ні з чим та зростає щодня. Наше завдання — критично сприймати будь-яку інформацію, що надходить. Пам’ятати, що ми є суб’єктами нашого життя, а не об’єктами впливів зовні. І здатні усвідомлено приймати рішення. Більше того — маємо навчати цього наших дітей. У часи невизначеності, відсутності усталених рішень, які всі ми зараз переживаємо, особливого значення для виживання людини, суспільства, держави набуває критичне мислення», — зазначають у МОН.
Окрім того, вчителі мають пам’ятати та зосереджувати увагу на будь-які прояви булінгу, девіантної поведінки та ознаки домашнього насильства у своїх учнів. У разі потреби зв’язатися з відповідними службами допомоги вирішення таких проблем.
Освітнє відомство зосереджує увагу на питаннях щодо активізації суспільно-значущої діяльності та розвитку учнівського самоврядування в закладах освіти.
Для ефективної практичної діяльності вчителя, рекомендації наповнені великою кількістю корисних посилань. Серед них і банк педагогічних технологій, матеріали МОН, вебінари, анімаційні ролики тощо.
Із змістом опублікованого матеріалу рекомендацій мають ознайомитися керівники органів управління освітою різного рівня, керівники та педагогічні працівники закладів освіти.